anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot towaru. Sprzedający twierdzi, że to ja otworzyłem i używałem towar. Towar za znaczną kwotę.

renatapopiela
#7 Wielbiciel#

Witam. 

Mam problem i to nie mały ze zwrotem towaru. Zakupiłam kamerę Sony FX30 za kwotę 10.500 złotych
Odesłałam produkt, bo uznałam, że towar może być używany. Naruszona plomba, taśma klejąca na niej. Uszkodzone opakowanie. Pomimo, że towar sprzedawany jako nowy. Przesyłkę dostałam w sobotę, a w poniedziałek, czyli wczoraj odesłałam, towar dotarł dziś do sprzedającego.

I uwaga: Sprzedający twierdzi, że to ja otwierałam paczkę, pomimo, że tak nie było. Zrobiłam zdjęcia i nagrania wideo przed wysyłką (Cały proces pakowania oraz włożenia do paczkomatu) Bez żadnych cięć wideo. 

Zgłosiłam się do allegro i wszczęłam dyskusję. Co mogę więcej zrobić?

Sprzedający twierdzi że próbuje go oszukać. Prosiłam o dowody na to, że to ja otwierałam produkt i go używałam. Nic - żadnych dowodów nie dostarczy tylko twiedzi, że je posiada.

Nie robiłabym afery gdyby nie to, że kamerę kupiłam na raty przez allegro, odstąpiłam od umowy i obawiam się co się stanie. 

Proszę  o pomoc.

oznacz moderatorów
36 ODPOWIEDZI 36

renatapopiela
#7 Wielbiciel#

Bardzo dziękuję za odpowiedź ze strony allegro. Czy takie praktyki zaniżania cen po zwrocie są częste ?

 

Ja rozumiem, że sprzedający nie wie co mogło być że sprzętem, ale na litość boską. Skoro w sklepie oferuje możliwość przetestowania sprzętu za darmo to dlaczego ja mam za to płacić..

oznacz moderatorów

foto-hurtownia
#12 Orędownik#

@renatapopiela Nikt w sklepie nie pozwoli Ci otworzyć zaplombowanego pudełka, odpalić kamery, pobawić się nią i odłożyć na półkę. To sprawia, że towar nie jest "nowy", ale "używany", a jego wartość o kilkadziesiąt procent mniejsza.

 

Niektóre sklepy udostępniają wystawowe egzemplarze do testu, ale nie jest to obowiązek.

 

"dlaczego ja mam za to płacić.." - trochę to hipokryzja, ponieważ zakładasz, że sprzedawca nie powinien obniżyć Ci kwoty zwrotu za rozpakowany sprzęt, a nie podobało Ci się, że towar trafił do Ciebie rozpakowany.

 

Czyli oddawać można rozpakowany i wtedy towar nie traci na wartości, ale jak trafia do klienta rozpakowany, to nagle wartość jest mniejsza niż nowego?

 

Nie staję po niczyjej stronie, bo nie wiem czy kręci sprzedawca, czy Ty, po prostu odnoszę się do tego, co tu piszesz.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@renatapopiela zeby ci pokazać w sklepie towar to musi mieć egzemplarz wystawowy. Jak nie ma to nie będzie chciał odpakować ci kamery za 10tys i pokazać. Czy jest częste zależy powiedzmy że złamanie plomby powoduje utratę 20% wartości towaru bo ktoś kupi i zakwestionuje że nie jest nówka więc wystawiasz jako powystawowy albo używany i obniżasz cenę. Jak towar kosztował 100zł to masz stratę 20zł powiedzmy sprzedajesz tego na tony czyli machniesz ręką na 20zł i wrzucisz w koszty jak sie trafi od czasu do czasu bo masz podejście prokonsumenckie. Jak towar kosztuje 10tys zł i mialbys 2tys zł straty do tego sprzedaje się tego mało bo to droga rzecz dla specjalistów to 2tys zł stracic to już boli i sobie nie możesz pozwolić tak szastać kasą @renatapopiela oczywiście sprzedawcy mają różne podejścia co ten zrobi i ile obniży nokt nie wie

oznacz moderatorów

renatapopiela
#7 Wielbiciel#

Drążąc temat, Syn ustalił w Sony Center, że na sprzęt biegnie już gwarancja od 6 miesięcy.

oznacz moderatorów

renatapopiela
#7 Wielbiciel#

Więc sprzęt nie był nowy, a używany. Sprzedający chce zaniżyć cene o 650 zł, a moja propozycja była o 325 zł. Jeśli tak to się zakończy - wówczas mogę zamknąc temat

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@renatapopiela na co przypomnę nie masz dowodów bo nagranie jest z spakowania przed odesłaniem 2dni po odbiorze to z tymi plombami mogło się wszystko stać za tyle czasu łącznie że ktoś jednak otwierał i oglądał. A skończy się wypłatą z protecta co przełoży się na wzrost ceny zakupów dla wszystkich bo allegro odda ze swoich podniesie opłaty sprzedawcom a ci podniosą ceny przerzucając oplaty na kupujących  ot filozofia

oznacz moderatorów

Health___Beauty
#15 Entuzjasta#

@renatapopiela  twierdzisz, że nie Ty odpakowałaś produkt a chcesz ot tak lekką ręką oddać 325 zł? W imię czego?

oznacz moderatorów

renatapopiela
#7 Wielbiciel#

W imię tego, że chce odzyskać pieniadze.

oznacz moderatorów

Health___Beauty
#15 Entuzjasta#

@renatapopiela  to albo przyznajesz, że otworzyłaś produkt i zgodnie z prawem sprzedawca ustala i uzasadnia kwotę pomniejszenia zwrotu albo twierdzisz, że produkt przyszedł otwarty i żądasz zwrotu 100% poniesionych kosztów. Jeśli naprawdę produkt przyszedł otwarty to nie wiem za co masz płacić jako kupujący. Sprzedawca sprzedając produkty o takiej wartości musi mieć monitoring więc będzie miał dowód na to w jakim stanie produkt został nadany. A jeśli nie ma to Allegro stanie po Twojej stronie, czyli kupującego i jeśli sprzedający nie zwróci pełnej kwoty to odda Ci z AP.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Health___Beauty pytanie jak można stwierdzić że produkt ma gwarancję biegnącą 6 miesięcy bez wyciągnięcia produktu z pudełka zaplombowanego... ten nr seryjny z towaru to chyba odczytany przez karton x rayem został plus pan mietek na pewno pamięta że pan ziutek pytał o towar czy aby nowy i się podpisze na piśmie pod opinią serwisu producenta że zaświadcza pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznać w sądzie cywilnym że to ta kamera była i ten nr seryjny bez jakiejkolwiek dokumentacji zrobionej przez serwis... plus będzie wniebowzięty perspektywą latania po sądach cywilnych jako świadek 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@renatapopiela pieniądze odzyskasz nie ważne czy się zgodzisz na tą kwotę czy nie on ci odda tą samą drogą jaką płaciłaś zwrot pomniejszony o tyle ile proponuje obecnie. Możesz go do sądu cywilnego pozwać zakładając powództwo bo w wyniku odstąpienia  od umowy nie przysługuje ci już pomoc ani rzecznika ani sądów konsumenckich i jak wygrasz to koszt procesu poniesie sprzedawca ale na tobie leży ciężar udowodnienia że on kłamie on nic nie musi udowadniać a jak pisałem nie masz nagrania z opakowania ani opinii z serwisu a serwis nie wystawi opinii na piśmie bez towaru którego już nie masz bo odesłałaś. Czyli samo zaoranie z punktu widzenia prawa szach mat.

oznacz moderatorów

renatapopiela
#7 Wielbiciel#

Mam jeszcze jedno pytanie. Syn po rozmowie z Sony Center - autoryzowany serwis Sony w Polsce - ustalił, że na sprzęt biegnie już od 6 msc gwarancja. Wiem, że zrobiłam błąd nie wybierając reklamacji, ale czy to oznacza, że nie otrzymam pieniędzy pomimo, że to sprzedający okłamuje mnie i za chwile zespół allegro, bo otworzyłam spór wczoraj i dziś poprosiłam o interwnecje allegro.

oznacz moderatorów

foto-hurtownia
#12 Orędownik#

Jeżeli masz oświadczenie na piśmie/mailowo, że autoryzowany serwis stwierdził, iż gwarancja biegnie już 6 miesięcy, a Ty kupiłaś, dajmy na to 2 tygodnie temu, to musisz koniecznie to wkleić do dyskusji - niech Allegro przeczyta oświadczenie i skonfrontuje to ze sprzedawcą. W takim wypadku, mimo że nie masz dowodu na to, że nie używałaś aparatu, masz dowód że 6 miesięcy temu ktoś zarejestrował sprzęt. - czyli był używany, później pewnie zwrócony, a sprzedawca sprzedał jako nowy.

oznacz moderatorów

pecela
#18 Luminarz#

@foto-hurtownia @Syrena_zT 

Taki termin gwarancji biegnie od daty produkcji lub sprzedaży dla dystrybutora w danym regionie. Dopiero po rejestracji lub pierwszej naprawie terminy biegu gwarancji w bazie gwaranta zostaną zaktualizowane na podstawie dowodu zakupu i karty gwarancyjnej. Po prostu datę sprzedaży zna tylko kupujący i sprzedawca.

 

@renatapopiela

To, że produkt był w serwisie, tak naprawdę nic nie znaczy. Nie wiadomo czy była to naprawa przedsprzedażowa (na poziomie sprzedawcy lub hurtownika), czy reklamował nabywca końcowy.
Takich informacji nie uzyskasz.

oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@renatapopiela nie mamy możliwości weryfikacji, w jakim stanie był produkt kiedy nadał go sprzedawca, ani w jaki stanie produkt ty otrzymałaś. Mamy tu tak naprawdę słowo przeciw słowu. W związku z tym, że odstąpiłaś od zakupu, nie przysługuje ci prawo do reklamacji towaru. Gdybyś zatrzymała towar i zorientowała się, że okres gwarancyjny rozpoczął się przed Twoim zakupem, mógłby to być jakiś argument dla reklamowania towaru. Jednak w tej sytuacji niewiele wnosi, ponieważ skorzystałaś z prawa do odstąpienia. 
Sądzę jednak, że warto o tym wspomnieć w dyskusji, możliwe, że pomoże to w negocjacjach ze sprzedawcą odnośnie kwoty zwrotu.  

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

renatapopiela
#7 Wielbiciel#

Sprawa nabiera coraz większego tempa. Sony EU oraz autoryzowany serwis Proclub w Warszawie potwierdziły moje domysły. Sprzęt był serwisowany w firmie Sontronic w Poznaniu, jednakze danych kto reklamował i kiedy nie mogą udzielić. Sony EU odpowiedziało że pierwsze użycie sprzętu było w Listopadzie 2024.  Proclub serwis autoryzowany twierdzi że nie ma możliwości sprawdzenia a tym sprzęcie czy kamera była używana oraz w jakim zakresie.

 

Jak myślicie czy ta sprawa kfalifikuje się na policję ?

oznacz moderatorów

datsun1931
#9 Pomysłodawca#

Pytanie jest  czy to serwisowanie sprzetu wynika z polityki producenta i kazdy ezgemplarz jest serwisowany pzred wprowadzeniem na rynek/sprzedaza, czy moze jest to idywidualny przypadek i dotyczacy tylko tego egzemplarza i wynika z tego ze sprzet byl juz uzywany.

Tak samo nasuwa sie pytanie z tym uzyciem sprzetu z listopada, co to za uzycie?

Ja bym zadal konkretne pytania serisowy

- Od kiedy liczony jest termin gwarancji na  nowy produkt

- Czy pierwsze uzycie sprzetu ma miejsce w fabrycznie zapakowanym produkcie,, nigdy nieuzywanym.

oznacz moderatorów