anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot wadliwego towaru

2005Ewelina
#7 Wielbiciel#

Czy mogę dokonać zwrotu wadliwego towaru poprzez zwrot na allegro, podczas gdy sprzedawca uchyla się od uznania reklamacji? Przedmiotem transakcji była szafa, spakowana w 3 ogromne i bardzo ciężkie opakowania, jak w takiej sytuacji ma wyglądać rozpakowanie przedmiotu przy kurierze? Na chodniku przed blokiem? Poza tym cała sytuacja z wirusem znacznie utrudnia takie rzeczy. Opakowania zostały rozpakowane po odjeździe kuriera, okazało się niestety że przeszklone drzwi szafy są uszkodzone, napisałam maila do sprzedawcy, ten jednak bez protokołu od kuriera umywa ręce mówiąc, że zdjęcia wysłane tego samego dnia, zaraz po rozpakowaniu to żaden dowód. Czy w takiej mogę po prostu zrobić zwrot na stronie allegro? Czy jetem jednak na przegranej pozycji? Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

oznacz moderatorów
18 ODPOWIEDZI 18

Vryko
#18 Luminarz#

Spróbuj założyć dyskusję, ale - co ważniejsze - musisz spisać z kurierem protokół szkody. Sprzedający powinien Ci udostępnić kontakt z kurierem. Zwrot w tym przypadku raczej nie będzie możliwy, reklamacja z ramienia rękojmi - jak najbardziej. Problem w tym, że to zapewne wina przewoźnika, nie sprzedawcy, a ten odpowiada za towar do chwili jego odebrania. A Ty go odebrałaś i nie zgłaszałaś zastrzeżeń. Sprzedawca nie wie, kiedy powstało uszkodzenie, może myśleć, że to Ty uszkodziłaś. Tak więc po kolei - spisanie protokołu szkody, reklamacja z ramienia rękojmi.  I ewentualna dyskusja. 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

ciężka sprawa, że tak powiem 😄

oznacz moderatorów

__RPM_
#14 Krzewiciel#

@2005Ewelina 

1) Postaraj się o protokół u kuriera. Można go do 7 dni sporządzić. 

 

2) Postaraj się reklamować same drzwi z protokołem wymaganym przez Sprzedawcę. Odeślij same drzwi. W przeciwnym razie będziesz musiała wszystkie szafy pakować samodzielnie tak aby się znowu nie uszkodziły.

 

!) Jeśli szafa była robiona na zamówienie to żaden zwrot konsumencki Tobie nie przysługuje. Zapytaj sprzedawcę czy ma takie drzwi.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Nie jesteś na przegranej pozycji, za towar i jego uszkodzenia, także w transporcie, winę ponosi sprzedawca. Nie może on wymagać od Ciebie żadnych protokołów do rozpatrzenia reklamacji. To sprzeczne z prawem. Nie pisz o zwrocie, bo to odstąpienie od umowy bez podania przyczyny, tylko złóż reklamację. Możesz odesłać towar poprzez formularz zwrotu dostępny na Allegro, ale do przesyłki dołącz pismo reklamacyjne, napisz w nim o wadach i swych żądaniach, czyli o naprawie, wymianie lub zwrocie wpłaty. Poczytaj o reklamacjach na stronie UOKiK. Najlepiej wszystko opisz jeszcze przed odesłaniem w Dyskusji.

Rozpocznij ze sprzedającym Dyskusję przez Allegro aby wyjaśnić problem, będzie miał 24 godziny na odpowiedź, a gdy to nie nastąpi, do Dyskusji włączy się pracownik Allegro, który spróbuje Ci pomóc. W Dyskusji możesz też poprosić pracownika o pomoc gdy sprzedawca odpowie, ale nie będzie chciał załatwić sprawy zgodnie z zasadami.

Dyskusję na Allegro otworzysz tu; https://allegro.pl/dyskusje/nowa

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/problemy-transakcyjne/jak-rozpoczac-dyskusje-i-wyjasnic-prob...

Reklamacje; https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

@xyz96 ...a sprzedawca stwierdzi, że skoro nie było widocznych uszkodzeń i klient odebrał - widać sam zepsuł, np. przy montażu. I wtedy jedyną opcją pozostanie sąd. Moim zdaniem lepiej jednak dogadać się ze sprzedawcą i ogarnąć protokół szkody - sprzedawca będzie miał szansę na odszkodowanie i zapewne będzie bardziej skłonny do współpracy. Jak kupujący pójdzie na udry, zapewne nic nie wywalczy. Poza tym nie zakładaj z góry, że to faktyczna wina sprzedającego. Mogę coś kupić, uszkodzić i twierdzić, że to kurier. Allegro nie jest od rozstrzygania tego typu sporów. Serio. 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Tak, najlepiej to sprzedającego ucałować w pierścień i przyznać, że nic na się nie należy bez jego skinienia palcem 🙂 Vryko, nie te czasy 🙂

Jeśli to nawet wina przewoźnika, to względem kupującego za uszkodzenia odpowiada sprzedawca - to wynika z przepisów.

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

Owszem. Do chwili odebrania towaru przez klienta. Ten - odebrał. 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Nie, za szkody powstałe przed odebraniem odpowiada sprzedawca. Prawo konsumenckie, a nawet Allegro, chroni słabszą stronę transakcji, czyli konsumenta 🙂 Oczywiście sprzedawca każdą reklamację może odrzucić, każdą....nawet taką.

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

Nie wiesz i ja też nie wiem, kiedy powstało uszkodzenie. Może przed odebraniem. A może po.  Na razie mamy słowo kupującego. I ani Ty, ani ja nie jesteśmy władni, by to rozsądzić. 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Tak, ale konsument w takich przypadkach stoi na uprzywilejowanej pozycji, nawet gdyby sąd miał rozstrzygać.

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

...o ile to konsument 😉

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

arzbigsc
#8 Zapaleniec#

Nikt nikogo nie spuści na drzewo,kupujący odbiera przesyłkę jak będzie nie w chumorze może rozbić,połamać ogólnie zniszczyć towar i zgłosić w dyskusji że towar nie zgodny z opisem albo uszkodzony,sprzedawca nie chcę uznać reklamacji to środki kupującemu odda Allegro,wówczas sprzedawca musi je oddać Allegro bo jak nie to go zablokują i tyle w temacie!!!!!

Czyli:sprzedawca jest bez praw!!!! wiwat Allegro!!!!

oznacz moderatorów

__RPM_
#14 Krzewiciel#

@2005Ewelina  Podaj linka do strony tej szafy. Że wielka to nie wątpię. Jednak szafa dzielona na 3 paczki wcale nie jest ciężka, z doświadczenia wiem. Paczka ze szkłem jest zazwyczaj specjalnie opisana i dodatkowo zabezpieczona.

Być może sama upuściłaś podczas wnoszenia do bloku? Jakiej rekompensaty oczekujesz od Sprzedawcy bądź allegro w związku "cała sytuacja z wirusem"?

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@__RPM_ 

Wybacz, ale gdzie jest mowa o jakiejś rekompensacie w związku z wirusem? @2005Ewelina napisała, że paczki DLA NIEJ były bardzo ciężkie. Twoje doświadczenia z dźwiganiem ciężarów tego nie zmienią.

@2005Ewelina : W przypadku uszkodzenia przesyłki lub ubytku niedającego się zauważyć z zewnątrz przy odbiorze masz prawo żądać od przewoźnika ustalenia jej stanu i sporządzenia protokołu w ciągu 7 dni od odbioru przesyłki. Zgłoś przewoźnikowi potrzebę sporządzenia protokołu szkody, a następnie zażądaj pokrycia straty od sprzedawcy.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

__RPM_
#14 Krzewiciel#

@Client:79179573  Mowa o specjalnym traktowaniu Kupującej jest tutaj: jak w takiej sytuacji ma wyglądać rozpakowanie przedmiotu przy kurierze? Na chodniku przed blokiem? Poza tym cała sytuacja z wirusem znacznie utrudnia takie rzeczy.

Pytanie mało trafne bo już rozpakowała. Przecież nie twierdzę że nie miała prawa kupić szafy bez wniesienia i montażu tylko staram się pomóc, doradzić co z taką szafą zrobić. Napisałem wcześniej że odsyłanie szafy nie wchodzi w grę bo da się odczytać że Kupująca nie podoła.

oznacz moderatorów

2005Ewelina
#7 Wielbiciel#

Nie będę podawać linka, bo jest tam nazwa sprzedającego. Wymiary szafy to 180x216x60 cm, paczki są duże, ciężkie i nieporęczne. Paczka ze szklanymi elementami nie była szczególnie opisana, może potraktowana była tak z powodu tego że szkło przyklejone jest do płyty meblowej. Podczas wnoszenia mebla nie nastąpiło upuszczenie żadnej z paczek, opakowania są w nienaruszonym stanie, mam to udokumentowane na zdjęciach. Pisząc o wirusie miałam na myśli inne zasady dostaw w obecnym czasie, np. brak podpisu przy odbieraniu przesyłki u kuriera, nie wspomniałam o żadnej rekompensacie z tytułu panującego wirusa. Chciałam tylko uzyskać informację, czy bez protokołu sprzedający ma prawo odmówić mi reklamacji, jednak widzę że bez tego 'papierka' jestem na przegranej pozycji. Odesłanie całej szafy nie wchodzi w grę ponieważ sprzedawca zapowiedział że nie zwróci mi całej kwoty 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@2005Ewelina Bez protokołu i z protokołem sprzedawca może nie uznać reklamacji. Nie ma obowiązku uznawania reklamacji, ale nie jesteś na przegranej pozycji. Żaden kurier się nie przyzna, że uszkodzenie nastąpiło z jego winy, nawet jeśli go wezwiesz i spiszesz ten protokół. Rozpocznij Dyskusję ze sprzedawcą na Allegro, zgłoś reklamację i domagaj się wymiany - zobaczysz, jak będzie reagował i zawsze możesz w Dyskusji prosić pracownika Allegro o pomoc. Pamiętaj, że za uszkodzenia w transporcie odpowiada sprzedawca. Nie kontaktuj się ze sprzedawcą poza Dyskusją, bo wtedy będzie Ci wmawiał co będzie chciał, w Dyskusji musi przestrzegać zasad.

oznacz moderatorów

majster_man
#12 Orędownik#

Po pierwsze takich rzeczy na allegro się nie zamawia żadnych szaf, luster, umywalek,  kabin prysznicowych. Z praktyki wiem że uszkodzeń w transporcie jest bardzo wiele a później każdy każdego spuszcza na drzewo.

 

oznacz moderatorów