Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Czy sprzedawca może uzależnić zwrot środków (czas oczekiwania na zwrot środków już prawie 2 tygodnie) od kliknięcia w link, który jest w wiadomości? Dodam, że link jest nieaktywny.
A drugie pytanie czy to standardowe działanie, że każdy kupujący przed otrzymaniem zwrotu otrzymuje taką wiadomość?
@Respivent obrazka nie widać(moderatorzy muszą zatwierdzić).
Jak dostałeś wiadomość od allegro że sprzedawca zwrócił Ci kasę to poszukaj dobrze na koncie.
Podaj numer zamówienia będzie łatwiej moderatorom go namierzyć.
Nie o to chodzi do końca. Pytam, czy sprzedawca może uzależnić zlecenie zwrotu środków za zamówienie od potwierdzenia przyjęcia korekty faktury detalicznej (to widnieje w screenie). Jestem sprzedawcą i tu nie umiem pomóc znajomemu, który otrzymał od sprzedawcy taką wiadomość. Kiedy ja zlecam zwrot środków to nie jest zależne od wystawienia/przyjęcia korekty. Zlecam zwrot jak najszybciej. W tym przypadku zwrotu brak od 12 kwietnia (konto sprawdzone) i brak wiadomości email o zleceniu zwrotu przez sprzedawcę.
@Respivent tak , zwrot środków następuje na podstawie dokumentu w tym wypadku korekty FV . Prawo wymaga potwierdzenia przyjęcia korekty . Możesz napisać w wiadomości zwrotnej ,że potwierdzasz przyjęcie dokumentu nr .... i dane swojej firmy .
W tej historii powiedz mi (pomagam znajomemu, nie moja historia) wystawiona została faktura detaliczna osobie fizycznej. Kupujący otrzymał taką wiadomość, że aby otrzymać zwrot środków musi potwierdzić przyjęcie korekty. I teraz, serio każda osoba fizyczna, nie firma, czyta wiadomości (wiemy, że niestety nie) i potwierdza? Znajomy przegapił wiadomość .I bez tego potwierdzenia sprzedawca nie zleca zwrotu? W związku z czym kupujący czeka już dwa tygodnie na zwrot środków. No przecież to niemożliwe, żadne zwroty by nie szły, bo tylko garstka kupujących (osób fizycznych) by przeczytała i potwierdziła.
Potwierdzenie otrzymania faktury korygującej jest zalecane, ale nie jest niezbędne. Sprzedawca jest z przepisami o 2 lata do tyłu. Korektę można uwiarygodnić np. zwrotem wpłaty.
@Respivent w przypadku konsumenckiego odstąpienie od umowy sprzedający może uzależnić zwrot wpłaty od otrzymania towaru, ale nie od potwierdzenia linku, który dodatkowo, z tego co rozumiem, nie działa. Czy możesz dowiedzieć się jaki jest numer zamówienia, którego to dotyczy? Tylko mając te dane będę mogła to zweryfikować.
Przesyłam screen z numerem zamówienia, jak widać poniżej znajomy nie chciał nawet wystawienia faktury detalicznej. Fizycznie zwrot dotarł do sprzedawcy 12 kwietnia. I do wczoraj nie zlecił zwrotu.
Dodam, że znajomy mój dzisiaj (wczoraj założył dyskusję) otrzymał taką samą wiadomość na mejla gdzie ponownie była prośba, aby potwierdzić i tam też kliknął. Poprzednia wiadomość z nieaktywnym linkiem była w centrum wiadomości.
W tej chwili dostałam od niego wiadomość, że otrzymał info, że zwrot został zlecony. Pozostaje dalej niejasna dla mnie (również jako sprzedawcy) procedura tego sprzedawcy uzależniająca zwrot od ww. działań.
@Respivent dziękuję za informację. Nie widzę, aby sprzedający zlecił zwrot, być może zrobił to poza Allegro Finanse. Przekaż proszę znajomemu, żeby nie zamykał dyskusji, dopóki zwrot nie będzie na jego koncie. Jeśli do jutra nie otrzyma przelewu, przekaż mu proszę aby w dyskusji poprosił o pomoc pracownika Allegro.
Bardzo dziękuję. Informacja od sprzedawcy, że dokona zwrotu jest jako odpowiedź w dyskusji, więc dzięki za info, że dalej nie zlecił.