Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Cześć, kupiłem przedmiot - wentylator łazienkowy 150mm, po rozpakowaniu było wszystko ok, po zamontowaniu w kanale wentylacyjnym okazał się, że strasznie hałasuje - 60-65 dB (jest to bardzo głośno jeżeli chodzi o wentylatory) w łazience, słychać go nawet przez zamknięte drzwi łazienki oraz w salonie. Produkt oczywiście będzie zawierał rysy na obudowie przez montaż produktu w kanale - nie uniknione.
Jaką formę mam użyć w takim przypadku żeby zwrócić i otrzymać zwrot gotówki? Płacone przez allegro pay, jeszcze nie spłacone. Pierwszy raz mam taką sytuacje, że montuje i jestem niezadowolony, jest to forma montażu, że będą na nim widoczne ślady użytkowania.
Myślałem nad formą - Zgłosić problem z zakupem > problem z produktem > wada wykryta podczas użytkowania.
Opisać problem i przesłać informację do sprzedającego czy od razu używać Zwrot Zakupu pod kategorią - REKLAMACJA (WADA/NIEZGODNOŚĆ TOWARU)?
Nie rozumiem,🤔 jak nie jest zgodny z opisem to składasz reklamację ale nie sądzę żeby w ofercie nie było opisu ile dB, możesz zgłosić zwrot ale wówczas sprzedajacy zgodnie z prawem(jak nie minął czas na zwrot) może zwrócić Ci tyle ile jest teraz wart wentylator.
https://allegro.pl/oferta/bfs150h-b-wentylator-lazienkowy-czarny-higrosta-13187674550
Jest dopisek cicha praca - cicha praca to nie 60-65 dB 😄 W instrukcji producenta też nie ma informacji, pobór mocy, wydajność, ale brak dB. Na zwrot mam jeszcze 11 dni, bardziej chodzi o kwestie montażu, został zamontowany, będą na nim jakieś tam rysy niewidoczne po montażu, pracował z max 15 minut bo mocno hałasuje - a powinien mieć cichą prace według opisu.
Co polecasz zrobić?
@quatroo96 a na "sucho" uruchamiałeś?
Właśnie żałuję, że nie przetestowałem go przed montażem do kanału, w opisie jest napisane "cicha praca", sprzedaje chyba producent bo nazwa sprzedającego jest jak jego strona internetowa, nazwa produktów itd. Chodzi głównie o zwrot i czy się przyczepi, że zostało zamontowane, są ślady użytkowania itp. Nie zwracałem w taki sposób nigdy produktów.
A 60-65 dB to wg tabeli hałasu jest cicha praca, reklamować możesz ale....? Ze zwrotem jest tak jak wcześniej opisałem.
na siłę można wziąć z google "Powyżej 60 dB: możliwe uszkodzenia słuchu po dłuższym narażeniu na hałas. " ewentualnie "ok. 60 dB to praca odkurzacza".
Chodzi mi głównie o zwrot albo dyskutować ze sprzedającym. Demontować go i użyć formy
Opisać problem i odesłać do sprzedającego?
Nie wiem co masz napisać -Ty wzbierasz, Ja Ci napisałem jakie masz możliwości -reklamacja albo zwrot. Tu przy reklamacji wygląda że powinieneś wybrać , niezgodność z opisem skoro uważasz że pracuje za głośno.
ODSTĄPIENIE
REKLAMACJA (WADA/NIEZGODNOŚĆ TOWARU)
Tak.
Bo jak wybiorę niezgodność z opisem czyli:
Przy zwrocie, jak takowy wybierzesz masz za darmo jak zakup ze Smartem albo paczkomat, przy reklamacji (niezgodność z opisem itd.) musisz odesłać na własny koszt a po rozpatrzeniu reklamacji sprzedajacy zwraca CI koszt odesłania.
To nawet nie wiedziałem, że przy reklamacji muszę odesłać na swój koszt.
Kwestia odstąpienia - czy się przyczepi sprzedający "ale on ma ślady użytkowania", co w tym przypadku? Odstąpienia używaniem głównie gdy kupiłem rzecz i była nie używana. Co w kwestii gdy została zamontowana, używana? Ma jakieś tam rysy na obudowie itd?
Powtórzę, jeżeli zrobisz zwrot konsumencki to sprzedajacy nie może odmówić przyjęcia zwrotu, ale może pomniejszyć zwrot środków(kasy) o tyle o ile zmniejszyła się wartość zwracanego towaru- nawet do 1zl.
Podjedz jutro gdzieś gdzie można kupić ten model i przetestuj jak pracuje np w jakims obi castoramie etc jak cicho to skladaj reklamacje na to ze halasuje