Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Hej! chce kupic kolekcjonerski wazon na allegro lokalnie od prywatnego kupujacego. I mam 2 pytanie
1. czy jesli zostanie uszkodzony w transporcie to dostane zwrot od allegro protect, czy bede musiala walczyc z inpostem osobiscie? bo czasem ludzie jeszcze wysylaja porcelane w bibule 😉
2. czy jesli wazon bedzie w gorszym stanie niz na zdjeciach, bo niestety foty czesto przeklamuja, to czy otrzymam zwrot srodkow z allegro protect albo czy bede mogla odeslac przedmiot i czy po odeslaniu otrzymam zwrot srodkow od allegro i po czyjej stronie bedzie koszt przesylki zwrotnej.
z gory dzieki 🙂
@hofm_anka będziesz musiała walczyć z Inpost-em
Oki dzięki 🙂 czy może to jeszcze jakiś moderator potwierdzić?
@hofm_anka
AD.1
Regulamin Allegro Protect - część 2 pkt. 8.
A sprzedający prywatny odpowiada za towar do momentu przekazania go przewoźnikowi - później odpowiedzialność przechodzi na kupującego.
AD.2
Będziesz mogła złożyć reklamację do sprzedającego a co będzie dalej to jedynie gdybanie.
Wypłata rekompensaty z AP nie jest w żaden sposób gwarantowana.
@julienail "jednak możesz również złożyć wniosek o Allegro Protect po uzyskaniu oświadczenia od przewoźnika"
Jak to się ma do wspomnianego wyżej punktu regulaminu?
@komis-bell, racja, mój błąd.
pardon, pierwszy raz korzystam z tej opcji, czy Ty pracujesz dla allegro i Twoje odpowiedzi sa jakos wiazace? bo tak zalozylam, ale teraz zwatpilam 😉
@hofm_anka O rekompensatę z Protect będziesz mogła się ubiegać po batalii z Inpost kiedy ten odrzuci reklamację podając powód ,, niewłaściwe pakowanie ,, z takim dokumentem w ręku otwierasz ze sprzedawcą dyskusję domagając się pokrycia poniesionych strat , po 14 dniach jeśli sprzedawca będzie się stawiał dostaniesz możliwość złożenia wniosku o rekompensatę .
prawda ? @Syrena_zT @julienail @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
@hofm_anka, co do pierwszego pytania - w takiej sytuacji najpierw należy kontaktować się z przewoźnikiem, jednak możesz również złożyć wniosek o Allegro Protect po uzyskaniu oświadczenia od przewoźnika. Natomiast w kwestii drugiego pytania - możesz w takiej sytuacji złożyć reklamację, masz również 2 tygodnie na zwrot bez podawania jego przyczyny. Zwrot środków pokrywa wówczas sprzedający. Z kolei koszt przesyłki zwrotnej powinnaś pokryć Ty.
Informacje na temat Allegro Protect znajdziesz tutaj.
jak to zwrot pokrywa sprzedający? Tzn oddacie mi pieniądze wpłacone na allegro, czy to wygląda tak że ja odeślę wazon, sprzedający już wypłaci środki z konta allegro a ja potem mam liczyć na jego dobra wolę że odbierze przesylke i sam mi osobiście zrobi przelew? Bo nie kumam…
@hofm_anka, po zgłoszeniu i przyjęciu wniosku o zwrot, sprzedający powinien zwrócić Ci pieniądze do 14 dni od otrzymania wniosku bądź od momentu otrzymania produktu z powrotem.
@julienail przecież prywatny sprzedający nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu
@NipponShorty, dlatego napisałam, że obowiązuje to dopiero po przyjęciu przez sprzedającego zwrotu.
@julienail napisał(a):
@hofm_anka, po zgłoszeniu i przyjęciu wniosku o zwrot, sprzedający powinien zwrócić Ci pieniądze do 14 dni od otrzymania wniosku bądź od momentu otrzymania produktu z powrotem.
@julienail Od kiedy prywatny sprzedawca ma obowiązek przyjmowania zwrotu? Obowiązek rozpatrzenia reklamacji tak, ale zwrot?
Powinien w sensie jest to wy jego widzimisię ? Czyli rozumiem że wy w tym nie pośredniczycie i niczego nie gwarantujecie?
@hofm_anka napisał(a):
Powinien w sensie jest to wy jego widzimisię ? Czyli rozumiem że wy w tym nie pośredniczycie i niczego nie gwarantujecie?
Dokładnie tak. Zwrot u prywatnego sprzedawcy zależy od jego widzimisie.
Przy Allegro Protect wysyła się wniosek, który może zostać rozpatrzony pozytywnie lub odrzucony.
No i jeśli złożę reklamację jeśli przedmiot będzie uszkodzony (nie w transporcie tylko będzie w innym stanie niż na zdjęciach / w opisie ) to wtedy allegro protect będzie mnie obowiązywać i dostanę zwrot od was za to że otrzymałam przedmiot niezgodny z opisem?
@hofm_anka Allegro Protect to program uznaniowy, Allegro może uznać wniosek, ale niczego nie musi.
@hofm_anka Jeżeli przedmiot będzie w innym stanie niż na zdjęciach to sprzedający zaleci ci złożenie reklamacji do dostawcy - InPost lub firma kurierska, bo postawi tezę że on, sprzedawca wysłał dobry ale uszkodzenie, zadrapanie powstało w transporcie. I masz pozamiatane.
A Allegro napisze że nie może kwestionować decyzji sprzedającego.
Ostatnio modne są takie rozwiązania.
tego wlasnie sie obawiam, merci!
no wlasnie tego sie obawiam, myslalam ze to sie nie zdarza bo nie mialam do tej pory zadnych przykrych akcji ale ostatnio kilka przesylek dostalam zapakowanych na slowo honoru, dzieki wielkie!