anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wybór złego paczkomatu, nadawca nie chce odebrać przesyłki.

dtekla447
#7 Wielbiciel

Dzień dobry
Zamówiłem przesyłkę przez kup teraz na Allegro lokalnie, jednak jako domyślny wskoczył paczkomat na drugim końcu Polski gdzie byłem na wakacjach. Błąd zrozumiałem dopiero gdy dostałem SMS z adresem doręczenia, w InPost jest to za późno na przekierowanie paczki. Paczka miała wrócić do nadawcy, jednak gdy czas na odbiór minął trafiła znowu do "złego" paczkomatu. Do jutra (środa) do 14:00 jest czas na odbiór, zadzwoniłem do InPost z prośbą o wyjaśnienie dlaczego przesyłka znowu tam trafiła, poprosili żeby zadzwonił nadawca. Nadawca jednak zadzwonić nie chce, bo wg niego nadawcą jest Allegro, które może przekierować przesyłkę do "mojego" paczkomatu przy odbiorze, i to nie jego problem. Za chwilę zostanę bez pieniędzy i zakupów, proszę o pomoc.

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

dtekla447
#7 Wielbiciel
oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@dtekla447 Jeśli paczka jest już w paczkomacie, nie można jej przekierować. Gdy minie termin odbioru, powinna wrócić do nadawcy. Podaj mi, proszę, numer tej przesyłki.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

dtekla447
#7 Wielbiciel

Po kolejnym kontakcie z InPost teoretycznie zrobili zgłoszenie zwrotu do nadawcy, ale potwierdzenia żadnego na maila nie mam.

Numer przesyłki 660166167519300124582289

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@dtekla447 Pamiętaj tylko, że jeśli kupiłeś od osoby prywatnej to nie ma ona obowiązku odbierania przesyłki zwrotnej ani też składania reklamacji. 

Osoba prywatna za losy przesyłki jest odpowiedzialna do momentu jej nadania - później cała odpowiedzialność spada na Ciebie.

oznacz moderatorów

dtekla447
#7 Wielbiciel

Co powinienem teraz zrobić? Mój błąd - nie dopatrzyłem, że wybrałem zły paczkomat, zakup za ponad 300zł

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@dtekla447 Nieodebrana przesyłka ostatecznie powinna zostać przekazana na magazyn przewoźnika - wtedy powinieneś mieć możliwość jej odebrania po ustaleniu szczegółów z przewoźnikiem.

oznacz moderatorów

MOJEGRATY5
#13 Ambasador

Witam.

@dtekla447 

Piszesz "nadawca nie chce odebrać przesyłki".

A może nie może? Może wyjechał na urlop, może jest w szpitalu, a może mieszkając na zadupiu do najbliższego paczkomatu ma kawał drogi, którą z braku samochodu musi odbyć publicznym transportem co będzie wymagać poświęcenia czasu i środków finansowych. Łatwo napisać "sprzedawca nie chce".

Nawet jeśli wszystko powyższe jest nieprawdziwe (tak sobie tylko gdybam), to pozostaje jeszcze kwestia formalna po hipotetycznym odbiorze przesyłki zwrotnej.

Trzeba ją będzie po raz kolejny nadać, a to koszt i to nie tylko "etykiety" - czy zaproponowałeś sprzedawcy że "zapłacisz" za jego czas poświęcony na Twoje sprawy?

A co w sytuacji, gdy przesyłka zwrotna będzie uszkodzona / okradziona? To rzadki przypadek, ale nie niemożliwy. Kto poniesie konsekwencje, jeśli sprzedawca nie będzie dysponował sprawnym przedmiotem by Ci go ponownie wysłać?

Jak znam życie (i podejście całkiem sporej rzeszy kupujących) to skończy się na Dyskusji Allegro, reklamacji i wypłacie odszkodowania, bo przedmiot nie dotarł. A za odszkodowanie kto zapłaci???

Moim zdaniem sprzedawca nadając pierwotną przesyłkę wywiązał się ze swoich obowiązków i słusznie postępuje unikając dodatkowych kosztów i ryzyka.

Paczka zostanie ostatecznie dostarczona do magazynu przesyłek niedoręczonych i będziesz mógł dogadać się z przewoźnikiem, biorąc na siebie całe koszty i całe ryzyko, co dalej z nią zrobić.

Niestety pomyłki kosztują i trochę czasu i trochę zachodu a czasem i trochę pieniędzy.

A może, biorąc pod uwagę wszystko co napisałem wyżej, zamiast naciskać na sprzedawcę, to trzeba sprawić by rozwiać jego wątpliwości, a jak do tego dojdzie to kto wie - a nóż sprzedawca pójdzie Ci na rękę.

Czego Ci osobiście życzę.

Pozdrawiam. Marek.

 

oznacz moderatorów

InPost
Ekspert InPost

Dzień dobry @dtekla447 
Wskazana przesyłka powinna być wysłana w drogę powrotną do Nadawcy w najbliższym czasie.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@dtekla447  No i teraz piłeczka jest po twojej stronie. Czy potrafisz przekonać sprzedającego aby jednak odebrał tą niechcianą paczkę i  czy zaproponujesz mu jakąś rekompensatę za koszty przesyłek i koszt dodatkowej  wysyłki ?  No bo jakby nie patrzeć to całe zamieszanie powstało wyłącznie z twojej winy. A koszty będą całkiem realne.

oznacz moderatorów