Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, mam spory problem. Zakupiłam urządzenie z opcją przesyłki pobraniowej. Zaraz po zakupie wysłałam wiadomość do sprzedjacej alby nie wysyłała od razu urządzenia. Pani zbagatelizowała to i mimo mojej prośby wysłała paczkę. Oczywiście w momencie dostawy nie byłam dostepna przez co paczka wróciła do nadawcy. Proszę pomóżcie co w tej sytuacji, sprzedający nie chce anulować transakcji...chcę ode mnie pokrycie kosztów....mimo iż nie określiłam terminu wysyłki, a wręcz przeciwnie, poprosialm o niewysylanie. W momencie gdy zorientowałam się że paczka nadana, napisałam do Pani z prośbą alby przekierowała z powrotem do siebie paczkę bo jestem poza granicami kraju
Oczywiście kolejny raz olała temat. Proszę pomóżcie....czy mam być przygotowana na jakieś problemy???
A później tzn ile później?
Nie rozumiem pytania - nie było nic później??? Proszę napisać o co chodzi?
@klio83 Prosisz o wysłanie później ale sprzedajacy na AL wg regulaminu ma 7dni na wysłanie i w tym czasie powinien wysłać ale jak go prosisz to może wysłać później bo tam nic sprzedającemu nie grozi w zasadzie. Ale sprzedający może się wystraszy i wysłał w terminie 7dni a Ty np prosiłeś go żeby wysłał po 14dniach, więc pytam w jakim czasie wysłał.
8.11 kupiłam i od razu napisałam,
9.11 sprzedający napisał czy ma wysłać a ja nie widziałam wiadomości i wysłała paczkę.
Co teraz?
@klio83 Regulamin was obowiązuje oboje ona ma na wysyłkę do 7dni a wszelkie modyfikacje transakcji obowiązują za obustronną zgodą stron. Oznacza to, że jak ty jej piszesz nie wysyłaj to ona wcale nie musi opóźnić wysyłki. Mogła nie odebrać wiadomości, mogla zwyczajnie nie chcieć opoźnić, a skoro nie potwierdziła że opóźni nijak twoje chciałam by jeszcze nie wysyłała nie wiąże jej prawnie. Osoba prywatna nie musi godzić się na anulowanie transakcji to raz, anulować możecie za obopólną zgodą tą transakcję ona się nie zgadza więc umowa kupna sprzedaży obowiązuje nadal. W tym przypadku niestety wisisz jej za wysyłkę i zwrot plus kwota za towar plus kolejna wysyłka. Jak się uprze to zaloży sprawę w sądzie cywilnym i dojdą ci jeszcze koszty postępowania
Co.zrobic żeby anulować? Allegro jakoś może to zrobić?
Na AL nie ma anulowania zwrotu bo to zakup od prywatnego sprzedającego, najlepiej się dogadać. A tu w zasadzie nic Ci nie zrobi jak nie zapłacisz, przesyłka pobraniowa.
Czyli teoretycznie sprawa zamknięta? Bo ta przesylka jest teraz w drodze powrotnej do sprzedającej, a ona nie dowpiada na wiadomości.
Tylko osoba powyżej napisała że mogę mieć sprawę w sądzie??? Faktycznie tak może być??? Proszę mi.doradzic???
A jeśli zwrócę koszty przesyłki pobraniowej to czy moge w jakiś sposób anulować tą transakcje?
@klio83 nie możesz anulować jeśli obie strony się nie zgodzą na anulowanie umowa jest ważna w sądzie przegrasz jeśli sprzedajaca założy ci sprawę. Sprzedakąca w tym momencie poniosła koszt nadania paczki za pobraniem, paczki nie odebralaś więc przewoźnik doliczy koszt odesłania paczki do sprzedającej. Nastepnie umowa dalej obowiązuje a ty nie wywiązałaś się z umowy nieodbierając paczki obowiązuja was zapisy kodeksu cywilnego chyba art 540kc sprzedawca zobowiązuje się towar bez zbędnej zwloki wydać a kupujący odebrac i zapłacić w tym momencie powstało już zadłużenie twoje u sprzedajacej na kwotę wysyłki i powrotu paczki w najlepszym przypadku jeśli się sprzedajaca zgodzi na anulowanie transakcji to tyle masz oddać jeśli nie dochodzi kwota zapłaty za towar i powtórnej wysyłki a i zapomniałem dochodzi jeszcze prowizja dla allegro przy anulowaniu chyba ok 7,5% na lokalnie standardowej ale może być różna w zalwzności od kategorii pewny nie jestem ale jakaś jest na pewno i którą allegro już pobrało w momencie zakupu.
Za jaki.towar mam zwracać skoro paczka do niej wraca?
Teoretycznie może iść do sądu ale mało realne żeby ktoś za to poszedł, masz także jako dowód prośbę o późniejsza wysyłkę, wiele jest tu takich spraw i nikt nie poszedł do sądu, daj sobie spokój z tym.
Tak, ma na allegro wiadomość w historii że wysłałam prośbę, a następnie mam też wiadomość jak się dowiedziałam o przesyłce żeby ją przekierowała z powrotem. Ale Pani się uparła przy swoim a teraz nawet nie odp na moje wiadomości oraz nie odp na wiadomości od allegro w otwartej dyskusji.
@klio83 ale to nic nie znaczy z punktu widzenia prawa polskiego. Zezwala ono w transakcji na wszelkie zmiany odnośnie jej przeprowadzenia za obustronną zgodą stron. Sprzedająca nie odpisała że godzi się wyslać paczkę później więc wiąże was regulamin wysyłka w terminie do 7dni wedlug allegro co zostało spełnione. Podobnie z przekierowywaniem paczki do sprzedającej.
@LEW433 teoretycznie to jest jak nie było poniesionych kosztów a tu były. Nadanie za pobraniem plus powrót paczki. A to już jest zadłużenie powstale po stronie kupujacej która nie odebrała paczki i która nie ma potwierdzenia od sprzedającej że ta zgodziła sie cokolwiek wysyłkę opóźnić lub przekierowywać z punktu widzenia prawa wszelkie jednostronne deklaracje bez zgody obu stron umowy nie mają mocy prawnej.
Były zgadzam się, więc pisałem najlepiej się dogadać ale ty od razu sądem straszysz, sprzedajacy mógł wysłać w terminie 7dni _tak? kupujący wysyła prośbę o późniejszą wysyłkę a sprzedajacy wysyła ja po 2dniach! więc nie sadzę żeby poszedł do sądu i coś ugrał.
Jeszcze raz odczytałam wiadomości, z dniu zakupu napisałam żeby Pani nie wysyłała. Ona tego dnia mi odpisała że nie wyśle bo nie ma mojego adresu. Ja następnego dnia nie odczytałam jej wiadomości z zapytaniem co robimy. Po czym wysłała paczkę. Ja po przeczytaniu wiadomości napisałam od razu maila żeby nie wysyłala paczki bo nie jestem w domu, pi czym otrzymałam wiadomość ze juz wysłała.paczke. To dokładny przebieg tej transakcji. Proszę mi.doradzic co teraz mam zrobić skoro Pani będzie nalegać na zwroty pieniędzy lub ponowną wysyłkę???
@klio83 poprosić o nr konta przez centrum wiadomości allegro i opłacić koszty
1 wysyłki za pobraniem której nie odebrałaś
2 powrotu paczki do sprzedającej
Następnie ustalcie czy zrywacie umowę wtedy płacisz za punkt 1 i 2 jeśli ona nie zechce zerwać to
Ustalacie ponowną wysylkę: sugeruję przesłać jej opłacona etykietę np na kuriera inpost, wygenerujesz ją na str internetowej przewoźnika po opłaceniu
Nastepnie odebrac to co zakupiłaś.
Aha zeby nie było ma ci udokumentowac poniesione koszty wysyłki i powrotu paczki np zdjecie paragonu wysłane przez panel wiadomości