anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot

Agent555
#17 Koryfeusz#

Kupiłem radio kuchenne. Już odstąpiłem od umowy. Dzisiaj przy pakowaniu przedmiotu złamały mi się 2 zaślepki co trzymają uchwyt. Napisałem do sprzedawcy czy mogę zwrócić przedmiot ,za te 2 złamane zaślepki żeby mi zwrócił niższą kwotę. Odpisał mi że nie przyjmie przedmiotu . Jeśli sprzedawca nie chcę przyjąć przedmiotu ,czy jest jakieś inne wyjście.

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

LEW433
#21 Demiurg#

Zwrot musi przyjąć( zakup konsumencki), jeżeli od prywatne to nie musi wcale przyjmować zwrotów.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

przyjąć( zakup konsumencki)

przyjąć (zakup konsumencki)

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Sam przyznałeś że je popsułeś więc reklamacji ci nie uzna .Tylko polubowne dogadanie jest tu najlepszym rozwiązaniem.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Żadne polubowne dogadanie, żadnych ukłonów. Sprzedawca ma obowiązek przyjąć ten zwrot. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Agent555 On ma obowiązek przyjąć ten zwrot. Otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa wtedy przyjmie. Przed otwarciem sporu, już teraz możesz odesłać przedmiot. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jeżeli zakup konsumencki otwieraj dyskusję, musi przyjąć, oczywiście może pomniejszyć kwotę zwrotu, ale musi to być kwota rozsądna.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@LEW433 Nie, to nie musi być kwota rozsądna, tylko ma to być zmniejszenie kwoty zwracanej proporcjonalne do utraty wartości towaru. Zmniejszenie powinno być poparte odpowiednimi wyliczeniami. 

 

oznacz moderatorów

Agent555
#17 Koryfeusz#

Tak sprzedawca ma konto firmowe. Otworzyłem dyskusję i poprosiłem allegro o kontakt telefoniczny, zadzwonił do mnie doradca i powiedział mi żeby poczekać na odpowiedź sprzedawcy tylko że dzisiaj będę w paczkomacie i chciałbym nadać zwrot. Czy muszę poczekać co odpowie sprzedawca czy mogę nadać dzisiaj.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Agent555 Możesz nadać dzisiaj, bo masz prawo do zwrotu. Niezależnie od tego, czy towar jest sprawny czy uszkodzony. Sprzedawca nie może Cię pozbawić tego prawa, więc na nic nie musisz czekać. 

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@Agent555  jeśłi jest to konsumenckie odstąpienie od umowy to sprzedawca ma obowiązek przyjąć zwrot. Wiec możesz spokojnie odsyłać.

Jednakże sprzedawca ma prawo pomniejszyc zwracana kwote o kwote która towar stracił na wartości lub o kwote jaka wyda na jego przywrócenie do funkcjonalności.

Generalnie sprowadza sie to do tego ze sprzedający może oddać radio do serwisu i obnizyc zwracaną kwote o koszt naprawy.

Jak już tu ktoś napisał jeśli sie nie dogadacie to : "Zmniejszenie powinno być poparte odpowiednimi wyliczeniami. " Czyli możesz otrzymac część kwoty oraz kopie rachunku z serwisu za usuniecie usterki (przywrócenie przedmiotu do poprzednoego stanu)

Reasumujac: masz prawo bezapelacyjne odesłac przedmiot a ile dostaniesz zwrotu - nie wiadomo ( bo to może być zależne od kosztów usunięcia usterki).

Chyba że porozumiecie sie w tej sprawie ze sprzedającym

oznacz moderatorów

atechnik_sklep
#13 Ambasador#

Jak wiadomo, koszty robocizny są coraz wyższe. Jeśli serwis wyliczy koszt naprawy uszkodzonego przedmiotu powyżej jego wartości (co wcale nie jest dziwne) to co wtedy?
Jaki zwrot dla Klienta, który uszkodził przedmiot a koszty naprawy przewyższają jego wartość?

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@atechnik_sklep  wówczas zwrot symboliczny np 1 zł. Reszte niestety musi dołozyć sprzedający.

Teoretyczni mógłby sie sądownie domagać "naprawienia szkody" czyli zwrotu za caly koszt naprawy lecz praktycznie to raczej do sądu nie pójdzie z żądaniem na niedużą kwote

Poza tym jeśli koszt naprawy przekraczałby wartośc przedmiotu prawdopodobnie wystarczyłaby sama wycena jako powód do obniżenia zwracanej kwoty.

Wówczas np: przedmiot na licytacje z opisem że uszkodzony i zwrot tylko do kwoty uzyskanej z licytacji.

To juz musiałby byc kwestia dogadania miedzy stronami.

oznacz moderatorów