Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czy trzeba to robić czy samo się aktualizuje ?
Teraz zaglądam i jest status zamówienia "nowe", mogę zmienić na wysłane itd, choć paczka już kilka godzin temu wysłana i odebrana przez kuriera z paczkomatu. Chciałbym mieć pewność, że nie spadnie mi poziom sprzedaży jeśli nie będę aktualizował statusu takiej paczki w panelu Allegro.
@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_
@donjanko W jaki sposób wygenerowałeś wspomnianą etykietę? Czy wykonałeś integrację Managera Przesyłek InPost z kontem Allegro?
Tak, przez Managera Paczek Inpost
@donjanko na koncie prywatnym statusy zamówienia trzeba zmieniać ręcznie, ale one nie mają wpływu na punktację, najważniejsze aby status przesyłki się zmieniał, jeśli było zrobione przez Managera i jesteś zintegrowany, to wszystko powinno być ok
Teraz sprawdziłem - dalej status w "zamówienia od kupujących" był 'nowy', "czas na nadanie przesyłki do 11 wrześmia 23:59"
Paczka w rzeczywistości jest dojechała i już gotowa do odbioru.
Zmieniłem status ręcznie na "do odbioru".
Sprawdziłem w starszych zamówieniach z Allegro Paczkomaty smart i tam też wszystko jest ze statusem "nowe", csyli samo się nie aktualizuje.
A punkty ujemne niesłusznie są, -40 za.nieterminową wysyłkę. Byłem pewny że to się samo aktualizuje.
@donjanko Wygląda na to, że nie przeprowadziłeś poprawnie integracji Managera Przesyłek InPost z kontem Allegro. Proszę, skorzystaj z tej instrukcji. Znajdziesz w niej informacje na temat integracji oraz nadawania przesyłek przez dedykowaną zakładkę Allegro. Pamiętaj, aby przed wykonaniem integracji wyłączyć blokadę wyskakujących okienek (pop up) w ustawieniach przeglądarki, ponieważ może ona uniemożliwiać dokończenie całego procesu.
Ale gdybym nie miał integracji poprawnej to by chyba paczki,nie importowały się w Managerze Paczek, w zakładce Allegro ?
@donjanko Wiktoria nie doczytała i myślała, że status paczek się nie aktualizuje, a tu chodziło o status zamówienia 😉
@donjanko jeżeli nie zaciągamy statusów przesyłek, oznacza to, że nie przekazałeś poprawnie unikalnego adresu mailowego przypisanego do transakcji. W tych artykułach znajdziesz informację jak poprawnie nadać przesyłkę i przekazać unikatowy adres mailowy:
https://help.allegro.com/pl/sell/a/jak-poprawnie-nadawac-przesylki-do-zamowien-na-allegro-aMloER8PYS...
https://help.allegro.com/pl/sell/a/jak-wyswietlamy-adresy-e-mail-w-korespondencji-w-ramach-allegro-D...
@Syrena_zT jeśli importuje z Allegro, to maskowalne adresy same się obierają
@KOGIEL_T wygląda jednak, że nie są poprawnie przypisane, jeżeli nie aktualizujemy statusów przesyłki w danym zamówieniu. Jak dostanę numer zamówienia, będę mogła coś więcej powiedzieć 😉
@KOGIEL_T ale autor postu napisał "A punkty ujemne niesłusznie są, -40 za.nieterminową wysyłkę. Byłem pewny że to się samo aktualizuje."
Przy jakości sprzedaży bierzemy pod uwagę statusy przesyłek, nie status zamówienia.
@KOGIEL_T wynika z tego, że problemy są dwa:
brak automatycznej zmiany statusu zamówienia - co już wyjaśniłeś autorowi wątku
oraz naliczanie ujemnych punktów jakości - co sugeruje błędne przekazywanie adresu mailowego, co skutkuje brakiem aktualizacji statusów przesyłki w zamówieniu.
Więc tak, statusy zamówienia w Allegro przy Allegro-paczkomaty nie aktualizują się i z tego co piszecie to normalne, trzeba ręcznie. Ok - jeśli to nie ma faktycznie wpływu na jakość sprzedaży
--------
Jeśli punkty naliczają się za ostatnie 30 dni to te ujemne punkty (-40) mogłem dostać tylko za jedno zamówienie (innych zamówień nie było, kolejne było już 2 miesiące wcześniej), więc to musi być to zamówienie z 6 sierpnia (pare dni temu punkty były ale teraz już ich nie widzę, zniknęły w panelu "jakość sprzedaży") - prosiłbym o sprawdzenie czy tak było
nr zamówienia: ce8edd20-72bd-11f0-9be1-79698d80746a
6 sie 2025, 14:10 płatność
6 Sie 2025, 14:20 Przesyłka utworzona
7 Sie 2025, 14:46 Nadana przez Paczkomat/PaczkoPunkt
Nie wiem czy słusznie to było naliczone bo w ofercie miałem deklarowany czas wysyłki 1 dzień, w praktyce nadałem paczkę po 24,5h od zakupu jak widać powyżej. Czyli jakby przekroczone o pół h te 24h, choć chyba czas wysyłki był do końca kolejnego dnia (przy deklaracji 1 dzien/24h ) - bo w zamówieniu jest informacja:
"czas na wysłanie - do czw., 7 sie 2025, 23:59" - więc chyba ta deklaracja 1 dzień to nie jest 24h od momentu zakupu tylko do końca kolejnego dnia po zakupie. Rozumiem że jakbym deklarował np 2 dni, to czas byłby do 8 sierpnia 23:59 ? I nadając w tym terminie nie przekraczam czasu na terminową wysyłkę.
----
Także prośba o sprawdzenie tego zamówienia i analizę za co te punkty były, aby uniknąć tego w przyszłości, jeśli nie powinny się naliczyć to może faktycznie coś z tą integracją nie tak i trzeba by ją zrobić ponownie. Obecnie po logowaniu do Managera Paczek bez problemu wszystko mi się importuje, jak nie było integracji tj straciła wazność, to okienko wyskakiwało żeby ją zrobić ponownie (raz na rok coś takiego).
@donjanko już wyjaśniam 🙂
Zamówienie ce8edd20-72bd-11f0-9be1-79698d80746a nie było opóźnione, a statusy przesyłki zaczytały się poprawnie (czyli nadajesz prawidłowo). Te zamówienie po prostu przestało się liczyć do Twojej jakości (zamówienia w tej mierze wliczamy przez 28 dni). Z uwagi na to, że nie miałeś innego zamówienia, które wliczałoby się w jakość, straciłeś 40 pkt jakości. Nie przez nieterminową wysyłkę, a po prostu przez brak zamówień wliczanych w jakość.
Obecnie masz nowe zamówienie, które wliczy się do Twojej jakości 13.09.2025. Widzę, że jest nadane terminowo a statusy zaciągnięte poprawnie, także powinieneś odzyskać punkty 🙂
@donjanko Czy trzeba to robić czy samo się aktualizuje ?
Statusy zamówień trzeba ręcznie zmieniać, chyba że masz abonament to możesz ustawić żeby po dodaniu numeru zmieniało Ci na wysłane 😄