anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Błąd w cenie czy celowe działanie?

myslenie-szkodzi
#12 Orędownik#

Wczoraj wieczorem jeden sprzedający znacząco obniżył cenę na popularny i chodliwy towar, tj. opaskę sportową Mi Band 5. W ciągu 1,5 h sprzedaż sięgnęła poziomu 34 240 sprzedanych sztuk. Teraz sprzedawca wysyła wiadomości z powołaniem się na art. 84 KC i stara się uchylić od skutków.

Można powiedzieć - dzień jak co dzień na Allegro, błąd w cenie zdarza się najlepszym i tutaj absolutnie nie winię sprzedawcy.

Jednak od wczoraj obserwuję sytuację i lektura negatywów jeży włosy na głowie:

""wystawiają towar, którego nie mają zamiaru sprzedać. na drugi dzień pani dzwoni z informacją że zamówienie anulowane a na informację że bedzie negatyw odpowiada: "allegro już jest po naszej stronie, a konto będzie zamknięte, otwieramy drugie i negatywów nie będzie widać". Brawo dla was. OMIJAĆ SZEROKIM ŁUKIEM.""

""Sprzedający wysłał oświadczenie o uchyleniu się od skutków prawnych na podstawie art. 84 Kodeksu Cywilnego. Mało wiarygodny sprzedawca, z informacji uzyskanych w internecie jest to kolejny taki sam "błąd" ceny w ciągu ostatnich kilku miesięcy u tego sprzedawcy. Obsługa Allegro powinna się przyjrzeć błędom jakie popełnia ten sprzedawca i czy te błędy mają wpływ na sortowanie ofert na tle innych sprzedawców."

""Szkoda na nich czasu. Wystawiają kilka aukcji w okazyjnych cenach. Nie mają zamiaru sorzedac go w takiej cenie. Dzwonią i tłumaczą że to pomyłka (pomylic można się raz, ale nie kilka). W zamian oferują slowo przepraszam i uwaga uwaga uwaga 15%!!! rabatu na nastepne zakupy. Dramat. Pani tłumaczy że to konto na allegro zaraz bedzie zamknięte i negatywów nie będzie widac. Gratuluje podejścia. ""

 

Mam pytanie do pracowników Allegro, czy zwrócili uwagę na podejrzane praktyki na tym koncie (błąd w cenie i oszałamiająca sprzedaż zdarza się najwyraźniej po raz kolejny) oraz czy prawdą jest, że serwis "wyczyści" sprzedającemu statystyki po tej akcji?

Na jednym z portali sugeruje się, że takie działania służą sztucznemu podbiciu poziomu sprzedaży na aukcji/produkcie, ale nie bardzo widzę sens użerania się potem z klientami. Co o tym sądzicie?

Nazwa konta: mi-sklep

oznacz moderatorów
18 ODPOWIEDZI 18

mdrogeria
#21 Demiurg#

GDZIEŚ TO JUŻ CZYTAŁEMhttps://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/brzydkie-chwyty-sprzedającego-czyli-jak-nabić-sobie-ilość/m-p/65270#M21750 ....... MOŻE SIĘ MYLĘ sealed

oznacz moderatorów

myslenie-szkodzi
#12 Orędownik#

@mdrogeria masz rację, nie zauważyłam.

Niemniej wołam @nat_not @cloudcloud @msniezek - zarzuty pojawiające się w negatywach są bardzo poważne, czy Allegro się jakoś ustosunkuje do tych doniesień? 

oznacz moderatorów

cloudcloud
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@myslenie-szkodzi konsultuję sprawę, dam znać gdy czegoś się dowiem.

   Klaudia
   Były Moderator
oznacz moderatorów

pulkownik66
#19 Nestor#

@myslenie-szkodzi  Mają niezłą statystyczną w negatywach. Obserwuję od rana i do teraz mają średnią 20 negów na godzinę. Jakoś nadal widnieją jako SS. Obłęd.

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

SS nie traci się od razu, tylko przy następnym terminie weryfikacji.

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

Już nie mogłem edytować postu, ale dodam jeszcze, że nie można z góry zakładać, że to są podejrzane praktyki.

Jestem niemal w 100% pewien, że to pomyłka. Skąd wiem?

Na liście ofert ma również opaski w cenie 11-17zł, może cenę niektórych teraz podniósł. Gdzie pomyłka? Wpisał na swojej liście ofert opaska albo pasek i chciał cenę tych po 17 obniżyć na 14,90zł, może chciał na weekend. Zaznaczyło mu wszystkie oferty i nie zwrócił uwagi, że miał tam również i konkretny smartband. Zmienił cenę na 14,90zł we wszystkich zaznaczonych ofertach i zakończył pracę. Nagle wszyscy Janusze okazji rzucili się, bo NA BANK zdecydowana większość wiedziała, że to pomyłka w cenie i zaczęli na masę kupować, a na pewno niektórzy w setkach. Przecież nikt nagle nie kupuje od kogoś po 100+ smartbandów na allegro.

Nie żebym go bronił, ale dla mnie to czysta pomyłka, przez którą ma prawo nie wysłać towaru, jest to ponad 90+% różnicy w cenie. 14,90zł nie byłą realną ceną tego smartbandu.

Allegro NIE CHRONI na wypadek takich pomyłek, towar za 20000zł możesz obniżyć na złotówkę, a podwyższyć to tylko maksymalnie do 50zł. Wiele razy omyłkowo zmieniłem ceny sprzętu z 1,500zł na 4zł, na szczęście natychmiast przyuważyłem pomyłkę i zmieniłem cenę. Nagle telefon od kogoś, czy ja dalej sprzedaję wieżę po 4zł (?????), potem tylko bulwersacje typu, że co to za manipulacje cenami.

A no tak, zapomniałem, przecież wszyscy sprzedający na allegro to oszuści i złodzieje 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

Opanujcie się

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@DarkStoorM Te opaski miały cenę 15 zł (zamiast 150 zł), a info o tej "przecenie" podobno pojawiło się na pepperze.
Jest o tym jeszcze jeden wątek na forum https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupuj%C4%85cych/sprzedawca-wycofa%C5%82-op%C5%82acon%C4%8...

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

pulkownik66
#19 Nestor#

@Knowhere Nie wiem o co do końca w tym chodzi, ale gdyby to była kwestia nie wpisania jednego zera, 15 zamiast 150 to i tak nadal nie ma ani jednej oferty za kwotę 150zł .Można tylko gdybać. Pewne jest jedno- nieźle rozwścieczył sporą rzeszę gawiedzi.

oznacz moderatorów

myslenie-szkodzi
#12 Orędownik#

@DarkStoorM Tylko że ten sprzedający niedawno zrobił identyczną akcję, poczytaj na pepperze oraz w negatywach. Do tego w tym samym czasie miał 4-5 aukcji z taką niską ceną, a kilka aukcji w regularnej cenach, po 148,90-159,90. 

 

Do tego 3 sierpnia była akcja specjalna z upustami nawet do -70%, a samo konto (dalej!!) ma status SS - kupujący mogli wierzyć, że korzystają z prawdziwej okazji. 

 

Zresztą napisałam w pierwszym poście - pierwsza moja myśl była taka, że to zwykła pomyłka w cenie. Jednak im więcej czytam o tym przypadku tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że w przypadku tego sprzedającego to celowa zagrywka. 

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@myslenie-szkodzi  ciekawi mnie czy można do allegro zgłosić sprzedającego w taki sposób, żeby sami mu ściągnęli SS, aby nie czekać na następny termin weryfikacji. Tak na zdrowy chłopski rozum to od razu wygląda na ściemę, nie wiem czy prawdziwa obniżka 70% w ogóle jest możliwa 😄

Mnie dziwi, że allegro samo się temu nie przyjrzało, mają przecież śledzenie sprzedaży i wątpię, żeby coś sprzedane w 30tys. sztuk przeszło im koło nosa. Nie wiem, może allegro nie widzi w tym problemu 😛

oznacz moderatorów

pulkownik66
#19 Nestor#

@DarkStoorM Ja pierdzie.ę ile czea wystawić wniosków o zwrot prowizji. Łał

oznacz moderatorów

myslenie-szkodzi
#12 Orędownik#

@DarkStoorM dlatego zawołałam moderatorów, bo jestem bardzo ciekawa stanowiska serwisu. Przypadek bardzo ciekawy pod wieloma względami, np. niektórzy sprzedający korzystają z narzędzi do równania cen na aukcjach z tym samym towarem, również na różnych kontach - ale tutaj błędna cena była tylko w niektórych aukcjach na te same opaski. Do tego pytanie - jakie jest prawdopodobieństwo, że ten sam sprzedający popełnia taki sam błąd, na podobnym produkcie, w takich samych okolicznościach (część aukcji cena ok, część aukcji z bardzo niską ceną). Przez ostatnie 3 lata w naszej firmie zdarzył się JEDEN przypadek na ok. 2000 pozycji asortymentowych (aukcji było oczywiście dużo więcej), gdy koledze "omsknął się palec" i towar za 140 zł wystawił za 40. Na szczęście następnego dnia rano się zorientowaliśmy, kolega osobiście obdzwonił klientów no i zaproponowaliśmy korzystny rabat, by załagodzić niezadowolenie kupujących. Jeden przypadek, ale wobec tego sprzedającego chyba można mówić o jakimś modelu biznesowym?

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@myslenie-szkodzi @pulkownik66 @DarkStoorM W zastępstwie @cloudcloud przybywam z informacją, że ta sprawa nie ma drugiego dna, doszło wyłącznie do pomyłki w cenie, a Sprzedający jest w stałym kontakcie z nami w tej sprawie. 

   Ola
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

myslenie-szkodzi
#12 Orędownik#

@_HolaOla_ jak wyjaśnicie zatem, że ten sam sprzedający po raz drugi w swej karierze robi identyczny wałek z ceną? "Wyłącznie pomyłka w cenie"? No mi by się zapaliła czerwona lampka. 

Do tego sprzedający mi-sklep na ten moment ma 91,7% poleceń oraz 609 negatywów - a dalej może się poszczycić statusem SuperSprzedawcy. Z lektury forum wiemy, że ludzie tracą go za brak odpowiedzi na jedną wiadomość w czasie ustawionego urlopu, gdzie pozamykali wszystkie aukcje (!!), a tu taka sytuacja. Mam wrażenie, że ktoś tu gra nieczysto.. 

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@myslenie-szkodzi SS nie spada z konta od razu, tylko dopiero przy kolejnej weryfikacji.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@myslenie-szkodzi Nie ma progu negatywnych ocen, jakie może uzyskać Sprzedający posiadający status Super Sprzedawcy, dlatego, że obliczamy go na podstawie średniej z ocen. Wymagania, które bierzemy pod uwagę, przyznając status Super Sprzedawcy to:

1. Konto firmowe.
2. Liczba ocen: min. 100 ocen za ostatni rok.
3. Liczba zrealizowanych transakcji: min. 20 w ciągu ostatnich 30 dni. Transakcja uznawana jest za zrealizowaną jeśli status przesyłki, którą dodano do zamówienia, zmieni się w systemie przewoźnika na "wysłane" lub Kupujący wystawi do zamówienia ocenę - Polecam.
4. Średnia ze wszystkich graficznych ocen (gwiazdek) z ostatnich 30 dni: min. 4,950. Licząc średnią, zaokrąglamy do 3 miejsca po przecinku.
5. Brak ostrzeżeń i blokad za naruszenie regulaminu z ostatnich 30 dni.
6. Udział zamówień z uzupełnionym w terminie numerem przesyłki: min. 80% zamówień w stosunku do wszystkich zamówień z ostatnich 30 dni. 
7. Liczbę nierozwiązanych dyskusji na poziomie nie większym niż 0,02% z ostatnich 30 dni (maks. 20).
8. Najwyższa jakość obsługi klienta - po zgłoszeniu do programu nasz zespół indywidualnie weryfikuje jakość obsługi klienta (treść odpowiedzi na oceny, korespondencja w dyskusjach, zgłoszenia od Kupujących).
9. Co najmniej jedna wystawiona oferta w ciągu 30 dni poprzedzających wyrażenie chęci udziału w programie.

   Ola
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

myslenie-szkodzi
#12 Orędownik#

@_HolaOla_ czyli wychodzi na to, że można anulować ponad 30 tysięcy zamówień i nie dostać nawet ostrzeżenia? Wow. Generalnie mam wrażenie, że nikt ze strony Allegro nie widzi problemu w tej całej sytuacji jaka miała miejsce. 

1. Ponowna historia z rzekomym błędem w cenie u tego samego sprzedającego, nakręcona ogromna sprzedaż

2. Klienci skarżą się, że usłyszeli od sprzedającego iż Allegro pomoże zamieść sprawę pod dywan, że negatywy zostaną usunięte/powstanie nowe konto

3. Sprzedający nie dostaje nawet ostrzeżenia i dalej jest wysoko w listingu jako SuperSprzedawca

Zwykły Kowalski to by miał zablokowane konto i musiałby doprowadzić do zakończenia każdej dyskusji, a tutaj proszę bardzo, "Polacy nic się nie stało".

Przypomniał mi się taki suchar:

W teatrze podczas spektaklu facet czuje przerażający smród dochodzący z miejsca obok. Patrzy na sąsiada i pyta:
-Przepraszam, czy Pan się zes*ał?
-Tak, a o co chodzi?

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@myslenie-szkodzi Nie, zasady są takie same dla wszystkich Sprzedających, a nasz system wylicza wyskaźniki w dokładnie ten sam sposób, uwzględniając wszystkie miary, które wymieniłam już wcześniej. Z uwagi na to, że dane u tego Sprzedajacego mocno się zmieniają w ostatnich dniach, zwłaszcza jeśli chodzi o liczbę ocen negatywnych ocen i komentarzy, poczekajmy proszę jeszcze z wydawaniem wyroków. System codziennie przeprowadza kwaflifikację i w momencie osiagniecia krytycznych wartości dany Sprzedający zostaje usunięty z programu SS. 

   Ola
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów