Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam!
Jest pewien problem ze zwrotem (a raczej ponownym przeliczeniem) prowizji, przy częściowym zwrocie wpłaty.
Kupujący zamówił u mnie jeden produkt z darmową dostawą. Produkt dotarł uszkodzony, dogadaliśmy się na obniżenie ceny zakupu. Zwróciłem kupującemu część wpłaty (poprzez allegro: "Zamówienia" -> "Akcje" -> "Zwróć wpłatę" -> edytowałem kwotę zwrotu), po czym zażądałem zwrotu prowizji. Wasza decyzja była odmowna. Kliknąłem "Odwołaj się" i dostałem zwrot prowizji, ale z informacją, że zgłoszenie nie spełnia warunków przyznania rabatu transakcyjnego i że wkrótce będziecie odrzucać takie wnioski.
To ja się pytam: dlaczego nie spełnia warunków? Skoro zwracam część wpłaty, należy się zwrot części prowizji!
Dodatkowo przy odwoływaniu się od decyzji odmownej, przydałoby się pole tekstowe, w którym można by wpisać jakieś uzasadnienie. Obecnie jest tylko przycisk "Odwołaj się" i nic więcej.
Pozdrawiam.
@ogryz7 Rabat transakcyjny jest przyznawany, kiedy nie doszło do zrealizowania umowy lub kupujący od niej odstąpił. Żadna z tych dwóch sytuacji nie miała miejsca w opisanym przez Ciebie wyżej przypadku, dlatego takie wnioski będą odrzucane.
To trochę nie fer. To znaczy że lepiej będzie się dogadać z kupującym poza portalem ,oddać mu ustaloną różnicę ,on anuluje oficjalnie zamówienie a allegro zwróci prowizję od całości zakupu .
@ko_alka Z jakiej racji? Skoro zwracam kupującemu część wpłaty, należy się zwrot części prowizji! Podkreślam CZĘŚCI prowizji - proporcjonalnie do kwoty zwrotu.
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Może tak jest, ale nie ma tego w waszym regulaminie https://allegro.pl/regulamin/zalacznik/4#czesc-vii-procedura-przyznania-rabatu-transakcyjnego-w-zwia...
Regulamin nie posiada zapisu zakazującego zwrotu części prowizji. Jeśli istnieje podobny zapis, proszę o jego przytoczenie.
@ALCkow ale jest zapis że może ale ni musi 🙂
W szczególnie uzasadnionych przypadkach, gdy Sprzedający zawarł umowę sprzedaży a Transakcja nie naruszała Regulaminu Allegro, Spółka może przyznać Sprzedającemu w bieżącym okresie rozliczeniowym rabat transakcyjny na świadczenie usług w ramach Allegro.
"może" to nie znaczy, że zwrot części prowizji jest zakazany. A to znaczy, że sprzedawca może się domagać zwrotu części prowizji
np.: klient kupił produkt za 100zł. Allegro zabiera 10zł prowizji. Produkt okazał się wadliwy, ale nie przeszkadza to w użytkowaniu. Po rozpoczęciu dyskusji, sprzedawca i kupujący zgodzili się na zwrot 50% wartości produktu ( czasem lepiej zwrócić, za zgodą klienta, 50% i być w plecy o 50zł niż klient odda produkt, którego nikt już nie kupi i produkt ląduje w koszu, wtedy sprzedawca jest w plecy o 100zł). Sprzedawca oddaje 50zł i domaga się zwrotu 5zł prowizji od allegro. Allegro odmawia.
Jeśli jest to wina sprzedawcy, czyli według allegro sprzedawca narusza "regulamin", to czym to się różni, gdy klient odda wadliwy produkt, a sprzedawca zwróci 100% wartości kupującemu. Allegro odda całą prowizję. To wtedy wadliwy produkt nie jest winą sprzedawcy ?
@ALCkow jeśli sprzedający obniży wartość zwrotu i wyjaśni w wiadomości do nas z czego wynika taka decyzja, to rabat transakcyjny może zostać przyznany. Każda taka sytuacja jest rozpatrywana indywidualnie i brane jest pod uwagę kilka czynników, więc bez konkretów nie jestem w stanie odpowiedzieć szczegółowo.
A w jaki sposób można opisać Wam sytuację?
W przypadku odmowy przyznania rabatu transakcyjnego, dajecie możliwość odwołania się. Niestety odwołanie polega jedynie na kliknięciu w przycisk "Odwołaj się", nie ma możliwości dodania żadnego komentarza. Wystarczyłoby dodać tam proste pole tekstowe, żeby można było opisać zaistniałą sytuację.
@ogryz7 przez https://allegro.pl/pomoc/kontakt
Generalnie - to masz zwrot prowizji i powinieneś cicho siedzieć. Po co zakładasz wątek?
W przyszłości, lub sytuacjach problematycznych - musisz napisać do Allegro przez formularz kontaktowy i opisać sytuację. Praktycznie zawsze udawało mi się odzyskiwać prowizje. Jest tylko jeden problem - ten problem to czas. Mam kilka aukcji, Allegro nie przyznało automatycznie zwrotu (np. z 2-óch zwracanych przedmiotów zwróciło prowizję tylko za 1), do odzyskania ok. 6-8 zł. Ale jak pomyślę, że mam spędzić nad tym ok godzinę czasu - to po prostu odechciewa mi się, po prostu nie opłaca się, nie będę robił za 6 zł za godzinę pracy.
Bardzo proszę o pomoc w tej kwestii: zgłoszenie nr 45349245
Wyjaśniliśmy dokładnie o co chodzi i jaki jest powód częściowego zwrotu (nie wynikającego z naszej winy lecz przewoźnika) i jedyne co kilka razy usłyszałem to, że się nie da.
@MM-TECH przykro mi, ale nie mogę pomóc w tej sytuacji. Decyzja o przyznaniu rabatu transakcyjnego nie należy do mnie, możesz to wyjaśniać jedynie w korespondencji e-mail.
Kiedy zatem decyzja może być pozytywna, skoro nie jest przez obsługę akceptowane moje wyjaśnienie. Rozumiem, że wg widzimisie obsługującego transakcję skoro niby można ale jednak nie przyznajecie częściowego zwrotu.
@MM-TECH widzę, że otrzymałeś odpowiedź w wiadomości e-mail. Kupujący nie zwrócił przedmiotu i otrzymał częściowy zwrot wpłaty, w takiej sytuacji nie przynajemy rabatu transakcyjnego, nie wynika to z widzimisie Doradcy, ale z procedury.
Trochę bzdura. Zwróciłem kupującemu pieniądze, przez allegro finanse pomniejszone o kwotę jaką ustaliliśmy i odrzuciliście wniosek bo niby nie zrobiłem zwrotu przez allegro. Następnie otrzymałem informację, że nie macie informacji że kupujący odstąpił od umowy. Też taką przesłałem, wraz z informacją od kupującego że odstępuje od umowy zgodnie z ustaleniami ze sprzedającym. Teraz muszę się tłumaczyć, czemu kwota była pomniejszona, mimo że to moje ustalenia z kupującym 🙂 Także, to o czym piszesz nie jest wcale oczywiste.