anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Częściowy zwrot wpłaty, a zwrot prowizji.

ogryz7
#12 Orędownik#

Witam!

Jest pewien problem ze zwrotem (a raczej ponownym przeliczeniem) prowizji, przy częściowym zwrocie wpłaty.

Kupujący zamówił u mnie jeden produkt z darmową dostawą. Produkt dotarł uszkodzony, dogadaliśmy się na obniżenie ceny zakupu. Zwróciłem kupującemu część wpłaty (poprzez allegro: "Zamówienia" -> "Akcje" -> "Zwróć wpłatę" -> edytowałem kwotę zwrotu), po czym zażądałem zwrotu prowizji. Wasza decyzja była odmowna. Kliknąłem "Odwołaj się" i dostałem zwrot prowizji, ale z informacją, że zgłoszenie nie spełnia warunków przyznania rabatu transakcyjnego i że wkrótce będziecie odrzucać takie wnioski.

To ja się pytam: dlaczego nie spełnia warunków? Skoro zwracam część wpłaty, należy się zwrot części prowizji!

Dodatkowo przy odwoływaniu się od decyzji odmownej, przydałoby się pole tekstowe, w którym można by wpisać jakieś uzasadnienie. Obecnie jest tylko przycisk "Odwołaj się" i nic więcej.

Pozdrawiam.

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@ogryz7 Rabat transakcyjny jest przyznawany, kiedy nie doszło do zrealizowania umowy lub kupujący od niej odstąpił. Żadna z tych dwóch sytuacji nie miała miejsca w opisanym przez Ciebie wyżej przypadku, dlatego takie wnioski będą odrzucane. 

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

To trochę nie fer. To znaczy że lepiej będzie się dogadać z kupującym poza portalem ,oddać mu ustaloną różnicę ,on anuluje oficjalnie zamówienie a allegro zwróci prowizję od całości zakupu .

oznacz moderatorów

ogryz7
#12 Orędownik#

@ko_alka Z jakiej racji? Skoro zwracam kupującemu część wpłaty, należy się zwrot części prowizji! Podkreślam CZĘŚCI prowizji - proporcjonalnie do kwoty zwrotu.

oznacz moderatorów

ALCkow
#13 Ambasador#

@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  Może tak jest, ale nie ma tego w waszym regulaminie https://allegro.pl/regulamin/zalacznik/4#czesc-vii-procedura-przyznania-rabatu-transakcyjnego-w-zwia...

Regulamin nie posiada zapisu zakazującego zwrotu części prowizji. Jeśli istnieje podobny zapis, proszę o jego przytoczenie.

oznacz moderatorów

ALCkow
#13 Ambasador#
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@ALCkow  ale jest zapis że może ale ni musi 🙂 

  1. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, gdy Sprzedający zawarł umowę sprzedaży a Transakcja nie naruszała Regulaminu Allegro, Spółka może przyznać Sprzedającemu w bieżącym okresie rozliczeniowym rabat transakcyjny na świadczenie usług w ramach Allegro.

  2. jednakże w przypadku gdy przyczyna odstąpienia wynika z winy Sprzedającego, jego jakość musi być określona na poziomie co najmniej Neutralny zgodnie z art. 10.6 Regulaminu;
________
Κώστας
oznacz moderatorów

ALCkow
#13 Ambasador#

"może" to nie znaczy, że zwrot części prowizji jest zakazany. A to znaczy, że sprzedawca może się domagać zwrotu części prowizji

np.: klient kupił produkt za 100zł. Allegro zabiera 10zł prowizji. Produkt okazał się wadliwy, ale nie przeszkadza to w użytkowaniu. Po rozpoczęciu dyskusji, sprzedawca i kupujący zgodzili się na zwrot 50% wartości produktu ( czasem lepiej zwrócić, za zgodą klienta, 50% i być w plecy o 50zł niż klient odda produkt, którego nikt już nie kupi i produkt ląduje w koszu, wtedy sprzedawca jest w plecy o 100zł). Sprzedawca oddaje 50zł i domaga się zwrotu 5zł prowizji od allegro. Allegro odmawia.

Jeśli jest to wina sprzedawcy, czyli według allegro sprzedawca narusza "regulamin", to czym to się różni, gdy klient odda wadliwy produkt, a sprzedawca zwróci 100% wartości kupującemu. Allegro odda całą prowizję. To wtedy wadliwy produkt nie jest winą sprzedawcy ?

@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@ALCkow jeśli sprzedający obniży wartość zwrotu i wyjaśni w wiadomości do nas z czego wynika taka decyzja, to rabat transakcyjny może zostać przyznany. Każda taka sytuacja jest rozpatrywana indywidualnie i brane jest pod uwagę kilka czynników, więc bez konkretów nie jestem w stanie odpowiedzieć szczegółowo.  

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

ogryz7
#12 Orędownik#

@la_nika

A w jaki sposób można opisać Wam sytuację?

W przypadku odmowy przyznania rabatu transakcyjnego, dajecie możliwość odwołania się. Niestety odwołanie polega jedynie na kliknięciu w przycisk "Odwołaj się", nie ma możliwości dodania żadnego komentarza. Wystarczyłoby dodać tam proste pole tekstowe, żeby można było opisać zaistniałą sytuację.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@ogryz7 przez https://allegro.pl/pomoc/kontakt

________
Κώστας
oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Generalnie - to masz zwrot prowizji i powinieneś cicho siedzieć. Po co zakładasz wątek?

W przyszłości, lub sytuacjach problematycznych - musisz napisać do Allegro przez formularz kontaktowy i opisać sytuację. Praktycznie zawsze udawało mi się odzyskiwać prowizje. Jest tylko jeden problem - ten problem to czas. Mam kilka aukcji, Allegro nie przyznało automatycznie zwrotu (np. z 2-óch zwracanych przedmiotów zwróciło prowizję tylko za 1), do odzyskania ok. 6-8 zł. Ale jak pomyślę, że mam spędzić nad tym ok godzinę czasu - to po prostu odechciewa mi się, po prostu nie opłaca się, nie będę robił za 6 zł za godzinę pracy. 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

MM-TECH
#9 Pomysłodawca#

Bardzo proszę o pomoc w tej kwestii: zgłoszenie nr 45349245

Wyjaśniliśmy dokładnie o co chodzi i jaki jest powód częściowego zwrotu (nie wynikającego z naszej winy lecz przewoźnika) i jedyne co kilka razy usłyszałem to, że się nie da.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@MM-TECH przykro mi, ale nie mogę pomóc w tej sytuacji. Decyzja o przyznaniu rabatu transakcyjnego nie należy do mnie, możesz to wyjaśniać jedynie w korespondencji e-mail. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

MM-TECH
#9 Pomysłodawca#

Kiedy zatem decyzja może być pozytywna, skoro nie jest przez obsługę akceptowane moje wyjaśnienie. Rozumiem, że wg widzimisie obsługującego transakcję skoro niby można ale jednak nie przyznajecie częściowego zwrotu.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@MM-TECH widzę, że otrzymałeś odpowiedź w wiadomości e-mail. Kupujący nie zwrócił przedmiotu i otrzymał częściowy zwrot wpłaty, w takiej sytuacji nie przynajemy rabatu transakcyjnego, nie wynika to z widzimisie Doradcy, ale z procedury. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

kosiniak10
#8 Zapaleniec#

Trochę bzdura. Zwróciłem kupującemu pieniądze, przez allegro finanse pomniejszone o kwotę jaką ustaliliśmy i odrzuciliście wniosek bo niby nie zrobiłem zwrotu przez allegro. Następnie otrzymałem informację, że nie macie informacji że kupujący odstąpił od umowy. Też taką przesłałem, wraz z informacją od kupującego że odstępuje od umowy zgodnie z ustaleniami ze sprzedającym. Teraz muszę się tłumaczyć, czemu kwota była pomniejszona, mimo że to moje ustalenia z kupującym 🙂 Także, to o czym piszesz nie jest wcale oczywiste.

oznacz moderatorów