Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klientka zakupiła ode mnie produkt w połowie stycznia. Wczoraj rozpoczęła dyskusję. Wygląda na to, że produkt faktycznie ma wadę, więc zamierzam przyjąć zwrot, ale chciałabym wiedzieć jakie prawa ma kupujący, a jakie ja mam obowiązki, kiedy termin zwrotu minął. Czy dobrze myślę, że klient może dokonać zwrotu przez allegro w ciągu 14 dni, a teraz już musi zrobić to poza allegro, tzn samemu?
Proszę o pomoc @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@wiki0441 masz firmę i ni znasz prawa ???
To jest zwrot z tytułu reklamacji !!!
Kupujący w przypadku reklamacji ma 2 lata na reklamowanie, i odsyła na swój koszt a po uznanej reklamacji oddajesz za odesłanie !!!
Na zwrot z tytułu odstąpienie ma 14 dni od odebrania paczki i kolejne 14 na odesłanie, zwrot przez allegro można dokonać ale to ustala sprzedawca podając w zakładce zwroty ile ( minimum jest 14 dni ) możesz dać więcej 🙂
Dzięki 👍
Uczę się i dlatego pytam mądrzejszych od siebie 😉
wiki0441 - więc ucz się dalej i czytaj dokładnie słowa pisane. To ma bardzo duże znaczenie.
Np. zwrot towaru - oznacza odesłanie towaru do sprzedawcy, nie ma on jakiegoś istotnego znaczenia bez podania powodu zwrotu.
Np. ja mogę Ci zwrócić zakupiony towar np. po 5 latach. Bo mi się popsuł, odsyłam Ci na swój koszt , zutylizuj go sobie. I praktycznie nic z tym nie zrobisz.
Natomiast najważniejszy jest powód zwrotu - odstąpienie od zawartej umowy, reklamacja itp.
Allegro udostępnia w niektórych przypadkach darmowe zwroty, czyli darmowe odesłanie towaru do sprzedawcy w określonym terminie.
W tym przypadku - to jest reklamacja, a nie odstąpienie od umowy. Jak rozpatrzysz reklamację pozytywnie, to masz zwrócić kupującemu koszt przesyłki, więc przelicz sobie, czy kupujący ma wysłać towar na swój koszt, czy wyślesz swojego kuriera.