Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Wieczorem sprzedałem przedmiot. Od razu po sprzedaży wygenerowałem etykietę w manager paczkomaty, następnie zmieniłem status zamówienia na WYSŁANE, następnie wprowadziłem numer przesyłki. Pojawił się komunikat, że numer przesyłki został wysłany do kupującego. Następnego dnia kupujący dopytuje kiedy zostanie przygotowana i nadana paczka. To już nie pierwszy taki przypadek. Jak się okazuje, te maile informacyjne do kupujących wcale nie dochodzą. Czy ja robię coś źle czy to jakaś awaria allegro?
brownbunny nie potrafią odczytać ,albo im się niechce zajrzeć do skrzynki e-mail . Na stronie allegro są również powiadomienia pod dzwonkiem .
Poprosiłem o sprawdzenie skrzynki, kupujący twierdzi że nic nie dostał. Na powiadomienia allegro nie każdy zwraca uwagę, dlatego wolałbym aby te maile jednak dochodziły
@brownbunny Kupujący ma nr nadania w zakładce Moje zakupy. Klika tam Szczegóły, a potem Rozwiń szczegóły dostawy. Nie każdy kupujący wie, jak to znaleźć.
No właśnie, nie każdy wie jak to znaleźć, albo zwyczajnie nie chce im się szukać. Dlatego byłoby dobrze aby te maile z numerem przesyłki dochodziły
@brownbunny niech kupujący sprawdzi spam
Od razu poprosiłem o sprawdzenie niechcianych wiadomości. Spam również pusty.
@brownbunny Od pewnego czasu trudno jest dotrzeć do pewnych danych w zakładce Moje zakupy, trzeba klikać i przechodzić kolejne progi. Wcześniej wszystko było na wierzchu. Spróbuj teraz znaleźć w tej zakładce dane sprzedającego 🙂
@brownbunny kupujący mogą mieć tez wyłączone powiadomienia.
Niestety kupującym nie zawsze chce się szukać ,sprawdzać . Za to że jest to dla nich mało czytelne obrywa się sprzedawcą za słaby kontakt z klientem.
@kolekcjoner608 Niektórzy kupujący nie szukają tylko od razu dzwonią albo piszą do sprzedawcy.😁
@LEW433 Zgadza się sam też otrzymuje takie pytania ale taki los , jak sprzedajesz to musisz odpowiadać .Swoją drogą lepiej jak zapyta i mu odpowiem niż jak mu się nie chce szukać uzna że nie dostał i zaniży noty.
Właśnie o to chodzi. Jakby kupujący dostał mail o wprowadzonym numerze przesyłki to nie wypisywałby do sprzedającego bo wiedziałby, że paczka jest już przygotowana.
@brownbunny Być może system przekazuje numer klientowi dopiero po odbiorze paczki przez kuriera z punktu nadania a nie zaraz po tym jak przygotujesz paczkę i wprowadzisz numer nadania.
To byłoby bez sensu ponieważ w momencie umieszczenia paczki w paczkomacie, kupujący dostaje potwierdzenie z InPost.
Jest tak jak pisze @kolekcjoner608 system Allegro przekazuje klientowi nr przesyłki dopiero po zeskanowaniu przez kuriera.
@brownbunny, jeśli Kupujący nie może znaleźć wiadomości mejlowej dotyczącej kolejnych etapów realizacji zamówienia, pokieruj go zgodnie z tym, co napisał @xyz96. Niech wejdzie w zakładkę Moje zakupy i kliknie w "Szczegóły zakupu", a następnie w "Rozwiń szczegóły dostawy". Oto, co widać w przykładowym, zrealizowanym zamówieniu.
Dziękuję za podpowiedź, rzeczywiście to samo sugerowali inni użytkownicy. Nie rozwiązuje to jednak ewentualnych zapytań oraz zniecierpliwienia kupujących. Zgłosiłem problem do Allegro - jeśli dostanę zgodę, podzielę się oficjalną odpowiedzią portalu.
@kolekcjoner608, @keichi - mieliście rację, na ten moment allegro nie wysyła już kupującemu informacji mailowej o wprowadzonym numerze, tylko dopiero informację o nadaniu przesyłki. Przekazuję otrzymaną odpowiedź od allegro:
Wracam do Pana z informacją zwrotną od zespołu technicznego powiadomienie o dodaniu listu przewozowego nie jest obecnie już wysyłane Kupujący otrzymuje wiadomość w momencie otrzymania pierwszego statusu do przesyłki "Przesyłka w drodze! Zawiera produkt ...." w wiadomości znajduje się również numer listu dodany do zamówienia.
Kwestie widoku w zakładce Zamówień i danej informacji "Jeżeli dodasz numer przesyłki, to automatycznie wyślemy do kupującego powiadomienie z linkiem do śledzenia" zostały przekazane do weryfikacji przez zespół developerski.