anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy osoba prywatna może sprzedawać na zwykłym Allegro (nie Allegro Lokalnie)?

Client:132964953
#7 Wielbiciel#

Cześć,
mam pytanie dotyczące sprzedaży jako osoba prywatna. Sprzedałem ostatnio paczkę koszulek (hurtowo, jedna transakcja, nie prowadzę działalności gospodarczej). Sprzedaż odbyła się przez zwykłe Allegro (nie Allegro Lokalnie). Kupujący chce teraz dokonać zwrotu, a ja nie widzę takiej funkcji jako osoba prywatna.

  1. Czy jako osoba prywatna mogę w ogóle sprzedawać na standardowym Allegro, czy tylko przez Allegro Lokalnie?

  2. Czy muszę przyjmować zwroty jako osoba prywatna?

  3. Czy Allegro udostępnia opcję zwrotu dla kont prywatnych, czy tylko dla firmowych?

Z góry dziękuję za pomoc!

oznacz moderatorów
19 ODPOWIEDZI 19

Aspersorium
#7 Wielbiciel#

1. Jesteś pewny, że nie dokonałeś sprzedaży na Allegro Lokalnie z włączoną opcją promowania na "standardowym" Allegro? Pomimo wystawienia oferty na Allegro Lokalnie jest możliwość wyświetlania oferty (promowania) na standardowym Allegro.

2. oraz 3. Zacytuję tekst na Allegro Lokalnie:
Ogłoszenia z oznaczeniem Smart! na Allegro Lokalnie sprzedają osoby prywatne, dlatego nie podlegają prawu odstąpienia od umowy i darmowym zwrotom w Smart!

Najlepiej skontaktuj się z Obsługą Allegro przez zakładkę "Kontakt". Obsługa zweryfikuje Twoją sprawę i udzieli Ci pomocy.

oznacz moderatorów

Client:132964953
#7 Wielbiciel#

wystawiłem w ten sposób: 

Client132964953_0-1745164138296.png

 

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@Client:132964953 Do sprzedaży doszło na Allegro.pl, nie na Lokalnie. Czy możesz doprecyzować, jakiej opcji u siebie nie widzisz? Zamówienie było Smart, więc klient z pewnością ma możliwość zgłoszenia zwrotu towaru. Ty nie musisz nic w tej kwestii zaznaczać w systemie. 

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Client:132964953
#7 Wielbiciel#

Client132964953_0-1745167834766.pngClient132964953_1-1745167844584.pngClient132964953_2-1745167853403.png

 

oznacz moderatorów

pecela
#18 Luminarz#

@Client:132964953.

Osoba prywatna bez problemu może sprzedać na zwykłym Allegro.

Jeżeli chodzi o zwroty, to jako prywatny sprzedawca nie masz obowiązku ich przyjmowania 

Jak była to aukcja z wysyłką Smart, to dobrowolne zgodziłeś się na przyjmowanie zwrotów (jest to jeden z warunków Smarta) 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@pecela nie ma czegoś takiego jak dobrowolne zgodzenie sie na zwrot bo był w smart przez osobę prywatną. Prawo jasno określa, że zwrot ma być poparty jednoznacznym oświadczeniem woli ze strony sprzedawcy osoby prywatnej a nieokreslonym domniemanym przepisem na gębę w regulaminie. Jak allegro ma zamiar udowodnić że sprzedawca wyraża zgodę? Ma na piśmie? Nie. Dziadostwo prawne i tyle w sądzie na kopach by wylecieli.

oznacz moderatorów

pecela
#18 Luminarz#

@az1rael

Normalnie wszystko masz podane w sekcji zwroty. Jak sprzedawca ustawił, że kupujący ma np 14 dni na zwrot, to nie może się potem z tego wycofać.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@pecela kto ustawił to co jest napisane w sekcji zwroty? Sprzedawca osoba prywatna czy allegro? żeby allegro mogło coś za ciebie ustawić to musi mieć upoważnienie prawne w postaci pełnomocnictwa notarialnego w zakresie wyrażenia woli odnośnie tego konkretnego przypadku. Oświadczenie woli podmiotu w tym przypadku osoby prywatnej nie polega na tym że zgadzając się na regulamin jakiegoś serwisu w domniemaniu dajesz im decydować za ciebie, takie oświadczenie woli jest prawnie nieważne. Gdyby allegro sobie wpisało w regulamin że jak nie rozpatrzysz reklamacji to masz im zapłacić 100 mln złotych i ty akceptując regulamin się zgadzasz to myślisz że miałoby to jakąkolwiek wymagalność prawną? Nie miałoby, bo nie złożyłeś u notariusza oświadczenia woli że wyrażasz na to zgodę.

oznacz moderatorów

pecela
#18 Luminarz#

@az1rael

Sprzedawca ustawia co ma być w sekcji zwroty. Oczywiście najpierw musi dodać warunki zwrotów, a potem przy wystawianiu aukcji wybiera z listy (prywatny sprzedawca może ich nie ustawiać, co równa się nieprzyjmowaniu zwrotów).

To sprzedawca, a nie Allegro ustawia warunki zwrotów. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@pecela a domniemanie co ci się ustawia? a co domniemanie za opcję daje allegro

oznacz moderatorów

pecela
#18 Luminarz#

@az1rael

Domyślnie jest brak zwrotów. Sprzedający musi wybrać ręcznie z listy wcześniej utworzonych warunków zwrotów. Allegro nic nie robi za sprzedawcę. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

ale jak nie ustawisz że może zwrócić to smartem nie wyślesz czyli w domniemaniu allegro cię na minę pakuje tak byś się zaorał? @pecela 

oznacz moderatorów

pecela
#18 Luminarz#

@az1rael

Aby mieć oznaczenie Smart na zwykłym Allegro, trzeba spełniać jego warunki. Jednym z nich jest przyjmowanie zwrotów (sprzedawca nie musi mieć wykupionego Smarta). 

Jeżeli chodzi o wysyłkę w ramach Smart, to nie jest ona obowiązkowa. To sprzedawca decyduje, czy udostępnienia zwroty i ma Smarta, czy też nie i go nie ma. To klasyczna transakcja wiązana, dostaje się coś, za coś (w końcu nie ma nic za darmo).

oznacz moderatorów

Crow_Empire
#14 Krzewiciel#

@az1rael  u Ciebie znowu ktoś z sądu na kopach wylatuje? Daruj sobie, bo znów nie masz racji.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Crow_Empire nie wcale no nie mają takie sytuacje miejsca...

https://www.odszkodowania.info.pl/?p=3455

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

1000007653.jpg

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@Client:132964953 Aby sprzedawać z opcją Smart na Allegro.pl musisz uzupełnić warunki zwrotów, co jest jednoznaczne ze zgodą na ich obsługę. 

PS. Proszę, nie zakładaj nowych wątków o tym samym temacie. 

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Client:132964953
#7 Wielbiciel#

Cześć,
potrzebuję porady.

Sprzedałem paczkę 50 koszulek jako osoba prywatna (nie prowadzę działalności, ogłoszenie wystawione na zwykłym Allegro – nie Allegro Lokalnie). W opisie wyraźnie było zaznaczone, że to mix koszulek z różnymi nadrukami i rozmiarami.

Kupujący teraz zgłasza, że część koszulek jest poplamiona lub ma niemieckie nadruki, które mu nie odpowiadają. Chce zwrócić cały towar, powołując się na rękojmię i „prawo odstąpienia od umowy”. Tymczasem ja jako osoba prywatna nie mam technicznej możliwości ustawienia/obsługi zwrotów na Allegro, ani nie prowadzę działalności gospodarczej.

Zaproponowałem polubowne rozwiązanie – dosłanie kilku koszulek za te, które faktycznie są wadliwe (czekam na zdjęcia). Kupujący jednak nalega na zwrot całości.

oznacz moderatorów

Client:35386082
#14 Krzewiciel#

Zwrotu przyjmować nie musisz.
Reklamację (za te poplamione) - musisz rozpatrzeć. Możesz zażądać zwrotu tych reklamowanych (na Twój koszt)  i zwrócić za nie wpłatę lub wysłać nowe w zamian, albo załatwić to bez odsyłania.
Jak rozpatrzyć reklamację - Ty decydujesz, pamiętaj, żeby decyzje wydać przed upływem 14 dni od zgłoszenia.

oznacz moderatorów