Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ proszę o pomoc. Sprzedałem 21.08.2023 laptopa z aukcji https://allegro.pl/oferta/lenovo-thinkpad-x200-tablet-4-120-diagnostyka-14197741755 . Od razu po stylu pisania poznałem, że to ta sama osoba co wcześniej kupiła ode mnie też X200 Tablet, ale na innych kontach. Kupił go w czerwcu, potem w lipcu no i teraz w sierpniu. Każdy raz niedługo po opublikowaniu oferty.
Pierwszy raz - kupujący się mnie zapytał, czy jestem w stanie nadać laptopa dzisiaj. Odpisałem, że tak. Minęła godzina chyba 15:00 i klient zniecierpliwony pisze gdzie laptop. Ja odpisałem, że nadam wieczorem, to nie dzisiaj?. Na to otworzył dyskusję i żądał zwrotu pieniędzy. Zwróciłem mu koszta a on bez słowa zamknął dyskusję.
Drugi raz - inne konto. Tym razem nadałem tak jak kupujący chciał. Problem taki, że kurier nie odebrał paczki na czas. Zniecierpliwiony klient otworzył dyskusję i żądał zwrotu pieniędzy, co dokonałem. Dostałem od tego konta nieprawdziwego negatywa chyba 2 tygodnie po zwrocie, w którym było napisane, że laptop niby przegrzewa się i jest brudny [...] . Klient nawet paczki nie odebrał, negatyw został usunięty.
Do rzeczy - trzeci raz. Tym razem kupujący poprosił, żeby do piątku paczka u niego była. Odpisałem, że nie jestem w stanie tego zagwarantować, on i tak poprosił o nadanie. Zatem nadałem, znowu się zniecierpliwił, w czwartek godzina około 11 zapytał gdzie paczka. Ja odpisałem, że nadam dzisiaj. Po tym jak nadałem paczkę napisał że ma nadzieję, że jutro przyjdzie. No i przyszła.. tylko jaka. Godzina około 14:35 kupujący odebrał paczkę, zakłada dyskusję, wystawia negatywa.
Opis problemu: Cały bok pudełku taśma zerwana pudełku cały sprasowanie I puste. Przy kamery paczka było pokazać że jest otwarta i brak towaru w środku. Zdjęcia w załączniku nie ma lepszym tel żeby zrobić zdjęcie. Pytam czy Pan tak wysłać czy kuriera inpost zabrać komputer z pudełku. Teraz w tej chwili jadę na policja. Zgłoszenie zrobić ma inną Pani świadek która odebrać paczka ten sam paczkomat.
Klient nie chce wysłać potwierdzenia nadania paczki. Teraz próbuje ode mnie wyprosić zwrot pewnie bez odsyłania. Jaką mam gwarancję, że on sobie go nie wyjął a teraz robi problem?
Nie przekraczam limitów rocznych, zatem kasy fiskalnej nie trzeba. Przynajmniej tak można wyczytać na rządowej stronie.
Skoro tak - to co z firmami, które tak sprzedaję setki laptopów? Widziałem tyle X240 które miały seryjnie Windows 8, a sprzedawane były z 10 albo nawet 11. Licencje refurbished chętnie bym zakladał, ale MS nie pozwala na zakup takich licencji bez firmy.
System, chodzi mi o to że jak są problemy sprzętowe to system musi być taki jak dostarczyłem. Nie chodzi tu o programy czy pliki
Przy sprzedaży komputerów nie ma zwolnienia z kasy poniżej 20000 zł przychodu, kasa musi być już od pierwszej sprzedaży (§4 ust. 1 pkt 1 lit. h. Rozporządzenia w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących). To jeden z wyjątków od zwolnienia.
Po prostu mają umowę z Microsoftem (bezpośrednio (tych jest mało) lub z partnerem). Zainteresuj się programem TPR (Third Party Refurbisher). To dany partner Microsoftu decyduje czy współpracuje z osobą prowadzącą działalność nierejestrowaną, czy nie (prawnie jesteś firmą).
Tu sprawa jest prosta, jak klient zgłasza problem ze sprzętem, to sprawdzasz, uruchamiając z jakiegoś Live CD lub podpinasz własny dysk z systemem. Systemu klienta się nie dotyka (chyba że reklamacja dotyczy systemu).