Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć,
Chciałbym dowiedzieć się, jak wygląda możliwość zwrotów produktów w przypadku gadżetów erotycznych.
Dla uproszczenia podam następującą sytuację. Klient detaliczny kupuje wibrator do użytku intymnego przez sklep na Allegro. W stanie nienaruszonym zamówiony towar zostaje dostarczony do klienta. Klient rozpakowuje towar, po czym stwierdza, że ten kształt, czy kolor mu nie odpowiada i kieruje do nas żądanie zwrotu pieniędzy powołując się na możliwość odstąpienia od umowy. Towar jest w pełni sprawny i wartościowy - ale nie mam pewności, czy nie został użyty. W każdym innym przypadku taki zwrot byłby przyjęty, a pieniądze zwrócone - jednak w tym wypadku wibrator mógł zostać użyty przez klienta, więc można przyjąć, że należy go traktować jako używany. Ze względów higienicznych nie widzę możliwości przyjęcia takiego towaru i wysłania go innemu klientowi. Można to przyrównać do sytuacji, gdy klient kupuje zafoliowaną szczoteczkę do zębów i po upływie kilku dni chce zwrócić rozpakowaną żądając zwrotu pieniędzy.
Czy mogę odmówić zwrotu w takim przypadku? @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@fil-good Cześć. 🙂 Możesz wyłączyć prawo do odstąpienia od umowy, jeżeli przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
Aby takie wyłączenie było wiążące, informacja o nim musi znaleźć się w zakładce Zwroty w ofercie, której dotyczy.
@fil-good W takim wypadku odstąpienie od umowy nie wywołuje żadnych skutków prawnych.
Jednak warunkiem aby to działało jest umieszczenie w treści oferty w zakładce ZWROTY informacji o ograniczeniu prawa do odstąpienia od umowy.
Jeśli nie ma takiej informacji to nie możesz odmówić przyjęcia odstąpienia.
Zerknąłem do Twoich ofert i nie ma tam takiej informacji - nie możesz więc odmówić przyjęcia zwrotu 😕
Dziękuję Wam za podpowiedź @ko_alka , @komis-bell 🙂
No przecież masz internet i tam wszystko jest opisane ładnie, ale musisz taką informację mieć w ofercie.🤗
@fil-good Zwrotu nie przyjmiesz, ale negatywa wyłapiesz - tak na 99%. Niestety, z przykrością muszę stwierdzić że w zwrotach tego typu przoduje płeć piękna, która nauczona doświadczeniem wypożyczania garderoby na weekendowe potańcówki próbuje przenieść swoje zachowania na inne kategorie.
Zapytaj klienta, czy kupił by od Ciebie rozpakowany przedmiot z kategorii ZDROWIE, bo w niej przecież te produkty są umieszczane.