Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Co odpowiedzieć kupującemu na pytanie, "na jakiej podstawie prawnej gwarancja jest skrócona na miesiąc "?
@wecommerceoutlet powinieneś wyjaśnić dlaczego w ofercie gwarancja jest skrócona do miesiąca. W wiadomości nie podałeś żadnych szczegółów, więc nie jestem w stanie odpowiedzieć inaczej na Twoje pytanie.
@wecommerceoutlet jeśli mówimy o GWARANCJI to nie musi być do tego żadnej podstawy prawnej. Gwarancja jest świadczeniem dobrowolnym ( producenta, importera, sprzedajacego) który sam określa w jakim zakresie chce toświadczenie wykonywać. Zaden przepis nie mówi ze jakakolwiek gwarancja ma być udzielana.
Inaczej ma sie sytuacja z RĘKOJMIĄ gdzie przepisy jasno precyzują jej zakres i czas trwania i odpowiedzialność ale tego juz jest dość dużo wiec zachęcam do pogrzebania w wyszukiwarkach i ... owocnej lektury życze 🙂
@_Likos_to wyjaśnij mi proszę co według Ciebie oznacza "gwarancja rozruchowa"? 😮
hehe... 😉
@Client:109808341 o to już musisz pytać tych którzy takowej udzielają. Gwarancja to dobrowolna deklaracja gwaranta wiec to on decyduje co to dokładnie oznacza. 🙂
@_Likos_hehe... 😉 szkoda czasu na pytania.
Jak widze takie zapisy to od razu okno z towarem zamykam.
Szkoda czasu na zakup i ewentualne szarpanie sie.
Od razu widać, że amatorszczyzna.
@Client:109808341 Naprawdę tego nie wiesz? A ja uważałem cię za doświadczonego użytkownika Allegro.
Sformułowanie "gwarancja rozruchowa" powstało w początkach istnienia Allegro gdy nie było znane pojęcie rękojmi. Sprzedający zapewniał że sprzęt uruchomi się u kupującego i gwarantował możliwość zwrotu gdyby było inaczej. Taka niby rekojmia w tamtych czasach, a niektórzy udzielają gwarancji rozruchowej do dziś.
@br. po pierwsze: pytanie o gw. roz. było w sumie ironiczne; po drugie: gwar. roz. to może sobie dawać pierwszy lepszy pacjent na Lokalnie a nie firma na normalnym Allegro.
Tacy sprzedawcy powinni byc eliminowani z "urzedu" albo przynajmniej ktos powinien im przyklepac jakas kare. Wiadomo, ze nie przez Allegro bo tu sie liczy tylko szmalczyk z prowizji co widac wielokrotnie.
W ogóle założenie firmy handlowej (dla end usera) powinno poprzedzone sprawdzianem/egzaminem/certyfikatem z obowiązująych przepisów prawnych (tak jak w przypadku taxi-drajwerów).
No ale jak sprzedawcy nie czytają regulaminu serwisu Allegro, zalacznikow i tabeli oplat i prowizji to czego wiecej oczekiwać?
I później mamy to co mamy. MRzK zawalony dziesiątkami spraw o Sądach nie wspomnę.
@Client:109808341 Doskonale, masz świetny pomysł, więc zgłoś na "Zgłoś pomysł" żeby kazdy sprzedający miał ukończone studia prawnicze albo przynajmniej złożył egzamin przed wysoką komisją... Na pewno zwiększy to sprzedaż na Allegro, pomysł więc na pewno spotka się z entuzjastycznym przyjęciem
Już jakiś przemądrzały napisał tutaj kiedyś że kupujący również powinni wykazać się znajomością prawa, może twoje wymagania rozszerzyć również na kupujących?
@br. to nie na kupujący spoczywa bycie "profesjonalistą". Kupujacy nie ma takiego obowiazku. Za to sprzedajacy ma.
@Client:109808341 Bzdury pleciesz. Nikt nie ma obowiązku być kimkolwiek. Oczywiście lepiej jeśli sprzedający opanuje sztukę, to lepiej dla niego, ale takiego przymusu ani obowiązku nie ma.
@br. jakbyś czytał uważnie forum to byś doczytał jak w jednym z wątków handlarz żalił się jak to ma źle bo czegoś tam nie wiedział i uwazał, że to niesprawiedliwość wielka jest. Konkluzja jednej z Moderatorek była taka, że jako profesjonalny sprzedawca przepisy U.K. i K.C. powinien mieć opanowane do perfekcji.
Zresztą daleko szukać. Podobnego zdania był Sędzia (po tym jak pozwałem prostego handlarza który ustalał sobie co ja moge a co nie). Podsumowanie procesu było takia: a) polskie prawo jest nadrzędne nad tym co sobie ustala sklepik (regulamin: zasady zwrotów/reklamacji) i handlarz jako profesjonalny sprzedawca ma obowiązek działać z polskim prawem.
Mnie zawsze zastanawia jak to jest mozliwe, ze "profesjonalny" sprzedawca NIE ZNA obowiązujących aktualnych przepisów prawnych które regulują w/w kwestię? 😮
Strasznie żenujące 😞
@wecommerceoutlet No właśnie, na jakiej podstawie?
To chyba ty powinieneś wiedzieć dlaczego tak ustawiłeś. Odpisz klientowi że wstałeś wtedy lewą nogą... Albo ze miałeś takie widzimisię, albo może ból głowy po spożyciu....😂