anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Gwarancja

MAMY ROZWIĄZANIE!
wecommerceoutlet
#7 Wielbiciel#

Witam. Co odpowiedzieć kupującemu na pytanie, "na jakiej podstawie prawnej gwarancja jest skrócona na miesiąc "?

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@wecommerceoutlet powinieneś wyjaśnić dlaczego w ofercie gwarancja jest skrócona do miesiąca. W wiadomości nie podałeś żadnych szczegółów, więc nie jestem w stanie odpowiedzieć inaczej na Twoje pytanie. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

@wecommerceoutlet  jeśli mówimy o GWARANCJI to nie musi być do tego żadnej podstawy prawnej. Gwarancja jest świadczeniem dobrowolnym ( producenta, importera, sprzedajacego) który sam określa w jakim zakresie chce toświadczenie wykonywać. Zaden przepis nie mówi ze jakakolwiek gwarancja ma być udzielana. 

Inaczej ma sie sytuacja z RĘKOJMIĄ gdzie przepisy jasno precyzują jej zakres i  czas trwania i odpowiedzialność ale tego juz jest dość dużo wiec zachęcam do pogrzebania w wyszukiwarkach i  ... owocnej lektury życze 🙂

oznacz moderatorów
Client:109808341
#12 Orędownik#

@_Likos_to wyjaśnij mi proszę co według Ciebie oznacza "gwarancja rozruchowa"? 😮

hehe... 😉

oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

@Client:109808341  o to już musisz pytać tych którzy takowej udzielają. Gwarancja to dobrowolna deklaracja gwaranta wiec to on decyduje co to dokładnie oznacza. 🙂

oznacz moderatorów
Client:109808341
#12 Orędownik#

@_Likos_hehe... 😉 szkoda czasu na pytania.
Jak widze takie zapisy to od razu okno z towarem zamykam.
Szkoda czasu na zakup i ewentualne szarpanie sie.
Od razu widać, że amatorszczyzna.

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@Client:109808341  Naprawdę tego nie wiesz?  A ja uważałem cię za doświadczonego użytkownika Allegro.

Sformułowanie "gwarancja rozruchowa" powstało w początkach istnienia Allegro gdy nie było znane pojęcie rękojmi.   Sprzedający zapewniał że sprzęt uruchomi się u kupującego i gwarantował możliwość zwrotu gdyby było inaczej.  Taka niby rekojmia  w tamtych czasach, a niektórzy udzielają gwarancji rozruchowej do dziś.

oznacz moderatorów
Client:109808341
#12 Orędownik#

@br.     po pierwsze: pytanie o gw. roz. było w sumie ironiczne; po drugie: gwar. roz. to może sobie dawać pierwszy lepszy pacjent na Lokalnie a nie firma na normalnym Allegro.

Tacy sprzedawcy powinni byc eliminowani z "urzedu" albo przynajmniej ktos powinien im przyklepac jakas kare. Wiadomo, ze nie przez Allegro bo tu sie liczy tylko szmalczyk z prowizji co widac wielokrotnie.

W ogóle założenie firmy handlowej (dla end usera) powinno poprzedzone sprawdzianem/egzaminem/certyfikatem z obowiązująych przepisów prawnych (tak jak w przypadku taxi-drajwerów).

No ale jak sprzedawcy nie czytają regulaminu serwisu Allegro, zalacznikow i tabeli oplat i prowizji to czego wiecej oczekiwać?

I później mamy to co mamy. MRzK zawalony dziesiątkami spraw o Sądach nie wspomnę.

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@Client:109808341  Doskonale, masz świetny pomysł, więc zgłoś na "Zgłoś pomysł"  żeby kazdy sprzedający miał ukończone studia prawnicze albo przynajmniej  złożył egzamin przed wysoką komisją...  Na pewno zwiększy to sprzedaż na Allegro, pomysł więc na pewno spotka się  z entuzjastycznym przyjęciem

Już jakiś przemądrzały napisał tutaj kiedyś że kupujący również powinni wykazać się znajomością prawa,  może  twoje wymagania rozszerzyć również na kupujących?

oznacz moderatorów
Client:109808341
#12 Orędownik#

@br.   to nie na kupujący spoczywa bycie "profesjonalistą". Kupujacy nie ma takiego obowiazku. Za to sprzedajacy ma.

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@Client:109808341  Bzdury pleciesz.  Nikt nie ma obowiązku być kimkolwiek.  Oczywiście lepiej jeśli sprzedający opanuje sztukę, to lepiej dla niego,  ale takiego przymusu ani obowiązku nie ma.

oznacz moderatorów
Client:109808341
#12 Orędownik#

@br.   jakbyś czytał uważnie forum to byś doczytał jak w jednym z wątków handlarz żalił się jak to ma źle bo czegoś tam nie wiedział i uwazał, że to niesprawiedliwość wielka jest. Konkluzja jednej z Moderatorek była taka, że jako profesjonalny sprzedawca przepisy U.K. i K.C. powinien mieć opanowane do perfekcji.

Zresztą daleko szukać. Podobnego zdania był Sędzia (po tym jak pozwałem prostego handlarza który ustalał sobie co ja moge a co nie). Podsumowanie procesu było takia: a) polskie prawo jest nadrzędne nad tym co sobie ustala sklepik (regulamin: zasady zwrotów/reklamacji) i handlarz jako profesjonalny sprzedawca ma obowiązek działać z polskim prawem.

oznacz moderatorów
Client:109808341
#12 Orędownik#

Mnie zawsze zastanawia jak to jest mozliwe, ze "profesjonalny" sprzedawca NIE ZNA obowiązujących aktualnych przepisów prawnych które regulują w/w kwestię? 😮

Strasznie żenujące 😞

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@wecommerceoutlet  No właśnie, na jakiej podstawie?

To chyba ty powinieneś wiedzieć dlaczego tak ustawiłeś.  Odpisz klientowi że wstałeś wtedy lewą nogą...   Albo ze miałeś takie widzimisię,  albo może ból głowy po spożyciu....😂  

oznacz moderatorów