anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jakość sprzedaży - terminowe odpowiedzi na wiadomości klientów + średni czas odpowiedzi

Susan2210
#8 Zapaleniec#

Witam,

jak wielu Sprzedającym w ostatnim czasie dramatycznie spadł poziom jakości sprzedaży.

Terminowe odpowiedzi na wiadomości klientów - minus 450pkt (50%)

Średni czas odpowiedzi na wiadomości klientów - 4,43h (Dobry)

 

Analizowałam co jest przyczyną niskiego wyniku, ponieważ nie jest to rzekomy brak kontaktu z Kupującym.

Wyjaśniam: oferowane przeze mnie przedmioty wymagają przez Kupującego wyboru koloru. Nie wysyłam losowych kolorów, zatem 100% transakcji jest uzgodnione z Kupującym poprzez:

a) wiadomość do sprzedającego (w trakcie zakupu)

b) pytanie o przedmiot (przed lub po zakupie)

c) Kupujący odpowiada na  maila (wysyłanego przeze mnie po transakcji)

d) Kupujący odpowiada na wiadomość sms (wysłana po transakcji)

Niestety zdarza się, że po dokonaniu i opłaceniu transakcji Klient nie wybierze kolorów w wiadomości do Sprzedającego, ale informuje mnie sam (b) lub ja wychodzę z inicjatywą i zadaję Kupującemu pytanie (b,c,d)

Jak wcześniej napisałam, kontakt z Kupującym jest skuteczny, potwierdzony sfinalizowanymi transakcjami.

Schemat korespondencji, która dotąd doskonale funkcjonowała to:

pierwsza wiadomość - Sprzedający

druga i ostatnia wiadomość - Kupujący

lub

pierwsza i ostatnia wiadomość - Kupujący

Jednak ewidentnie jest to podliczane jako nieterminowe odpowiedzi z powodu braku odpowiedzi.

Proszę uprzejmie moderatora o przyjrzenie się tej sytuacji.

Jakie są zasady naliczania punktów ujemnych przez Allegro w tej kategorii? Dlaczego "karany" jest Sprzedający, który jako pierwszy wysyła wiadomość lub który otrzymuje wiadomości nie wymagające odpowiedzi?

W jaki sposób mam poprawić swój wynik punktowy? Czy na wszystkie wiadomości o treści: "Witam poproszę o..." mam teraz odpowiedzieć na wstecz? W tym momencie transakcje są już zakończone, a towar u klienta. Wysyłanie odpowiedzi po miesiącu oczywiście zniszczy dobry wynik w kategorii średni czas odpowiedzi... Czy mam czekać 30 dni aż naliczone punkty za tamte "przewinienia" się wykasują, czy Allegro wcześniej zablokuje mojego użytkownika?

Jestem drobnym nieprofesjonalnym Sprzedawcą, ale od 10 lat odprowadzam do Allegro wszelkie opłaty. Nie chcę się żegnać z portalem z powodu algorytmów, które nie przewidują wszystkich ludzkich sytuacji i działają na korzyść jedynie tych wielkich.

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
21 ODPOWIEDZI 21

auto_sfera2000
#10 Popularyzator#

Droga Pani @mr_oma , problem nie leży w tym, czy nie odpowiedziałem na 2, 4 czy 10 wiadomości, choć przeglądam ten formularz i staram się odpowiadać na każde... Nie ma to tutaj takiego znaczenia, bo nawet jeśli... To procenty powinny oscylować w okolicy 95-98%. 

Problem jest w tym, że w skrypcie jest błąd w obliczaniu tej liczby wiadomości z brakiem odpowiedzi. W pytaniu napisałem dość wyraźnie, a nawet powiedziałbym dosadnie:

"Może jakiś geniusz programista wyjaśni mi jakim cudem zarówno ja jak i inne osoby na forum zdołały uzyskać ten niezwykle idealny wynik 2/3?"

I teraz konia z rzędem temu "matematykowi", który będzie w stanie mi wyjaśnić to:

Wczoraj kiedy pisałem tą wiadomość miałem 66,67% wiadomości bez odpowiedzi ZA OSTATNIE 30 dni, ale wczoraj odpowiedziałem na wiadomości bierzące, więc jakim cudem ta liczba nadal wynosi 66,67%, jeśli "jakość sprzedaży" pobrała nowe dane dziś o godz. 06:03 ?

 

Prócz użytkownika wyżej w dyskusji:

-------------------------------------------------------------------------------------

 
 
konselo
#10 Popularyzator#
 

A tak żeby wszyscy widzieli skalę mojego problemu

Terminowe odpowiedzi na wiadomości klientów:66,67%

-------------------------------------------------------------------------------------- 


Przykładowy inny użytkownik z dziwnie IDENTYCZNĄ statystyką z całkiem innego wątku:

-------------------------------------------------------------------------------------

"Janirka #12 Orędownik# ‎29-06-2020 15:26

Dzisiaj nad tym samym się zastanawiałam.

Średni czas odpowiedzi na wiadomości moich klientów wynosi 8 minut, a terminowe odpowiedzi na wiadomości klientów są na poziomie 66,67% 

-290 punktów, wynik: nieakceptowalny. 

Jak? Nie mam pojęcia. Odpowiadam na wszystkie wiadomości..."

-------------------------------------------------------------------------------------

 

Jeśli to dla allegro tak ważny parametr, że odbiera się za niego po 400 i więcej punktów, i nikt nie wie za jakie wiadomości i dlaczego, to czemu zwyczajnie nie oznaczycie "wiadomości bez odpowiedzi" w formularzu do obsługi wiadomości? Może to jest jakiś pomysł.

oznacz moderatorów

OBS_LuLu_
#7 Wielbiciel#

Jak często prowadzona jest weryfikacja? Bo na pewno nie codziennie 

oznacz moderatorów