anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jakość sprzedaży - terminowe odpowiedzi na wiadomości klientów + średni czas odpowiedzi

Susan2210
#8 Zapaleniec#

Witam,

jak wielu Sprzedającym w ostatnim czasie dramatycznie spadł poziom jakości sprzedaży.

Terminowe odpowiedzi na wiadomości klientów - minus 450pkt (50%)

Średni czas odpowiedzi na wiadomości klientów - 4,43h (Dobry)

 

Analizowałam co jest przyczyną niskiego wyniku, ponieważ nie jest to rzekomy brak kontaktu z Kupującym.

Wyjaśniam: oferowane przeze mnie przedmioty wymagają przez Kupującego wyboru koloru. Nie wysyłam losowych kolorów, zatem 100% transakcji jest uzgodnione z Kupującym poprzez:

a) wiadomość do sprzedającego (w trakcie zakupu)

b) pytanie o przedmiot (przed lub po zakupie)

c) Kupujący odpowiada na  maila (wysyłanego przeze mnie po transakcji)

d) Kupujący odpowiada na wiadomość sms (wysłana po transakcji)

Niestety zdarza się, że po dokonaniu i opłaceniu transakcji Klient nie wybierze kolorów w wiadomości do Sprzedającego, ale informuje mnie sam (b) lub ja wychodzę z inicjatywą i zadaję Kupującemu pytanie (b,c,d)

Jak wcześniej napisałam, kontakt z Kupującym jest skuteczny, potwierdzony sfinalizowanymi transakcjami.

Schemat korespondencji, która dotąd doskonale funkcjonowała to:

pierwsza wiadomość - Sprzedający

druga i ostatnia wiadomość - Kupujący

lub

pierwsza i ostatnia wiadomość - Kupujący

Jednak ewidentnie jest to podliczane jako nieterminowe odpowiedzi z powodu braku odpowiedzi.

Proszę uprzejmie moderatora o przyjrzenie się tej sytuacji.

Jakie są zasady naliczania punktów ujemnych przez Allegro w tej kategorii? Dlaczego "karany" jest Sprzedający, który jako pierwszy wysyła wiadomość lub który otrzymuje wiadomości nie wymagające odpowiedzi?

W jaki sposób mam poprawić swój wynik punktowy? Czy na wszystkie wiadomości o treści: "Witam poproszę o..." mam teraz odpowiedzieć na wstecz? W tym momencie transakcje są już zakończone, a towar u klienta. Wysyłanie odpowiedzi po miesiącu oczywiście zniszczy dobry wynik w kategorii średni czas odpowiedzi... Czy mam czekać 30 dni aż naliczone punkty za tamte "przewinienia" się wykasują, czy Allegro wcześniej zablokuje mojego użytkownika?

Jestem drobnym nieprofesjonalnym Sprzedawcą, ale od 10 lat odprowadzam do Allegro wszelkie opłaty. Nie chcę się żegnać z portalem z powodu algorytmów, które nie przewidują wszystkich ludzkich sytuacji i działają na korzyść jedynie tych wielkich.

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
21 ODPOWIEDZI 21

Knowhere
#21 Demiurg#

@Susan2210 Na pierwszą wiadomość danego kupującego zawsze musisz odpowiedzieć, bo dostaniesz po statystykach w jakości sprzedaży (nieważne, że była wysłana w odpowiedzi na Twoją pierwszą).

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Susan2210 wiadomość jest wiadomością i na każdą bez względu na to czy wymaga odpowiedzi czy nie musisz niestety odpowiedzieć . Ja osobiście na wiadomości nie wymagające odpowiedzi odpowiadam kropką , klent jej raczej nie widzi i nie podejmuje tematu .

oznacz moderatorów

konselo
#11 Animator#

A ja mam taki problem że ja wysyłam pierwszy maila z podziękowaniem za zakup a klient do mnie w ogóle nic nie pisze, nie pyta, nie wybiera bo nie musi a **piiip**a też zaniżana jest mi ta punktacja. Niech moderator to obczai bo mnie **piiip**a szlag trafi

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@konselo liczymy czasy pierwszej odpowiedzi na wszystkie maile wysłane przez formularz "Pytanie do sprzedającego". Jeżeli korespondencja odbywa się w programie pocztowym - dla tych odpowiedzi czasu nie liczymy.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

konselo
#11 Animator#

To **piiip**a nie wiem jak liczycie bo powtarzam z BASELINKERA WYSYŁANA JEST PIERWSZA WIADOMOŚĆ Z PODZIĘKOWANIEM ZA ZAKUP DO KUPUJĄCEGO  a później nie ma żadnych  wiadomości od KUPUJĄCYCH a ocena spada

OBCZAJ TO

oznacz moderatorów

myslenie-szkodzi
#12 Orędownik#

@konselo nie masz nic w folderach "spam" i "kosz"? Kolejna sprawa - filtry allegro bywają ułomne, na ewidentny spam i maile od nigeryjskich książąt też musisz odpowiedzieć (np. kropką). Obstawiam, że twój wynik w statystykach to właśnie kwestia braku odpowiedzi na spam.

oznacz moderatorów

konselo
#11 Animator#

Nie mam nic w spamie ani w koszu

oznacz moderatorów

konselo
#11 Animator#

Wszystkie maile są wysyłane TYLKO I WYŁĄCZNIE przeze MNIE

oznacz moderatorów

konselo
#11 Animator#

A tak żeby wszyscy widzieli skalę mojego problemu

Terminowe odpowiedzi na wiadomości klientów:66,67%
Część Twoich klientów nie dostaje odpowiedzi tak szybko, jak powinni. Dzięki efektywnej obsłudze możesz sprawić, że mimo problemów klienci nadal będą zadowoleni z zakupów u Ciebie. Postaraj się odpowiadać szybciej.
-290 / 20
Nieakceptowalny
87% sprzedawców ma więcej punktów od Ciebie. Warto poprawić ten wynik.
oznacz moderatorów

konselo
#11 Animator#

I CIEKAWOSTKA:

 

Średni czas odpowiedzi na wiadomości klientów:26m
Świetnie, że szybko udzielasz odpowiedzi. Dla Twoich klientów to znak, że dbasz o ich obsługę.
 
 
CZY **piiip**A JEDNO NIE WYNIKA Z DRUGIEGO
 
CZYLI TO JEST MÓJ ŚREDNI CZAS NIE ODPOWIEDZI DLA KLIENTÓW
oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@konselo przede wszystkim powstrzymaj się od wulgaryzmów. Poza tym poczytaj nasz artykuł na ten temat, a będziesz wiedział, co dokładnie te dwa wskaźniki pokazują.

Liczba, którą podałeś - 66,67% - w połączeniu z bardzo dobrym średnim czasem odpowiedzi wskazuje, że na 2/3 wiadomości otrzymanych przez formularz "Pytanie do sprzedającego" odpowiedziałeś bardzo szybko, a na 1/3 - w ogóle. 

Jeżeli interesują Cię szczegóły - skontaktuj się z nami przez formularz.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

konselo
#11 Animator#

Wulgaryzmów używają ludzie szczerzy i inteligentni i niech mi Pan (jeszcze mam jakiś tam szacunek więc jeszcze P) uwierzy że gdybym miał się wypowiedzieć o Allegro bez wulgaryzmów to było by to pustosłowie - bo wypowiedzieć się o praktykach Allegro bez porządnej soczystej **piiip**Y albo JA **piiip**OLĘ, **piiip**AŁO ICH to tak jakby upuścić sobie 25 kilowy młotek na nogę i powiedzieć "ojojoj ale boli" - a w jednej PORZĄDNEJ **piiip**IE ileż emocji i kwintesencji przeżywanego wówczas bólu

Nie pomógł mi Pan  w tej kwestii ale spoko ja już sobie poradzę bo jestem wulgarny (patrz pierwsze zdanie) i jestem KONSELO (tu pomoże tłumacz)

A WEDŁUG WSKAŹNIKÓW JA I MÓJ PIES MAMY PO 3 NOGI - WIĘC Z PSA ZROBILIŚCIE INWALIDĘ, A MI NA **piiip**A TRZECIA NOGA

oznacz moderatorów

auto_sfera2000
#10 Popularyzator#

Chyba kolega ma rację. Macie coś do dziś pochrzanione w systemie naliczania odpowiedzi.
Ja już żeby nie było wątpliwości odpowiadam na wiadomości w WASZYM formularzu w allegro, a mimo to mam brak odpowiedzi na niby co 3 cią wiadomość! Choć od miesięcy nie dopuszczam do sytuacji, żeby to klienta wiadomość była jako ostatnia!

Dziwnym trafem ja też mam 66,67%! A wiadomości mam min. po kilka dziennie, więc może jakiś geniusz programista wyjaśni mi jakim cudem zarówno ja jak i osoba tutaj zdołała uzyskać ten niezwykle idealny wynik 2/3?

Albo wprowadźcie informację które wiadomości są WEDŁUG WAS bez odpowiedzi, albo wyłączcie ten system do czasu naprawy, bo jak zauważyłem wysypuje się on co jakiś czas!

Dziwnie podobne do kolegi wyżej prawda?:
"

Terminowe odpowiedzi na wiadomości klientów:66,67%
Część Twoich klientów nie dostaje odpowiedzi tak szybko, jak powinni. Dzięki efektywnej obsłudze możesz sprawić, że mimo problemów klienci nadal będą zadowoleni z zakupów u Ciebie. Postaraj się odpowiadać szybciej.
-290 / 20
Nieakceptowalny
87% sprzedawców ma więcej punktów od Ciebie. Warto poprawić ten wynik."
oznacz moderatorów

meble-marus
#7 Wielbiciel#

Kupującemu zawsze odpisz na końcu "Dziękuję" lub "Miłego dnia". Wtedy odpowiedzi są liczone w 100%, a i lepiej o Tobie pomyślą 🙂 

oznacz moderatorów

auto_sfera2000
#10 Popularyzator#

"Kupującemu zawsze odpisz na końcu "Dziękuję" lub "Miłego dnia"."

Też tak myślałem, do czasu aż coś się zrypało i pokazało mi się "66,67%" Mimo że w historii wiadomość JA JESTEM ostatnim piszącym wiadomość we WSZYSTKICH korespondencjach.

PRzecież u nich programiści są tak mierni, że nawet na tej stronie co 2 min muszę klikać, że nie chcę ankiety "zadowolenia z allegro", a nawet jak ją wypełnię to i tak za 2 min wyskakuje mi popup. Mam wrażenie, że tu skrypty jacyś gimnazjaliści robią, więc nie dziw się, że licznik odpowiedzi ma błędy.

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

Ten program ocen jest do bani .Wystarczy że nie odpowiesz na "dziękuję za udaną transakcję" albo zwykłe "pozdrawiam" bo nie jest to żadne pytanie wymagające odpowiedzi a system allegro zminusuje ci twoje statystyki .

oznacz moderatorów

auto_sfera2000
#10 Popularyzator#

Macie coś do dziś nie tak w systemie naliczania odpowiedzi, a sprzedający za to mają obniżane oceny?
Ja już żeby nie było wątpliwości odpowiadam na wiadomości w WASZYM formularzu w allegro, a mimo to mam brak odpowiedzi na niby co 3 cią wiadomość!

Choć od miesięcy nie dopuszczam do sytuacji, żeby to klienta wiadomość była jako ostatnia!

Dziwnym trafem ja jak większość zgłaszających tutaj problemy z tym systemem też mam 66,67%! A wiadomości mam min. po kilka dziennie.

Może jakiś geniusz programista wyjaśni mi jakim cudem zarówno ja jak i inne osoby na forum zdołały uzyskać ten niezwykle idealny wynik 2/3?

Albo wprowadźcie informację które wiadomości są WEDŁUG WAS bez odpowiedzi, albo wyłączcie ten system do czasu naprawy, bo jak zauważyłem wysypuje się on co jakiś czas! Już kiedyś z tym "walczyłem" i jak głupi myślałem, że to ja przegapiłem jakieś wiadomości, ale teraz wiem, że to był kolejny wasz błąd.

Dziwnie podobne do innych podobnych zgłoszeń prawda, dokładnie 2/3!?:

"Terminowe odpowiedzi na wiadomości klientów:66,67%

Część Twoich klientów nie dostaje odpowiedzi tak szybko, jak powinni. Dzięki efektywnej obsłudze możesz sprawić, że mimo problemów klienci nadal będą zadowoleni z zakupów u Ciebie. Postaraj się odpowiadać szybciej.
-290 / 20
Nieakceptowalny
87% sprzedawców ma więcej punktów od Ciebie. Warto poprawić ten wynik."
 
ps. U was jak widzę programiści są tak mierni, że nawet na tej stronie co 2 min muszę klikać, że nie chcę ankiety "zadowolenia z allegro", a nawet jak ją wypełnię to i tak za 2 min wyskakuje mi popup, żeby sobie wypełnił ponownie. Tak było już rok temu i nadal nikt nie potrafi tego naprawić, niesamowite!
Mam wrażenie, że tu skrypty jacyś gimnazjaliści robią, więc już nie dziwie się, że licznik odpowiedzi ma błędy.
oznacz moderatorów

accadia
#12 Orędownik#

Tez mnie szlag swego czasu trafial, jak co pare minut wyskakiwalo tutaj okienko z ankieta... po pieciu razach odpisania im w ankiecie **piiip**A.... nagle przestalo sie pojawiac 🙂

oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@auto_sfera2000, poprosiłam odpowiedni zespół o weryfikację. Za ostatnie 30 dni masz 4 braki w odpowiedziach (18.02, 19.02, 25.02, 1.03). Ponadto według naszych informacji często też odpisujesz na niektóre pytania powyżej 24h od ich zadania przez Kupującego.

Jeśli w Twojej ocenie jest inaczej, skontaktuj się z nami przez ten formularz i prześlij proszę zrzuty ekranu ze swoimi odpowiedziami.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów