anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Klient twierdzi, że dostał inny towar

FrajdaZabawki
#7 Wielbiciel#

Witam

Z góry dziękuję za każdą odpowiedź, bo przyznam, że trochę "zabiła" mnie ta sprawa...

Klient napisał do mnie, że otworzył paczkę i znajduje się w nim inny produkt niż zamawiany.

Ja jestem w 100% pewna, że wysłany został dobry produkt (produkt który ponoć znajdował się w paczce nawet nie znajduje się w moim asortymencie więc jest niemożliwe nawet żebym przypadkiem coś źle spakowała.

Paczka doręczona została 9.12 a klient napisał dopiero dziś (22.12) twierdząc, że dopiero ją rozpakował.

Co mam zrobić w tej sytuacji?

oznacz moderatorów
24 ODPOWIEDZI 24

kostas11
#21 Demiurg#

@FrajdaZabawki dopytaj się czy o by to Twoja paczka, poproś o zdjęcie etykiety i rozpatrz reklamację, chodź będzie to trudne bo towar zależy zbadać i zgłosić problemy do 7 dni zgodnie z prawem przewozowym 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@kostas11  napisał(a):

prawem przewozowym 😞


Pocztowym, wszystkie paczki standardowe są nim objęte, przewozowe jest w przypadku niektórych paletowych przesyłek lub całopojazdowego transportu.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@medalik_2009 już głupiałem ale dobrze napisałem prawem przewozowym na to powołuje się sąd 🙂

@FrajdaZabawki tu masz podstawy prawne co by odrzucić reklamację 🙂

http://orzeczenia.warszawa.so.gov.pl/content/$N/154505000005127_XVII_AmC_005137_2011_Uz_2012-02-21_0...

Przywołany powyżej przepis art. 545 § 1 k.c. nawiązuje do - wyrażonej w art. 354 k.c. - konieczności współdziałania wierzyciela i dłużnika w wykonaniu zobowiązania. Ponadto wskazuje on na obowiązki sprzedawcy i kupującego związane z wykonaniem umowy sprzedaży, w szczególności, gdy przedmiot umowy jest dostarczany przez przewoźnika. Z przedmiotowej regulacji wynika, że w tym ostatnim przypadku kupujący jest obowiązany do zbadania przesłanej mu rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju oraz do dokonania wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika, gdyby w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, co może polegać np. na sporządzeniu protokołu reklamacyjnego, opisującego stwierdzone nieprawidłowości. Dodatkowo należy zaznaczyć, że z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy (art. 548 § 1 k.c.). Dochowanie przez kupującego wspomnianych aktów staranności jest niezbędne, aby sprzedawca mógł dochodzić ewentualnych roszczeń od przewoźnika. W myśl art. 74 ustawy z dnia 15 listopada 1984r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000r. nr 50, poz. 601 t.j.), jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, przewoźnik ustala niezwłocznie protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Przewoźnik wykonuje te czynności także na żądanie uprawnionego, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona (ust. 1). Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie nie dające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki (ust. 3). Natomiast w świetle art. 76 ustawy, przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że:

1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez uprawnionego,

2) zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika,

3) ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika,

4) szkodę nie dającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.

W doktrynie podnosi się, że niewykonanie przez kupującego obowiązku zbadania rzeczy zgodnie z § 2 art. 545 k.c. wywołuje dwa negatywne dla niego skutki, mianowicie: po pierwsze – daje sprzedawcy możliwość podniesienia zarzutu, ze uszkodzenie lub zniszczenie rzeczy nastąpiło po jej wydaniu, a więc już po przejściu ryzyka przypadkowego zniszczenia lub utraty rzeczy na kupującego i po drugie – pozwala sprzedawcy zwolnić się od odpowiedzialności za wyrządzoną szkodę w takim zakresie, w jakim niezbadanie rzeczy spowodowało utrudnienie lub uniemożliwienie mu dochodzenia roszczeń od przewoźnika bądź ubezpieczyciela.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@kostas11 zapytaj najpierw @FrajdaZabawki z jakiej usługi kurierskiej korzystała. Każda usługa ma podane czy opiera się na prawie pocztowym, czy przewozowym.

Prawo pocztowe ma te same wytyczne dokładnie co przewozowe, tylko inna jest numeracja artykułów i różnica w drobnych, mało istotnych akurat do tej sprawy szczegółach.

Ogólne założenia obu praw są takie same.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@FrajdaZabawki po pierwsze poprosić o zdjęcia opakowania wraz z listem przewozowym z niego, by udowodnił, że to paczka od Ciebie.

Jeśli nie ma opakowania/listu, to rozpatrzyć reklamację odmownie, ponieważ nie jesteś w stanie orzec, czy to przesyłka spakowana i wysłana przez Ciebie.

Jest też możliwość, że opakowanie weźmie od Ciebie i podłoży coś innego, co niby było w paczce. jeśli tak, to odrzucić możesz reklamację z powodu braku danego produktu w Twoim magazynie i co za tym idzie brakiem możliwości pomyłki.

Jeśli Kupujący twierdzi po tylu dniach, że dostał coś innego lub że np. w paczce były braki, to on musi to udowodnić. A nie Ty, że nie jesteś wielbłądem. Podstawowa zasada k.c. się kłania, czyli ciężar dowodu.

Jeśli natomiast paczke pomylił kurier, to Kupujący musi do niego wnieść reklamację (już przegapił termin) ale to Cię nie obchodzi. 9.12. na adresata przeszło niebezpieczeństwo jej utraty, uszkodzenia itd...

oznacz moderatorów

FrajdaZabawki
#7 Wielbiciel#

"Jest też możliwość, że opakowanie weźmie od Ciebie i podłoży coś innego, co niby było w paczce. jeśli tak, to odrzucić możesz reklamację z powodu braku danego produktu w Twoim magazynie i co za tym idzie brakiem możliwości pomyłki."

dokładnie na to wygląda, poprosiłam o zdjęcie etykiety i zawartości, dostałam osobno zdjęcie rzeczywiscie etykiety nadanej przeze mnie, ale towar z kolejnego otrzymanego zdjęcia jest na 100% nie z mojego asortymentu.

Bardzo dziękuję za odpowiedź, tak będę musiała zrobic.

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

a jaka jest wartość tego przedmiotu, który u Ciebie zakupił. Pytam, bo jeśli to jakaś większa kwota, to faktycznie może chodzić o próbę wyłudzenia odszkodowania z POK. Klienci dostali do ręki bardzo duże możliwości, a cwaniaków nie brakuje. Ja miałem ostatnio delikwenta, który zrobił mi zwrot uszkodzonego produktu i zaklinał się, że taki dostał, chociaż ja doskonale wiem, że on go sam uszkodził, bo akurat ten uszkodzony element głównie go interesował. Dostał oczywiście zwrot z allegro, chociaż udowodniłem, że musiał dostać produkt pełnowartościowy.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Poproś klienta o fotki tego co otrzymał bo może tak być że na sortowni paczka twoja jak i wiele innych każdego dnia ulegają uszkodzeniu i coś z nich wypada. Osoby które przy tym pracują mogą czasem pomylić i powtórnie przepakować czyjś towar do Twojej paczki .

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@kolekcjoner608 ale to też sprzedawcy nie interesuje. Po odbiorze paczki reklamacje do przewoźnika może złożyć jedynie adresat (Art. 92 prawa pocztowego).

oznacz moderatorów

FrajdaZabawki
#7 Wielbiciel#

a znowu na czacie pomocy allegro powiedziano mi, że to ja muszę zlozyc reklamacje...

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@FrajdaZabawki z jakiego kuriera korzystałaś i czy z przedrostkiem Allegro? Jeśli to usługa przewozowa Allegro cośtam, to na podstawie umowy własnej czy poprzez Wysyłam z Allegro?

oznacz moderatorów

FrajdaZabawki
#7 Wielbiciel#

inpost, nie mam umowy własnej

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@FrajdaZabawki na przyszłość, jak Cię Allegro będzie namawiało na składanie reklamacji jako nadawca, wklej im Art. 3 pkt 10 prawa pocztowego:
"nadawca - podmiot, który zawarł z operatorem pocztowym umowę o świadczenie usługi pocztowej"

Dlatego chcąc złożyć reklamację do Inpostu i każdego innego przewoźnika, Allegro każe pobrać upoważnienie do złożenia reklamacji. Pod żadnym pozorem tego nie rób i odpisz "nie jestem nadawcą, nie mam z przewoźnikiem żadnej umowy o dostawę przesyłek". Trochę popróbują Cię postraszyć i przekonać do złożenia reklamacji ale tego nie rób. To Allegro będzie musiało złożyć reklamację lub przyznać rację przepisom, że po odbiorze przesyłki adresat to musi zrobić. W każdym bądź razie Ciebie nie będą mieli prawa niczym obciążyć, ani zmusić do złożenia reklamacji. 😎

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

@medalik_2009 Według prawa pocztowego może i tak ale w np.  InPost zezwala na składanie reklamacji obu stronom. Na forum też były wątki gdzie tak było podane. 

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@kolekcjoner608 już nawet "boty" od zgłoszeń są wyedukowane (niektóre):

27217412.png

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

@medalik_2009 Przy zakupach gdzie nadawcą jest allegro nie może odpowiadać za towar nikt inny jak tylko odbiorca.😊 ,nawet BOT-y o tym wiedzą.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@kolekcjoner608 dlatego na Allegro nadajemy w 95% przesyłkami Allegro cośtam, bez umów własnych z przewoźnikiem. W 3 sytuacjach, po wielu bojach, Allegro w końcu składało reklamację jako nadawca. W 2 wypłaciło prawie od ręki kasę z POK, oczywiście bez żadnego obciążania nas.

oznacz moderatorów

arkadius69
#11 Animator#

Często zdarza się w paczkomacie podczas odbierania przesyłki dwie osoby w tym samym czasie odbiera paczki jedna przy ekranie a druga aplikacją otwiera skrytkę.

Jakieś 2 tygodnie temu sam odbierałem paczkę i też dostałem nie swoją przesyłkę ale winny był kurier a nawet dwóch kurierów którzy wkładali równocześnie paczki do paczkomatu i zamienili skrytki, na szczęście nie była to paczka z allegro więc na etykiecie był mój numer tel. osoba która odebrała moją paczkę zadzwoniła do mnie i wymieniliśmy się przesyłkami 🙂

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

No to przygotuj się na drogę przez mękę u mnie identyczny przypadek klient dostał rekompensatę z pok mimo iż udowodniłem że nie mam tego co dostał w asortymencie

oznacz moderatorów