Klient zwrócił towar bez zabezpieczenia, na oryginalnym pudełku nakleił etykietę zwrotną

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Klient zwrócił towar bez opakowania, tzn.folii i na oryginalnym pudełku nakleił etykietę zwrotną, przez co towar nie nadaje się już do dalszej sprzedaży. Co w takiej sytuacji?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@bulinexallegro przykro mi, ale nie ma ustawowego obowiązku zwrotu towaru w oryginalnym opakowaniu. Przedmiot powinien zostać odesłany w opakowaniu, które uniemożliwia jego uszkodzenie.
Moderatorka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@bulinexallegro w tej sytuacji art 34 ustawy konsumenckiej i zwrot kwoty np 1zł a najlepiej wystaw to na szybką licytację jak ma jeszcze jakąś wartość i oddaj tyle za ile pójdzie
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@bulinexallegro Klient kupuje towar a nie opakowanie.
W świetle prawa nie ma on nawet obowiązku odsyłania towaru w oryginalnym opakowaniu a jego jedynym obowiązkiem jest to, aby zabezpieczyć towar w taki sposób aby nie uległ uszkodzeniu podczas transportu.
Jeśli towar sam w sobie nie jest w żaden sposób uszkodzony ani nie nosi śladów użytkowania to nie powinieneś obniżać wartości zwrotu.
(technicznie rzecz biorąc może on towar wrzucić nawet luzem do 'reklamówki z biedronki' i odesłać o ile towar dojdzie cały - nieco absurdalne ale tak to wygląda)
Niemniej to, że nie powinieneś obniżać wartości zwrotu nie oznacza, że nie możesz tego zrobić - masz takie prawo ale pamiętaj, że klient ma prawo się z tym nie zgodzić i wtedy sprawa może mieć swój finał nawet w sądzie ale to jest niezwykle mało prawdopodobne.
Najpewniej skończy się na dyskusji, negatywie itd.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
prawo jest przeciw przedsiębiorcom, jak mamy ten towar sprzedać ponownie? Klient wymaga aby opakowanie nie było zniszczone ale sam może nam odesłać uszkodzone, tragedia😓
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Przykre ale co mam Ci odpowiedzieć, masz prawo obniżyć zwrot środków jeżeli obniżyła się wartość towaru.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@bulinexallegro Problemem tutaj jest to, że kupujący powinni akceptować ustawę konsumencką z całym 'dobrodziejstwem inwentarza' - tj. mogą zwrócić towar bez opakowania i taki towar jest w świetle przepisów nadal traktowany jako nowy ale konsumenci w ogromnej większości tego jednak nie akceptują - taki towar jest przez nich traktowany jako niepełnowartościowy - co oczywiście wszyscy jesteśmy w stanie zrozumieć ale przepisy mówią jednak co innego.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
A czy opakowanie było w jakiś sposób Towarem, wg prawa kupujacy nie musi zwracać w oryginalnym opakowaniu.