Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Może mi ktoś powiedzieć dlaczego nagle znikła możliwość nadania z Kolportera którego mam najbliżej?
Najpierw tego punktu w ogóle nie było na mapie, potem się pojawił, ucieszyłem się, zdążyłem nadać paczkę i zniknął znowu.
Metodę dostawy Allegro Epaka/kolporter włączyłem niedawno, dzisiaj doszły kolejne dwa zamówienia tą metodą a punkt całkowicie zniknął z mapy i nie można go wybrać. Opłacać dojazdu kuriera mi się nie opłaca, bo to drobnostka na której mam około 5zł zysku, z buta lecieć pół godziny w jedną stronę dla zarobku 10zł też się średnio chce a jakbym miał autem podjechać to w ogóle bym musiał chyba dokładać do tego sposobu nadawania 😛
Ogólnie nie polecam tej metody, na 4 paczki które tą metodą mam do nadania 4 problemy się pojawiły. Tych dwóch co mam do nadania teraz nie mogę nadać bo musiałbym zasuwać na drugi koniec miasta a dla dwóch które nadałem wcześniej problem jest taki, że jadą, jadą i dojechać nie mogą, nadana tydzień temu ma od 27 września status "przyjęta od kuriera przez magazyn", druga w ogóle nie zmieniła statusu na "nadane" od środy i cały czas wisi status "zamówione" tak jakby w ogóle nie zostało nadane... Sama obsługa też dramatyczna - na stronie kolportera nie ma żadnego adresu email do kontaktu ani nie ma żadnej możliwości sprawdzenia trackingu paczki, trzeba każdorazowo logować się do wysylam.allegro.pl, tam wyszukać paczkę wśród innych zamówień i dopiero wtedy mam możliwość sprawdzenia trackingu.
Tutaj mapka na stronie "wysylam.allegro.pl" a pod spodem mapa na stronie kolportera na którym widnieje punkt z którego nie można nadać...
Dla porównania aktualna (2-09-2021 20:00) informacja o tej samej przesyłce z dwóch źródeł:
Do kompletu brakuje informacji od Kolportera, ale ten partner chyba nie posiada żadnej informacji w sieci.
Dla mniej wtajemniczonych: różne numery obu partnerów z etykiety jak niżej:
U mnie też punkty Kolportera pojawiają się i znikają. Ja to robię w ten sposób, że w nadaniu podczas generowania etykiety podaję jakikolwiek dostępny na mapce (nawet gdzieś daleko) a i tak zanoszę do tego, który mam najbliżej. Wszystkie te punkty obsługuje UPS i dla nich tak naprawdę nie ma znaczenia, skąd oni to zabierają (czy to punkt Kolportera, czy też epaka). Do tej pory wszystkie paczki dochodzą bez problemu do miejsca przeznaczenia i klient też nie ma żadnych problemów z ich odbiorem. Co nie zmienia faktu, że Allegro powinno zrobić z tym porządek, aby to co na mapce miało swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości w terenie.
Czytając wpisy na temat tej formy dostawy myślę że należało by się zastanowić czy blisko i wygodnie jest najlepszym rozwiązaniem. Sprzedawcy są oceniani w sumie za wszystko a ta forma dostawy jest często krytykowana za szybkość dostaw i możesz jako sprzedawca sporo stracić na swoim wizerunku .Nowe nie znaczy lepsze ,ja wolę stare i sprawdzone metody dostawy.
Promocja tej metody dostawy wskazuje na poważne plany jej rozwijania. Przypominam sobie jak było z InPostem dwa lata temu.
@Trinitite, faktycznie, punkt przy ul. Braniborskiej 14 rzeczywiście jest wyłączony z sieci po naszej stronie - dlatego nie wyświetlamy go na mapce w Wysyłam z Allegro, a widać go tutaj na mapie saloników Kolporter. Skontaktujemy się z Kolporterem w tej sprawie. Gdy będę wiedziała coś więcej, wrócę tutaj z odpowiedzią.
Jeśli chodzi o pozostałe problemy, które zgłaszasz, czy możesz wskazać numery przesyłek, w których nie zgadzają się statusy? Zweryfikuję to.
@mr_oma Przy okazji kontaktu z Kolporterem może zapytasz co mam odpowiedzieć klientowi na takie zapytanie:
„Witam. Dzisiaj próbowałam odebrać paczkę. Niestety masarnie. Kolporter do którego zamówiłam przesyłkę był zamknięty. W sklepie obok usłyszałam, że sprzedawca poszedł na zakupy. Mam nadzieję, że jutro uda mi się zastać sprzedawcę w sklepie. ... ”
Chodzi o Kolporter A003985 (3-go Maja 23, 22-300 Krasnystaw)
@annas14-firma, dzięki za zgłoszenie - skontaktujemy się z Kolporterem w tej sprawie.
@annas14-firma otrzymaliśmy zapewnienie od Kolportera, że punkt odbioru działa normalnie.
Punkt był zamknięty z powodu przerwy w pracy, a zamknięcie było chwilowe. Mam nadzieję, ze kupującemu udało się już odebrać przesyłkę!
@la_nika Dziękuję za informację. Klient odebrał przesyłkę następnego dnia o 6:30 rano. Chyba nie mógł spać.
@annas14-firma ale Ty raczej spokojnie spać nie będziesz dopóty dopóki będziesz miał w ofercie przesyłki Kolportera .
Absolutny brak poszanowania dla klienta czy partnera biznesowego to jedyne co mogę napisać o tej firmie , a znam ją od poszewki .
@mdrogeria Kolportera znam tylko z czasów "narodzin" jak uczyli się naliczać nadziały prasy (lata 90-te ubiegłego wieku) Teraz mam większy ból z systemem Allegro. Patrzę na swoje wyniki wysyłek:
i coś mi się nie zgadza. Tylko 18 ? Ściągam dane z pliku "POBIERZ RAPORT" i robię pivota po data wysyłki:
I pokazuje 98 przesyłek Allegro, co na 30 dni ma sens.
Te 15 nie nadanych w terminie to:
Wykres po dacie deklaracji wysyłki. Wszystkie 15 nie nadane w terminie były w pierwszym tygodniu po włączeniu dostawy Kolporter. Po pierwszym tygodniu przeprowadziliśmy negocjacje z obsługą Salonika i kurier przychodzi drugi raz po południu aby odebrać przesyłki.
@la_nika @mr_oma Nie rozumiem tylko skąd te 72% i tylko 18 przesyłek w wynikach na stronie Skuteczność wysyłki.
@annas14-firma konsultuję to i wrócę do Ciebie z odpowiedzią, gdy tylko ją otrzymam.
@annas14-firma dostałam odpowiedź, sprawdzili Twoje wyniki w jakości sprzedaży
Wysyłka w terminie (wszyscy): 97,68%
Procent zamówień z szybką dostawą: (nowa miara zacznie obowiązywać wkrótce) - 27,30%
Natomiast nie mamy dostępu do informacji o skuteczności wysyłki na poziomie 72%.
Jeżeli uważasz, że któreś z tych 15 zamówień powinno zostać oznaczone jako nadane w terminie to możemy to zweryfikować ale potrzebujemy numerów tych zamówień. Zwróć też proszę uwagę, że do tej miary nie wliczają sie wszystkie metody dostawy, więc to może tłumaczyć dlaczego jest tam tylko 18 zamówień. Tutaj piszemy o tym więcej.
Te 18 w wynikach miało by uzasadnienie gdyby były różne formy dostawy, a są (o ile nie jest to świeża zmiana u @annas14-firma ) wszystkie na jutro.
A przy okazji zapytam, bo mam rozbieżność w interpretacji cennika:
Specjalnie się wylogowałem z konta ze smartem aby sprawdzić, czy jest tak samo.
Mianowicie po lewej (np. w przypadku kolportera) widnieje "darmowa dostawa od 40 zł ze smart", ale dostawę pokazuje 0,00 zł. Tymczasem taka sama informacja widnieje przy paczkomacie i automacie, ale normalnie pokazuje 8,99. Nie powinno to być jednakowo ? W pierwszym przypadku nie wiem ile tak naprawdę zapłacę za dostawę 1 szt towaru za 15 zł. Pokazuje 0, ale dlaczego jest mowa o 40 zł dla darmowego jeśli i tak jest darmowy ?
A może ja dzisiaj słabo trybię ;D
@cookie000 W grupie przewoźnik ALLEGRO nadajemy tylko Kolporter i wszystkie oferty mają ustawioną wysyłkę w 24h z godziną wysyłki tego samego dnia 12:00.
Co do prezentowania promocyjnych cen nowych punktów odbioru Kolportera i epaka to masz rację, że to jest nielogiczne i niejasne. Nie można jednocześnie promować dwóch produktów bo klient nie wie, z której promocji korzysta. Zresztą SMART jest tu uprzywilejowany bo już zarabia.
Jedyne uzasadnienie jaki znajduje to chęć zmniejszenia popularności Kolportera w związku z kłopotami logistycznymi.
@la_nika Dziękuję za twoją pomoc, ale najwyraźniej się nie rozumiemy, albo osoby z którymi konsultujesz się zbywają cię.
Nie wiem czy jest celowe prezentowanie pliku, w oparciu o który sporządziłem przedstawioną wyżej informację. Są to w końcu dane z serwerów Allegro. Ja je tylko analizuję. Jeżeli pokazuję że nie uwzględniono 98 wysyłek ALLEGRO liczonych do Jakości Sprzedaży tylko 18, to wynika to z przekazanych mi danych. Wszystkie 98 mają numery ALE0000... i są to wysyłki Kolporter'a.
Potwierdzam, że 15 nie było nadanych w terminie, bo kurier odbierał z punktu tylko rano. Po naszej interwencji to się zmieniło teraz kurier odbiera po południu. Nie ma potrzeby niczego tu wyjaśniać.
Nie jest jasne, dlaczego nie liczy poprawnie bieżących przesyłek ALLEGRO. Dziś pokazuje 13 z 17 (76%).
@annas14-firma wyjaśniam to dalej, dam znać, gdy ustalę, dlaczego tak się dzieje. Dziękuję za Twoją cierpliwość!
@cookie000 podaj proszę numer oferty gdzie masz taki cennik.
To jest oferta @annas14-firma , nie moja ;]
@cookie000 do końca roku są darmowe przesyłki do punktów Kolporter i epaka. Dlatego widać tam 0 zł. Rozumiem, że masz na myśli to, że dopisek dotyczący Smart! może być mylący? Dla mnie to jest jasne - obojętnie czy dobiję do 40 zł robiąc zakupy u @annas14-firma wybierając dostawę do punktu kolporter lub epaki będzie ona za darmo.