Konieczność dołączania do przesyłki wersji drukowanej formularza o odstąpieniu

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dzień dobry.
Dzisiaj klientka, której minął czas na odstąpienie od zamówienia, zadzwoniła, że chce zwrócić. Poprosiła o przejście z nią przez ten proces. Pokierowałam. Pani mocno się "zdziwiła", że czas minął. Gdy powiedziałam, że nie przyjmujemy zwrotów po terminie bo mamy już rozliczoną księgowość, pani stwierdziła, że MĄŻ JEST PRAWNIKIEM i ona ma prawo bo ja jako sprzedający mam OBOWIĄZEK dołączania, papierowej wersji odstąpienia od zamówienia, do wysyłanego produktu. A bez takiego formularza ona ma nawet rok na odstąpienie od zakupu.
Czy to prawda? Czy to nie jest tak jak z paragonami/potwierdzeniami zakupu? Kupujący przez internet pani dostała potwierdzenie elektroniczne dokonania zakupu, zapłaty oraz miała informacje w zakładce zwroty na stronie gdzie kupiła o systemie zwrotów i też tam jest pdf do wydruku.
Co radzicie?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@szwalniasukienek Sprzedawca nie ma obowiązku dołączania takiego formularza. Ma obowiązek poinformowania klienta (na allegro jest od tego odpowiednia zakładka - ZWROTY) o przysługującym mu prawie do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@szwalniasukienek Zapytaj się tej ,, Pani ,, czy jej mąż jest rzeczywiście prawnikiem czy może .....😁 hmmmmm...Wszystkie informacje ma w zakładce ,, zwroty ,,
Zwrotu przyjmować nie musisz , ale ....możesz .

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Sprawdziłam go i jest adwokatem, ale takie straszenie jest słabe... Zawsze można się ze mną dogadać i gdyby po prostu powiedziała "przepraszam i bardzo proszę o przyjęcie zwrotu" to bym go przyjęłam. Nie jestem wredna. Ale zastraszanie.... Dlatego m.in. szkoda, że nie ma już opcji, żeby i sprzedawca wypowiedział się na temat kupującego...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@szwalniasukienek skoro jest to nie będzie dla niego problemem podanie podstawy prawnej nakazującej Ci takie zachowanie .
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@szwalniasukienek Jest słabe - niektórzy myślą, że mogą więcej.
Poproś o podanie podstawy prawnej - konkretny artykuł i paragraf.
Z ciekawości - ile czasu minęło od odbioru przesyłki?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Prawie 4 tygodnie...

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Straszenie pozycją męża w celu zwrotu towaru po terminie i uzyskania z tego tytułu korzyści materialnych jest niezgodne z prawem i są na to odpowiednie paragrafy. Skoro mąż tej Pani jest prawnikiem powinien to wiedzieć.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
napisz prawnikowi to co @kostas11
i dodaj, że:
za tzw nośnik trwały uznawany jest plik w pdf (w myśl ustawy)
trwały nośnik – materiał lub narzędzie umożliwiające konsumentowi lub
przedsiębiorcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w
sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni
do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie
przechowywanych informacji w niezmienionej postaci;
miłej lektury
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie musisz wyrażać zgody na zwrot po terminie, nie musisz także dołączać papierowej wersji odstąpienia od umowy zakupu, ale nie pisz że chciałeś odebrać, dogadać bo Pani mocno się "zdziwiła", że czas minął. Gdy powiedziałam, że nie przyjmujemy zwrotów po terminie bo mamy już rozliczoną księgowość,