Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ czy mogę prosić o sprawdzenie jak rozliczony będzie zwrot zamówienia nr e4e25581-4e4d-11ed-9adc-59d6777152b1?
Dostałam taką wiadomość od kupującego: "Witam zamawiałam u Państwa perfumy jeszcze jej nie otrzymałam , kurier mi jej nie dostarczył ciężko z z nim dogadać". Na moje pytanie co znaczy że z kurierem ciężko się dogadać nie dostałam odpowiedzi w ogóle. Co powinnam z tym zrobić?
@wiki0441 a co pokazuje tracking?
@wiki0441 Według naszych informacji wczoraj odebrałaś paczkę zwrotną od kupującego, więc teraz powinnaś zwrócić kupującemu płatność za to zamówienie. W tym artykule znajdziesz instrukcję jak to zrobić krok po kroku.
@_HolaOla_ Ola problem się pojawi przy odpowiedzi : Na jakiej podstawie? Nie było ( z tego co rozumiem) odstapienia od umowy.
Odstąpienia od umowy nie było, była tylko informacja, że pani nie otrzymała produktu, bo nie może dogadać się z kurierem (omg). W śledzeniu ostatnia informacja jest z 19.10.2022: przekazano do doręczenia.
@_HolaOla_ Pytanie brzmi, czy obciążycie mnie kosztem zwrotu?
Prawdopodobnie jedyną opcją uzyskanie odpowiedzi na to pytanie to śledzenie opłat dodatkowych w historii operacji w Rozliczeniach z Allegro. Miałem kilka razy takie sytuacje i jest to mega trudne do zweryfikowania. Trzeba sprawdzać te opłaty jedna po drugiej aby przypisać do konkretnej przesyłki. Nikt ci tych opłat nie odda. Czasami się to przydaje jeżeli kupujący zapłacił z góry , wiadomo o ile obniżyć zwrot. Unikanie odbioru nie jest żadnym odstąpieniem od umowy. Najgorzej jest w pobraniach, wtedy koszty wysyłek to już niestety strata.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Proszę o informację, czy w tym przypadku obciążycie mnie kosztem zwrotu? Zamówienie nr e4e25581-4e4d-11ed-9adc-59d6777152b1. Proszę o odpowiedź
@wiki0441, tu formą płatności jest płatność przy odbiorze, więc na pewno zostaniesz za to obciążona, skoro kupująca nie odebrała przesyłki. Nie zmienia to faktu, że kupująca powinna ją odebrać, a skoro tego nie zrobiła - powinna zwrócić Ci te pieniądze.
Zgodnie z art. 535 Kodeksu Cywilnego, umowa sprzedaży oznacza, że sprzedawca zobowiązuje się przenieść prawo własności na kupującego, a kupujący zobowiązany jest do zapłaty i odbioru towaru. Zaniechanie przez kupującego odbioru przesyłki nie powoduje automatycznie, że stosunek ten zostaje zerwany.
Ważne jest też uzyskanie od kupującej potwierdzenia odstąpienia od umowy, ponieważ prawnie jest ona wciąż właścicielką towaru. Brak odbioru przesyłki nie jest równoznaczny z odstąpieniem od umowy.
Możesz domagać się od kupującej naprawienia szkody wynikającej z niewykonania umowy. W tym wypadku będą to koszty, jakie poniesiesz w związku z nieodebraną przesyłką (art. 471 KC). Musisz wykazać szkodę.
Napisałam kupującej, że mogę wysłać jej zamówiony towar ponownie na jej koszt (przesyłka ma być za pobraniem, więc mogę koszt wysyłki doliczyć do pobrania) lub że ona może zrezygnować z zamówienia, ale w takim przypadku musi odesłać mi oświadczenie o odstąpieniu od umowy (przesłałam jej oświadczenie do wypełnienia). Ale jeśli mi nie odpowie, to bez sensu jest wysyłanie paczki ponownie, bo jeśli jej nie odbierze, to ja znowu zapłacę i za wysyłkę i za zwrot nie dostając żadnych pieniędzy (paczka pobraniowa). Czy powinnam zrobić coś jeszcze? Jak mam wykazać szkodę?
Możliwe że kurier omija ich albo chcą odebrać pod innym adresem.😁