anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupująca oczekuje zwrotu pełnej kwoty nie odsyłając towaru

Idź do rozwiązania
Laser1_TK
#10 Popularyzator#

Sprzedałem towar (wcześniej sprawdziłem czy działa)

Babka po tygodniu twierdzi że nie może sparować tego urządzenia. Wymagana jest aktualizacja BOXa

Dzwoniła z Polski twierdząc że jest w Niemczech.

Podobno miała problem z zapłatą (usiłowała wyłudzić dane) w końcu zapłaciła.

Nie złożyła wniosku o reklamację, nie odesłała towaru.

Założyła spór że niby jest towar uszkodzony.

Oczekuje zwrotu pełnej kwoty nie odsyłając towaru.

Co Wy na to?

 

oznacz moderatorów
36 ODPOWIEDZI 36
kolekcjoner608
#16 Inspirator#

Niech go odeśle sam ocenisz czy kręci ,może "ściemniać " że jest poza granicami kraju a towar został u niej w domu .Jak ma zastrzeżenia co do produktu to niech składa reklamację a ty ją rozpatrzysz ,przedmiot naprawisz lub zwrócisz stosowną wartość. Niestety takie osoby ze złości mogą cię ocenić negatywnie bez względu jak zostanie rozwiązany ten problem.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@Laser1_TK Kupująca złożyła Ci reklamację z rękojmi i zażądała obniżenia ceny, ma do tego prawo. Założony spór z informacją o wadach jest reklamacją. Reklamację musisz rozpatrzyć i uznać lub odrzucić. Do rozpatrzenia reklamacji możesz żądać odesłania towaru, ale możesz ją też rozpatrzyć bez odsyłania. Po odesłaniu towaru do reklamacji zwracasz kupującemu koszt odesłania. Po uznaniu reklamacji spełniasz żądania kupującego, po odrzuceniu kupujący może zakończyć spór jako nierozwiązany i wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących. Jeżeli Allegro przyzna mu rekompensatę, może żądać od Ciebie zwrotu kosztów, może też (nie musi) zablokować Ci konto. Wiele zależy od dowodów i od przebiegu Dyskusji.

To nie jest tak, że towar ma działać tylko w chwili wysyłki, odpowiadasz za wady z rękojmi przez 2 lata.

oznacz moderatorów
Laser1_TK
#10 Popularyzator#

Aby rozpatrzyć reklamację muszę mieć towar.

Kupująca nie chce odesłać towaru.

Oczekuje zwrotu kasy.

Pytam na jakiej podstawie?

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@Laser1_TK Nie musisz mieć towaru. Możesz rozpatrzyć reklamację bez jego odesłania. Możesz jednak żądać odesłania, a po odmowie możesz reklamację odrzucić.

oznacz moderatorów
Laser1_TK
#10 Popularyzator#

Już pisałem że nie miałem problemu z tym towarem.

Śmierdzi mi to negatywem.

99% że chce mnie oszukać.

oznacz moderatorów
_Likos_
#17 Koryfeusz#

@xyz96  czasem produkt jest niezbedny podczas reklamacji aby ocenić ewentualną wadę oraz przyczynę jej powstania nie zawsze da się to zrobić bez produktu . W tym przypadku trudno ocaniać czy jest to wada produktu czy np. brak umiejętności kupującego i błąd w podłączeniu.

@Laser1_TK  moim zdaniem możesz jasno napisac klientce że w tym przypadku niezbedne jest odesłanie produktu ( musisz pokryc koszty przesyłek) j jeśli klientka nie odeśle to moim zdaniem możesz na tej podstawie odrzucić reklamacje

oznacz moderatorów
kolekcjoner608
#16 Inspirator#

Za wady z tytułu rękojmi tak , ale nie za uszkodzenie lub zniszczenie przedmiotu przez kupującego a to można dokładnie ocenić po odesłaniu przedmiotu . .

oznacz moderatorów
Laser1_TK
#10 Popularyzator#

Wątpię aby ten przedmiot był uszkodzony programowo.

oznacz moderatorów
Laser1_TK
#10 Popularyzator#

Nigdy nie miałem reklamacji na ten towar.

Był spór ale kupujący zaktualizował przystawkę.

W tym przypadku kupująca chcę zachować towar i oczekuje zwrotu kasy.

Mając towar mogę sprzedać obudowę.

 

oznacz moderatorów
Laser1_TK
#10 Popularyzator#

Do POKu napisala że nie otrzymała towaru.

Więc?

oznacz moderatorów
DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

Więc, jak masz dowody, to masz rację.

Dowody na odebranie przesyłki przez kupującą, treść korespondencji, gdzie twierdzi, że ma problem z towarem.

"Założyła spór że niby jest towar uszkodzony",  jeśli to prawda, to wniosek do POK o zwrot z braku towaru jest dowodem na próbę oszustwa.

oznacz moderatorów
Laser1_TK
#10 Popularyzator#

Towar został wysłany poprzez INPOST z DARMOWYM zwrotem.

oznacz moderatorów
kolekcjoner608
#16 Inspirator#

Jeśli dostała w opcji smart z darmowym zwrotem i chce złożyć reklamację to niech odsyła ,sprawdzisz ,ocenisz i jak ją uznasz to zwrócisz odpowiednią kwotę. Poczekaj na towar.

oznacz moderatorów
Laser1_TK
#10 Popularyzator#
xyz96
#21 Demiurg#

 

 

Kupująca złożyła Ci reklamację z rękojmi i zażądała obniżenia ceny,

Jaki jest sens obniżania ceny na towar który jest uszkodzony?

Mnie to śmierdzi wyłudzeniem.

oznacz moderatorów
A3dam
#12 Orędownik#

Ku przestrodze dla Kupujących:
Kupująca w opisanym przypadku popełniła kardynalny błąd składając dwa wzajemnie sprzeczne oświadczenia - więc nietrudno wykazać, że co najmniej jedno z nich jest fałszywe.
W takiej sytuacji nawet gdyby złożenie reklamacji przez Kupującą była zasadne, to złożenie przez nią fałszywego oświadczenia poważnie komplikuje jej sytuację.
@Laser1_TK 
Jeżeli Kupujący zgłasza wadę rzeczy to masz prawo do zapoznania się z reklamowanym przedmiotem i dopiero wtedy rozpatrzyć reklamację (uznać albo oddalić).
W dyskusji zażądaj dostarczenia rzeczy celem rozpatrzenia reklamacji (możesz zaoferować odebranie rzeczy na swój koszt z miejsca gdzie została wydana Kupującemu). W odpowiedzi na informację z POK o wniosku "że nie otrzymała towaru" wykaż że przesyłka została odebrana, a Kupująca wskazuje jako powód otwarcia dyskusji, że "przedmiot jest uszkodzony".

oznacz moderatorów
msniezek
Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

@A3dam zgodnie z art. 8 ust. 3 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej:

3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.

Innymi słowy, do żądania kupującego-konsumenta należy się ustosunkować bez względu na to, czy odesłał on przedmiot, czy nie - i należy zrobić to w ciągu 14 dni. Dlatego choć nie jestem prawnikiem, Twoja rada wydaje się ryzykowna.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów
kolekcjoner608
#16 Inspirator#

@msniezek Jak można rozpatrzyć reklamację bez oględzin przedmiotu ? Taka ocena to mi się wydaje dopiero ryzykowna .Bez odesłania i analizy stanu to sprzedawca mógłby jedynie odrzucić taką reklamację a wydaje mi się że mu też zależy aby uczciwie rozwiązać tę sprawę .Póki co to według mnie kupująca nie gra czysto i za wszelką cenę chce odzyskać całą kwotę od sprzedawcy lub z POK i jest jej obojętne kto ją zwróci.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Zwyczajnie, na podstawie choćby zdjęć lub opisu wady. Jeśli nie chcesz reklamacji uznać bez odesłania towaru, to musisz ją w ciągu 14 dni odrzucić, w przeciwnym razie z mocy prawa zostanie uznana za zasadną.

oznacz moderatorów
kolekcjoner608
#16 Inspirator#

Nie wszystko mogą pokazać zdjęcia czy opis .Jak klient napisze że np.kosmetyk mu pachnie inaczej niż powinien lub poduszka jest twardsza niż miała być to spróbuj to na fotce przedstawić lub opisać .

oznacz moderatorów