Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Niedawno sprzedałem nową edycję kolekcjonerską gry. W tym samym dniu kiedy kupujący otrzymał towar, stwierdzi że jedno pudełko w środku edycji nie ma folii (a powinno mieć), w tym pudełku zaś są klucze jednorazowe do gry i chce zwrotu, bo on nie wie czy te kody zostały użyte. Przed wysyłką sprawdzałem edycję i miała naklejki ochronne itd, więc nie było możliwości żeby ktoś wcześniej ją otwierał (kupiłem ją osobiście rok temu i ciągle była w kartonie czekając aż ją sprzedam). Czy przysługuje kupującemu zwrot? Mi to wygląda na próbę okradnięcia edycji z kodów. Oczywistym jest, że przez to ze kupujący otworzył edycję straciła ona dużą część swojej wartości + nie wiem czy kupujący wykorzystał kody lub w przyszłości je użyje.
@Client:84254887 Zakup konsumencki czy prywatny? Tu masz czego nie musisz przyjąć:https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/prawa-i-obowiazki-sprzedajacego/w-jakich-przypadkach-moge...
Prywatny.
@Client:84254887 No to zwrotu nie ma , widzę jednak reklamację którą musisz rozpatrzyć i możesz uznać albo nie, musisz rozpatrzyć jak będzie reklamował9rękojmia).
@LEW433 @Client:84254887 Nie wiem czy tego nie podciągnąć pod "rozpieczetowane cd" - Sprzedawca nie ma pewności czy kody nie zostały wykorzystane....
Poprosiłem kupującego żeby napisał do firmy, która obsługuje tą grę żeby się dowiedzieć czy faktycznie kody zostały wykorzystane, jeżeli tak to kiedy.
@pinsplash Także nie wiem pod co, ale jak nie wyłączył rękojmi to reklamację musi rozpatrzyć.
Jak nie uznam reklamacji, to jakie środki ma kupujący przeciwko mnie? Musi coś udowodnić?
@Client:84254887 Może rozpocząć dyskusję przez Allegro, może złożyć wniosek do POK, jak otrzyma to Allegro zażąda zwrotu kasy od ciebie, mogą na końcu zawiesić Ci konto.
@Client:84254887 Jak nie uznasz, to może otworzyć dyskuję na allegro i dac Ci negatywa. Moze wystąpić do POK o rekompensatę...może , może , może...
Pamietaj NIE olewaj go, odpowiadaj na emaile ! Jeżeli to reklamacja to każ mu odesłać, a potem sam zdecydujesz czy uznajesz.
Czyli jak rozumiem, nie mam szans żeby przechylić tę sprawę na moją korzyść? Allegro zawsze faworyzuje kupujących?
@Client:84254887 No musisz podejść poważnie do sprawy, sam musisz wybrać co dla ciebie najlepsze.
No, no 🙂
@Client:84254887 Jeżeli kupujący wystąpi z wnioskiem do POK, możesz się spodziewać takiego maila.
Kupujący xxxxxx złożył do nas wniosek o rekompensatę z tytułu Programu Ochrony Kupujących. Nie otrzymał od Ciebie towaru lub otrzymał przedmiot niezgodny z opisem oferty. Zgłoszenie dotyczy zamówienia z dnia xxxxxxxx. |
|
Skontaktuj się jak najszybciej z kupującym, aby wyjaśnić sprawę. Pamiętaj, że warunkiem przyznania przez nas rekompensaty jest zawiadomienie przez kupującego organów ścigania. Możemy także zablokować Twoje konto. Z chwilą wypłaty środków kupujący przenosi też wierzytelności z tytułu tej transakcji na Allegro.pl. sp. z o.o.
@Client:84254887 Spokojnie.... fakt Allegro zawsze faworyzuje kupujacych. Ale z reguły nie wchodzi w reklamacje. Tak jak pisałem, jak go olejesz i nie odpowiesz, to wtedy tak. Każ mu odesłać. I sam zdecyduj. Ale ja bym odpowiedział : Gra była nowa, zaplombowana fabrycznie. Dostałem z powrotem otwartą, odfoliowaną z otwartymi kodami - nie wiem czy nie zostały wykorzystane. Niestety reklamację muszę odrzucić. Jakoś mi się nie chce wierzyć że oryginalnie foliowana i zabezpieczana gra, miała otwarte kody...🤔
@Client:84254887 Powtarzamy, rozpatrzyć i się ustosunkować, przyjąć lub odrzucić.
Ale jak odrzucę reklamację to w jaki sposób mogę się bronić przed zarzutami kupca?
@Client:84254887 Nie musisz się bronić, to nie sąd. Odrzucisz i koniec tematu. Tylko kupującemu pozostaje jeszcze ten POK. Wielu sprzedawców tu płakało po zablokowaniu konta.
@Client:84254887 Bronisz się argumentami, że nowa, że zaplombowana itd. jeżeli kupujący uzna argumenty, dobrze, ale jak złoży wniosek do POK i jak dostanie rekompensatę, to będziesz musiał oddać kasę wówczas.