Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
Kupujący nie odberał paczki z paczkomatu i obecnie ma status: "powrót do Oddziału" InPost.
Transakcja miała miejsce na zwykłym Allegro.
Jestem prywatnym Sprzedawcą.
Klient nie reaguje na próby kontaktu: napisałam maila przez Allegro i SMS.
Co mam jako Sprzedawca zrobić w takim przypadku ?
Z góry dziękuję za pomoc.
@ArxMontana możesz olać, niech se odbierze z magazynu, za paczkę odpowiadasz do momentu wydania jej kurierowi, potem niebezpieczeństwo utraty lub uszkodzenia przechodzi na kupującego 🙂
@kostas11 Niekoniecznie!!
Zr Smartem czy bez, ma prawo zwrotu czy nie?
@LEW433 nieodebranie paczki, kłania się KC nie ma tu znaczenia czy smart czy nie 😞 jeśli uważasz że przysługuje mu odstąpienie po nie wywiązaniu się z umowy podaj podstawę prawną !!! a tym bardziej przy zakupie od osoby prywatnej !!!
Nie wiesz czy nie może zrobić zwrotu, nie wiesz czy tego nie zrobił, poczekaj z tymi swoimi KC---komitet centralny pzpr?
@LEW433 A czy prywatny sprzedawca ma obowiązek przyjmować zwrot czy nie?
Ma, jeżeli zaznaczył to w ofercie, zakup na zwykłym a nie na AL.
@LEW433 Nie odebrana przesyłka a zwrot to dwie zupełnie różne sprawy. Tu nie ma kontaktu z kupującym, ani oświadczenia o zwrocie, więc ta dyskusja jest bezprzedmiotowa.
@ArxMontana Jak na razie towar jest własnością kupującego. Poczekać aż się odezwie, są wakacje, może dostał sraczki albo gdzieś wyjechał. Najlepiej żeby po prostu opłacił powtórną wysyłkę.
Nie do końca, nie wiesz czy przed nieodebraniem nie odstąpił od umowy zakupu, chyba że to wiesz!
@LEW433 Ty też nie wiesz, więc przestań bredzić
Do oferty był podłączony Smart, ale koszt przedmiotu był mały, więc nie kwalifikował się do darmowej wysyłki i kupujący pokrył ją z własnych środków. Ma możliwość zwrotu do 14 dni. Zwrot jest darmowy, ponieważ wybrał przesyłkę Allegro Paczkomaty InPost.
@ArxMontana Tak czy inaczej, trzeba poczekać aż kupujący się odezwie, i niech decyduje, czy chce zwrotu należności, czy powtórnej wysyłki.
Dobrze, tak zrobię. A jak długo po odebraniu przeze mnie zwróconej przesyłki mam obowiązek oczekiwać na kontakt ze strony Kupującego? Czy mam jej nie odbierać ?
@ArxMontana Lepiej odebrać, bo w czeluściach magazynów InPost może przepaść bez wieści. Ile czekać, to nie jestem pewien, ale są tu specjaliści od terminów ktoś coś podpowie.
Ja w podobnych przypadkach proponuję dwa rozwiązania:
1. Opłata za powtórną wysyłkę (np., poprzez funkcję "zrób dopłatę")
2. Nowy zakup i wysyłka obu razem w nowej przesyłce.
No i oczywiście zostaje jeszcze rezygnacja i zwrot środków, ale wtedy lepiej, żeby to zrobić oficjalnie przez Allegro - łatwiej będzie odzyskać prowizję.
Rozumiem, bardzo dziękuję za pomoc.
No proszę!, poczekaj rozsądny czas , powtórna wysyła to koszt kupującego.🤗