- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dzień dobry,
Kupujący nie odberał paczki z paczkomatu i obecnie ma status: "powrót do Oddziału" InPost.
Transakcja miała miejsce na zwykłym Allegro.
Jestem prywatnym Sprzedawcą.
Klient nie reaguje na próby kontaktu: napisałam maila przez Allegro i SMS.
Co mam jako Sprzedawca zrobić w takim przypadku ?
Z góry dziękuję za pomoc.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ArxMontana możesz olać, niech se odbierze z magazynu, za paczkę odpowiadasz do momentu wydania jej kurierowi, potem niebezpieczeństwo utraty lub uszkodzenia przechodzi na kupującego 🙂
Κώστας
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@kostas11 Niekoniecznie!!
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Zr Smartem czy bez, ma prawo zwrotu czy nie?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@LEW433 nieodebranie paczki, kłania się KC nie ma tu znaczenia czy smart czy nie 😞 jeśli uważasz że przysługuje mu odstąpienie po nie wywiązaniu się z umowy podaj podstawę prawną !!! a tym bardziej przy zakupie od osoby prywatnej !!!
Κώστας
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie wiesz czy nie może zrobić zwrotu, nie wiesz czy tego nie zrobił, poczekaj z tymi swoimi KC---komitet centralny pzpr?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@LEW433 A czy prywatny sprzedawca ma obowiązek przyjmować zwrot czy nie?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Ma, jeżeli zaznaczył to w ofercie, zakup na zwykłym a nie na AL.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@LEW433 Nie odebrana przesyłka a zwrot to dwie zupełnie różne sprawy. Tu nie ma kontaktu z kupującym, ani oświadczenia o zwrocie, więc ta dyskusja jest bezprzedmiotowa.
@ArxMontana Jak na razie towar jest własnością kupującego. Poczekać aż się odezwie, są wakacje, może dostał sraczki albo gdzieś wyjechał. Najlepiej żeby po prostu opłacił powtórną wysyłkę.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie do końca, nie wiesz czy przed nieodebraniem nie odstąpił od umowy zakupu, chyba że to wiesz!
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@LEW433 Ty też nie wiesz, więc przestań bredzić
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Do oferty był podłączony Smart, ale koszt przedmiotu był mały, więc nie kwalifikował się do darmowej wysyłki i kupujący pokrył ją z własnych środków. Ma możliwość zwrotu do 14 dni. Zwrot jest darmowy, ponieważ wybrał przesyłkę Allegro Paczkomaty InPost.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ArxMontana Tak czy inaczej, trzeba poczekać aż kupujący się odezwie, i niech decyduje, czy chce zwrotu należności, czy powtórnej wysyłki.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dobrze, tak zrobię. A jak długo po odebraniu przeze mnie zwróconej przesyłki mam obowiązek oczekiwać na kontakt ze strony Kupującego? Czy mam jej nie odbierać ?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ArxMontana Lepiej odebrać, bo w czeluściach magazynów InPost może przepaść bez wieści. Ile czekać, to nie jestem pewien, ale są tu specjaliści od terminów ktoś coś podpowie.
Ja w podobnych przypadkach proponuję dwa rozwiązania:
1. Opłata za powtórną wysyłkę (np., poprzez funkcję "zrób dopłatę")
2. Nowy zakup i wysyłka obu razem w nowej przesyłce.
No i oczywiście zostaje jeszcze rezygnacja i zwrot środków, ale wtedy lepiej, żeby to zrobić oficjalnie przez Allegro - łatwiej będzie odzyskać prowizję.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Rozumiem, bardzo dziękuję za pomoc.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
No proszę!, poczekaj rozsądny czas , powtórna wysyła to koszt kupującego.🤗