anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący nie odebrał przesyłki z paczkomatu, jak postąpić?

MAMY ROZWIĄZANIE!
LakowanieWoskiem
#7 Wielbiciel#

Witam, sprzedałam prywatnie (nie mam założonej firmy ani konta firmowego) na Allegro. Kupujący opłacił zakup i przesyłkę Allegro InPost. Natomiast po kilku dniach przesyłka do mnie wróciła, bo kupujący nie odebrał jej z paczkomatu. Jak powinnam się teraz zachować? Czy zwrócić kupującemu całą kwotę łącznie z kosztem wysyłki, czy może tylko za produkt, a wysyłką (etykietą) go obciążyć? Czy powinnam się z kupującym jakoś kontaktować czy wystarczy zwrócić mu wpłatę i potraktować to jako zamówienie anulowane? @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9
xyz96
#21 Demiurg#

@LakowanieWoskiem Zwróć mu cała jego wpłatę pomniejszoną o koszt wysyłki, czyli oddaj za sam przedmiot, bo powrót przesyłki paczkomatem jest bezpłatny. 

Możesz też go zapytać, czy chce ponownej wysyłki. Jeśli tak, musi Ci dopłacić. 

oznacz moderatorów
LakowanieWoskiem
#7 Wielbiciel#

Dziękuję

oznacz moderatorów
Skill_Player
#14 Krzewiciel#

@LakowanieWoskiem w takiej sytuacji pierwszym wyborem powinna być próba skontaktowania się z klientem i ustalenie tego co dalej ma nastąpić.

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@LakowanieWoskiem 
Dopóki Kupujący nie odstąpi od Umowy - to sprzedany przedmiot należy do niego.
Jeżeli zwrócisz mu pieniądze - nie będziesz miała ani pieniędzy, ani prawa do dysponowania własnością Kupującego (nawet po otrzymaniu pieniędzy - Kupujący będzie miał prawo żądania wydania swojej własności).
Jeżeli sprzedałaś jako osoba prywatna - Kupujący nie ma ustawowego prawa do odstąpienia od Umowy (przyjęcie takiego oświadczenia o odstąpieniu może być zrealizowane np. za porozumieniem stron, a więc również w geście dobrej woli Sprzedającego).
Ponadto nieodebranie przesyłki nie jest wyrazem rezygnacji z zakupu (lecz uchybieniem - umyślnym lub nieumyślnym - obowiązku Kupującego). 
Podstawą do ew. dalszych działań powinien być jednak kontakt z Kupującym (lub oczekiwanie na kontakt z jego strony).

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Tak, a najlepiej zatrudnić trzech prawników i oddać sprawę do sądu w tym przypadku 😄 Niech sąd po trzech latach i dziesięciu posiedzeniach podejmie decyzję, co ma zrobić autorka wątku, bo sprawa jest niezwykle skomplikowana i może mieć wiele różnych rozwiązań. To prawdziwy węzeł gordyjski 😄

oznacz moderatorów
Skill_Player
#14 Krzewiciel#

Sprawa nie jest skomplikowana.

Oczywistą oczywistością jest to, że najpierw powinna być próba kontaktu i ustalenia czy wysyłam jeszcze raz najlepiej po dopłacie na następną wysyłkę czy zwrot kasy dla kupującego i towar wystawiam jeszcze raz.

Trafiło mi się podobnie w listopadzie, paczka wróciła. 3tyg. czekałem na kontakt od klienta co robimy aczkolwiek było zapłacone więc mi to lotto, może leżeć i u mnie ^^. Klient w końcu otrzymał swoją płytę główną, po 40 dniach od zakupu i wystawiając przy tym za niedługo pozytyw ^^

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

Prawników trzeba będzie zatrudnić, jak zostaną postawione zarzuty.
Na razie możesz spać spokojnie.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
ERKAM-SHOP
#8 Zapaleniec#

Witam, 

Mam podobny problem. Co w sytuacji jak po kontakcie klient życzy sobie ponownej wysyłki a nie chce dopłacić za kuriera?

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@ERKAM-SHOP to proste albo odstępuje, albo dopłaca za wysyłkę 
wyznacz mu termin i w przypadku jak nie odstąpi nalicz mu bezumowną opłatę magazynowania (wygooglaj sobie)

oznacz moderatorów