Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, sprzedałam prywatnie (nie mam założonej firmy ani konta firmowego) na Allegro. Kupujący opłacił zakup i przesyłkę Allegro InPost. Natomiast po kilku dniach przesyłka do mnie wróciła, bo kupujący nie odebrał jej z paczkomatu. Jak powinnam się teraz zachować? Czy zwrócić kupującemu całą kwotę łącznie z kosztem wysyłki, czy może tylko za produkt, a wysyłką (etykietą) go obciążyć? Czy powinnam się z kupującym jakoś kontaktować czy wystarczy zwrócić mu wpłatę i potraktować to jako zamówienie anulowane? @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@LakowanieWoskiem Zwróć mu cała jego wpłatę pomniejszoną o koszt wysyłki, czyli oddaj za sam przedmiot, bo powrót przesyłki paczkomatem jest bezpłatny.
Możesz też go zapytać, czy chce ponownej wysyłki. Jeśli tak, musi Ci dopłacić.
Dziękuję
@LakowanieWoskiem w takiej sytuacji pierwszym wyborem powinna być próba skontaktowania się z klientem i ustalenie tego co dalej ma nastąpić.
@LakowanieWoskiem
Dopóki Kupujący nie odstąpi od Umowy - to sprzedany przedmiot należy do niego.
Jeżeli zwrócisz mu pieniądze - nie będziesz miała ani pieniędzy, ani prawa do dysponowania własnością Kupującego (nawet po otrzymaniu pieniędzy - Kupujący będzie miał prawo żądania wydania swojej własności).
Jeżeli sprzedałaś jako osoba prywatna - Kupujący nie ma ustawowego prawa do odstąpienia od Umowy (przyjęcie takiego oświadczenia o odstąpieniu może być zrealizowane np. za porozumieniem stron, a więc również w geście dobrej woli Sprzedającego).
Ponadto nieodebranie przesyłki nie jest wyrazem rezygnacji z zakupu (lecz uchybieniem - umyślnym lub nieumyślnym - obowiązku Kupującego).
Podstawą do ew. dalszych działań powinien być jednak kontakt z Kupującym (lub oczekiwanie na kontakt z jego strony).
Tak, a najlepiej zatrudnić trzech prawników i oddać sprawę do sądu w tym przypadku 😄 Niech sąd po trzech latach i dziesięciu posiedzeniach podejmie decyzję, co ma zrobić autorka wątku, bo sprawa jest niezwykle skomplikowana i może mieć wiele różnych rozwiązań. To prawdziwy węzeł gordyjski 😄
Sprawa nie jest skomplikowana.
Oczywistą oczywistością jest to, że najpierw powinna być próba kontaktu i ustalenia czy wysyłam jeszcze raz najlepiej po dopłacie na następną wysyłkę czy zwrot kasy dla kupującego i towar wystawiam jeszcze raz.
Trafiło mi się podobnie w listopadzie, paczka wróciła. 3tyg. czekałem na kontakt od klienta co robimy aczkolwiek było zapłacone więc mi to lotto, może leżeć i u mnie ^^. Klient w końcu otrzymał swoją płytę główną, po 40 dniach od zakupu i wystawiając przy tym za niedługo pozytyw ^^
Prawników trzeba będzie zatrudnić, jak zostaną postawione zarzuty.
Na razie możesz spać spokojnie.
Witam,
Mam podobny problem. Co w sytuacji jak po kontakcie klient życzy sobie ponownej wysyłki a nie chce dopłacić za kuriera?
@ERKAM-SHOP to proste albo odstępuje, albo dopłaca za wysyłkę
wyznacz mu termin i w przypadku jak nie odstąpi nalicz mu bezumowną opłatę magazynowania (wygooglaj sobie)