
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Witam, co zrobić gdy kupujący nie otrzymał kodu odbioru paczki w paczkomacie? Czas odbioru paczki upłynął i została zwrócona do nadawcy. Sprzedaży dokonano przez allegro lokalnie, paczkę nadano z użyciem etykiety wygenerowanej na tym portalu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@90Damian90 Kupujący otrzymuje kod SMS-em i mailem. Jeżeli nie otrzymał go w ogóle, należy mu się ponowna bezpłatna dostawa lub niezwłoczny zwrot wpłaty. Za przesyłkę do czasu jej wydania kupującemu odpowiada sprzedawca; https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawa-ogolne/odpowiedzialnosc-sprzedawcy-za-przesylke/
Możesz złożyć reklamację u przewoźnika.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
"Za przesyłkę do czasu jej wydania kupującemu odpowiada sprzedawca" - znowu wypisujesz bzdury i nie czytasz czyichś postów ze zrozumieniem (albo w ogóle), bo @90Damian90 wyraźnie napisał, że "Sprzedaży dokonano przez allegro lokalnie" (czyli jest prywatnym sprzedającym, a więc za przesyłkę odpowiada do momentu wydania jej przewoźnikowi), gdyż to o czym piszesz, obowiązuje tylko w przypadku sprzedaży konsumenckiej (tradycyjnie już tej informacji zabrakło, zapewne dlatego, żeby zaszkodzić sprzedającemu).
Po raz kolejny udzielasz niezgodnej z prawdą (i tymi tajemniczymi zasadami, którym tak hołubisz, a które najwidoczniej notorycznie łamiesz) porady, która ma na celu tylko i wyłącznie zaszkodzenie sprzedającemu.
PS Dodatkowo z ostatniego postu @90Damian90 wynika, że "odbiorca sam zablokował odbiór powiadomień SMS", więc jaka w tym wina i odpowiedzialność sprzedającego?
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Kod jest teraz widoczny nawet w powiadomieniach Allegro.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Od 17 maja kody PIN i QR, którymi otwiera się skrytki w Paczkomatach InPost, dostępne są również w aplikacji Allegro.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Owszem jestem świadomy, że pin do otwarcia skrytki otrzymać można różnymi kanałami. Czasami występują różne problemy techniczne, a ja nie jestem w stanie w żaden sposób sprawdzić czy kupujący otrzymał pin w jakikolwiek sposób.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@90Damian90 I to jest właśnie to, ty odpowiadasz za przesyłkę to chwili odbioru. Musisz wysłać powtórnie i to za darmo, tak to działa.😁

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Według pomocy allegro:
"Tak jak wspomniałam podczas ostatniej rozmowy, jeśli Kupujący podał prawidłowe dane, powinien otrzymać kod odbioru. Jeśli nie zdążył odebrać paczki, może dopłacić koszt ponownej wysyłki i ponownie może Pan nadać paczkę do Kupującego. Drugą opcją jest rezygnacja z zakupu - może Pan zwrócić Kupującemu koszt towaru pomniejszony o koszta wysyłki."
tylko oni nie dopuszczają sytuacji, że klient faktycznie nie otrzymał kodu PIN. Zresztą to jest bardzo mało prawdopodobne.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@90Damian90 No i udowodnij....MU😁

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Pewne jest że nie udowodnię tego :D, a nawet jeśli udowodnię to legalność tych danych nie pozwoli mi ich użyć..

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Ten twój klient to jakaś oferma! Jest tyle możliwości otrzymania kodu, że zawsze któraś jest dostępna.
Zadzwoń na infolinię InPostu - może mu wyślą jeszcze raz.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Znalazłam jeszcze taki sposób ale to musi zrobić twój kupujący:
"Dzwonisz na infolinie 722 444 000, wybierasz info o paczkach do paczkomatu potem status paczki, numer telefonu i wprowadzasz numer paczki i wybierasz komunikat wyślij ponownie kod odbioru."
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@90Damian90 kod do odbioru masz w trzech miejscach ( stawiam że paczka byłą w sobotę a klient wyjechał ) nie znam przypadku żeby ktoś się uczciwie przyznał że nie zdążył odebrać wszyscy twierdzą że nie było kodu 🙂
Kod przychodzi na maila, telefon i jest dostępny w allegro 🙂 to ostatnie może sprawdzić allegro i potwierdzić 😄
Dobrze Ci radzą z allegro, albo dopłata albo rezygnacja minus koszt wysyłki 🙂
Κώστας
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@90Damian90 Tak, oni tego nie dopuszczają, piszą "powinien otrzymać kod", a faktycznie mógł kodu nie otrzymać. W takiej sytuacji sprzedawca ma obowiązek ponownie bezpłatnie wysłać towar lub zwrócić wpłatę.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Już jako ciekawostkę, pracownik infolinii inpostu poinformował mnie że odbiorca sam zablokował odbiór powiadomień SMS. Nie wiem jak to się robi, ale widocznie się da.
W takim przypadku zaproponowałem kupującemu 3 opcje:
- Aby sam wyjaśnił z inpostem ta sytuacje, jeśli faktycznie nie blokował żadnych powiadomień.
- Oraz dwie pozostałe opcje zaproponowane przez allegro