anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący zgłosił, że towar nie działa, czy jako os. prywatna muszę przyjąć zwrot?

MAMY ROZWIĄZANIE!
Kita95
#8 Zapaleniec#

Dzien dobry.

Sprzedałam komputer stacjonarny, sprawdzałam go przed wysłaniem i wszystko działało.

Kupujący napisał mi SMS, że nie działa i on go po prostu odsyła. Jak napisał tak zrobił.

Jak mam zachować się w tej sytuacji? Jako sprzedajacy prywatny nie mam przecież obowiązku przyjmować zwrotu.

oznacz moderatorów
51 ODPOWIEDZI 51
milka1234567890
#18 Luminarz#

W zasadzie wygląda na reklamację więc odbierz sprawdź i jak będzie wszystko sprawne napisz kupującemu że rozpatrzyłeś reklamacje i np; ma odebrać albo odsyłasz.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@Kita95 Tak jako prywatny sprzedajacy nie musisz przyjmować zwrotu albo on reklamuje"komputer nie działa", więc ja rozpatrz i poinformuj o decyzji kupującego.

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@Kita95 i w czym problem, masz reklamację, więc jak dojdzie sprawdź co i jak, jak działa odrzuć reklamację i poproś o wpłatę na odesłanie, jak nie działa napraw i odeślij na swój koszt. 

Tak zwrotu bez podania przyczyny nie masz obowiązku przyjmować ale reklamację musisz przyjąć i rozpatrzyć 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
Kita95
#8 Zapaleniec#

Pan już mnie sądem i policją straszy bo powiedziałam, że przyjęłam reklamację a nie zwrot od niego

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@Kita95 Szukasz porady prawnej? niech straszy >poczytaj jakie masz prawa jako prywatny sprzedajacy i odpisz na jakiej podstawie prawnej podejmujesz tą a nie inną decyzję. Pan sobie może isć do sądu, jako prywatny sprzedający nie musisz przyjmować zwrotu bez podania przyczyny, zostaje reklamacja.

oznacz moderatorów
Kita95
#8 Zapaleniec#

Właśnie sprawa z reklamacja się skomplikowała. Pan nadal reklamacje nie na mój adres i komputer sobie jeździ 3 dni po Polsce u kuriera 

Czy to jest podstawą do odrzucenia reklamacji. Boję się że uszkodzą go w transporcie

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@Kita95 Samo to nie jest podstawą do odrzucenia reklamacji - jeszcze nie.
Natomiast za każde ewentualne uszkodzenia w tym transporcie odpowiada już kupujący. Nie Twoje zmartwienie 🙂
Z ciekawości zapytam - gdzie on to wysłał?

oznacz moderatorów
Kita95
#8 Zapaleniec#

Sama nie wiem. 

DPD Pickup: Przesylka (numer) oczekuje na odbior w Sklep motoryzacyjny Warszawska 84, Nasielsk 

Gdzie ja mieszkam na Śląsku. Kombinator jakich mało

 

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@Kita95 Czy podałaś kupującemu swój dokładny adres na który miał odesłać paczkę?
Kiedy dokładnie zgłosił Ci reklamację?

oznacz moderatorów
Kita95
#8 Zapaleniec#

Ja dostałam SMS. Komputer nie działa. Odsyłam. Pozdrawiam. I dostałam nadanie przesyłki. Zanim zdążyłam cokolwiek odpowiedzieć. Później po nadaniu założył spór na allegro

Nie wiem skąd wziął adres

We wtorek napisał i nadał

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@Kita95 w takim razie 1 sierpnia kończy się termin 14 dni na rozpatrzenie reklamacji.
Jeśli do tego czasu paczka do Ciebie nie dojdzie to pamiętaj (ważne aby dochować tego terminu) aby tego 1 sierpnia wieczorem odpisać kupującemu w dyskusji, że z racji tego, że nie otrzymałaś towaru do reklamacji to ją odrzucasz.

Chyba, że jakimś cudem paczka do Ciebie dotrze w tym czasie - wtedy reklamację trzeba rozpatrzyć.

oznacz moderatorów
Kita95
#8 Zapaleniec#

I wrócił do mnie uszkodzony, z połamanymi nóżkami w obudowie, luźną podstawka pod kartę graficzną, wyłamany przedni panel. Prawdopodobnie została uszkodzona płyta główna dlatego nie uruchamia się...

Wysyłając do niego ubezpieczyłam paczkęna 2k ale nie spisali oni protokołu żadnego

Jak to teraz mam rozwiązać?

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@Kita95 odrzucić reklamację, nie odpowiadasz za wady powstałe w wyniku transportu do i od klienta. w 1 przypadku za paczkę odpowiadasz do momentu wydania kurierowi/ przewoźnikowi, w 2 przypadku wcale bo za zwroty odpowiada kupujący pomijam fakt zgłoszenia zwrotu którego nie musisz przyjmować jako sprzedająca jako osoba prywatna. Skoro nie zgłosił zastrzeżeń po odebraniu paczki od ciebie w terminie 7 dni od dnia odebrania do przewoźnika oznacza że zgodnie z prawem pocztowym przyjął paczkę bez zastrzeżeń, a to oznacza że towar był sprawny. Nieznajomość prawa szkodzi. Odrzuć reklamację ze względu na brak możliwości weryfikacji reklamacji towar zniszczony w transporcie zrób zdjęcia uszkodzeń i paczki jak spakował. W wiadomości prywatnej potem w dyskusji jak założy, napisz że za spakowanie odpowiada kupujący i że może sobie reklamować usługę transportową sam skoro uszkodzili mu zawartość paczki na podstawie protokołu szkody co sobie sam wypełni na stronie przewoźnika na podstawie dokumentacji zdjęciowej którą wklejasz w dyskusji i ma na to 7 dni. Wyznacz też po odrzuceniu reklamacji termin np 14 dni na opłacenie przesyłki zwrotnej byś mogła mu odesłać jego towar.

oznacz moderatorów
Kita95
#8 Zapaleniec#

Paczka spakowana była tak samo w jedną, jak i drugą stronę, nie widać uszkodzeń pudełka, ale nóżki od komputera są połamane, przedni panel wyłamany z zaczepów oraz podstawka karty graficznej poluzowana. Pan w takim stanie nie miał wysłanego komputera. Część, która nie działa jest na gwarancji, także mogę ją zareklamować.

A co z zasadą rekojmi? Twierdzi, że on otrzymał towar uszkodzony i należy mu się zwrot. Wysyła po raz kolejny numer konta aby dokonać zwrotu... Nie mam potwierdzenia, że towar wyszedł sprawny, jest słowo przeciwko słowu w tym momencie a Panu wiary w siebie nie brakuje

 

 

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@Kita95 nie obchodzi cię że on twierdzi ważne jest co mówi prawo
a to mówi jasno odpowiadasz za paczkę do momentu przekazania jej przewoźnikowi potem odpowiada kupujący a jak dostał zniszczone to według prawa ma sobie reklamować usługę dostawy w terminie 7 dni sporządzić protokół szkody i zgłosić reklamację na którą odpowiedzą mu w terminie 30 dni. Zwrot mu się nie należy a reklamacji decyduje sprzedawca może uznać i naprawić / wymienić oddać kasę lub nie uznać i wtedy on może sobie pozew cywilny składać do sądu za który zapłaci i ma ci udowodnić że wysłałaś rozwalone i jak sąd przyzna mu rację to wtedy dopiero może żądać zadośćuczynienia. W praktyce powołasz sobie na świadka osobę trzecią że potwierdzi że komp był cały spakowany bo pewnie ktoś widział że był i powołasz się na przepisy o doręczeniu bez zastrzeżeń oraz odpowiedzialności za paczkę i pozamiatane. Skoro paczka nie nosi śladów uszkodzeń a ty wysłałaś cały towar to on musiał zniszczyć i rżnie durnia plus za zabezpieczenie zwrotne też odpowiada on a nie zgłaszał połamania, wyrwania czegokolwiek za 1 razem po odebranie tzn że on źle spakował i komp jest teraz rozwalony. Odrzucasz reklamację wzywasz go do odbioru sprzętu z terminem 14dni ma ci przysłać opłaconego kuriera po sprzęt lub etykietę zwrotną. Zrób zdjęcia w dyskusji napisz że nie zgłaszał takich uszkodzeń jak na zdjęciach więc za zabezpieczenie odpowiada kupujący odsyłając paczkę dlatego reklamację odrzucasz bo sprzętu nie można przetestować ze względu na uszkodzenia w transporcie i stwierdzić czy zgłaszana usterka istniała w momencie zgłoszenia.

oznacz moderatorów
Kita95
#8 Zapaleniec#

Zglosil uszkodzenie panelu w dyskusji z allegro i brak dysku który jest...

orca-image-1543644578.jpegogólnie w dyskusji allegro wezwało mnie do zwrotu pieniędzy. Nie wiem dlaczego? Jednak allegro Nie uznaje tego jako reklamacji?

orca-image-1404335119.jpeg

 Przepraszam za jakość ale korzystam z tego co mam na telefonie narazie 

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

daj link do oferty

 

oznacz moderatorów
Kita95
#8 Zapaleniec#
oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

To tak nie do końca, wg tego zapisu to sprzedający mógłby wysłać pustą paczkę a tak nie jest. Tak odpowiadasz za przesyłkę do chwili nadania, masz rozumiem dowody ze zostało wszystko wysłane?

oznacz moderatorów