Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
Nadałem paczki w paczkomacie przed godziną graniczną, ale kurier ich nie odebrał w tym samym dniu.
Poleciały punkty jakości sprzedaży w mierze "Wysyłka w terminie".
Sprawa zgłoszona do pracownika Allegro, który kontaktuje się z inpostem. Inpost zwleka z odpowiedzią 9 dni, następnie otrzymuje odpowiedź od pracownika Allegro:
Otrzymałam informację od przewoźnika, iż ze względu na czas jaki upłynął od zgłoszenia oraz opóźnienie w odbiorze paczek sugeruje on złożenie oficjalnej reklamacji. W tym celu przewoźnik prosi o wypełnienie formularza reklamacyjnego udostępnionego na stronie internetowej: https://inpost.pl/kontakt/zloz-reklamacje
Odpowiedź zostanie przekazana na adres e-mail wskazany w formularzu reklamacyjnym, natomiast sama reklamacja w InPost może zostać złożona do roku od nadania przesyłki.
W takim przypadku niestety również nie otrzymaliśmy potwierdzenia od przewoźnika, na podstawie którego byłaby możliwość skierowania prośby do działu technicznego o wykluczenie.
Mam dwa pytania:
1. Dlaczego nie można anulować ujemnych punktów w mierze "Wysyłka w terminie" na podstawie faktu, że paczki zostały nadane w godzinach granicznych?
2. Czy istnieje odpowiedź od inpostu (oprócz olania tematu jak w moim przypadku), po której Allegro może stwierdzić, że inpost ma dobrą wymówkę na nieodebranie paczek nadanych w godzinach granicznych, dlatego też słusznie zostały odjęte punkty w jakości sprzedaży u sprzedawcy allegro?
Zgłoszenie nr "43567555" [ ref:!00D240aE05.!500Ti0DTfqB:ref ]
Miałem podobnie, jeździli jak chcieli. Ładowali i opróżniali paczkomat o dziewiątej rano a godzina graniczna była 14.00. Nawet do oddziału nie zawozili paczek tego samego dnia tylko na drugi dzień. Były cuda i "wolna amerykanka". Oficjalna wielokrotna reklamacja pomogła. Teraz nadaję o 13,59 i paczki są zabierane.
Na punkty w Allegro nie ma rady nie zdziw się jak usłyszysz "Dobro kupującego najwyższym dobrem w Allegro"
Zauważ, że odbiór w danym dniu jest gwarantowany. W przypadku usługi Allegro Inpost, firma nie gwarantuje też doręczenia przesyłki w konkretnym przedziale czasowym, więc mogą sobie zabrać przesyłkę kiedy chcą i doręczyć kiedy zechcą. Nie przysługuje za to żadne odszkodowanie, a reklamacje odrzucą jako nie uzasadnioną.
Dopiero po 30 dniach można zgłaszać zaginięcie przesyłki.
Jest sezon urlopowy i są mniejsze moce przerobowe.
@bonamera Aby wykluczyć zamówienia z jakości sprzedaży, musimy otrzymać potwierdzenie od przewoźnika, że błąd wystąpił z jego winy. Tak, widzimy na stronie InPost, o której paczka została umieszczona w Paczkomacie, ale to nie jest nasz system.
@w_kiwi Czy mogę prosić o odpowiedź na pytanie nr 2?
@bonamera
Inpost ma 30 dni na odpowiedź na reklamację zgodnie z prawem pocztowym. W regulaminie zaś skrócili ten termin do 14 dni z opcją przedłużenia.
Regulamin usługi Allegro Paczkomat Inpost
§ 6:
9. Z zastrzeżeniem ust. 11 poniżej, dzień nadania Przesyłki poprzez Paczkomat lub POP lub Oddział nadawczy to dzień roboczy umieszczenia lub przekazania tej Przesyłki Operatorowi przez Nadawcę w wyżej wymienionych miejscach (a jeśli ten dzień nie jest dniem roboczym, dniem nadania jest następny dzień roboczy przypadający bezpośrednio po tym nieroboczym dniu, w którym umieszczono lub przekazano Przesyłkę Operatorowi), o ile umieszczenie Przesyłki w Urządzeniu Paczkomat lub jej przekazanie w POP lub Oddziale nadawczym nastąpiło w danym dniu do tzw. godziny granicznej, zgodnie z poniższą tabelą:
Strefa „A” do godziny 16:00
Strefa „B” do godziny 15:00
Strefa „C” do godziny 14:00
Strefa „D” do godziny 13:00
11. Przesyłki nadane w danym dniu roboczym w urządzeniu Paczkomat, POP, lub Oddziale nadawczym mogą nie zostać przekazane do dalszego przemieszczania w tym dniu w przypadku, kiedy nadanie nastąpiło po określonej w ust. 9 powyżej godzinie granicznej wynikającej z lokalizacji Urządzenia Paczkomat, POP lub Oddziału nadawczego. Przesyłki nadane w danym dniu po godzinie granicznej wynikającej z lokalizacji Urządzenia Paczkomat, POP lub Oddziału nadawczego, które jednocześnie nie zostały przekazane przez Operatora do dalszego przemieszczania w tym dniu, będą traktowane jako nadane w następnym dniu roboczym.
§ 7. Parametry usługi. Doręczanie
2. Operator świadczy usługę „Allegro Paczkomat 24/7 InPost” w terminie deklarowanym D+1, gdzie „D” oznacza dzień nadania.
4. Terminy doręczeń określone w ust. 2 i 3 obowiązują pod warunkiem nadania Przesyłki w POP, Oddziale lub urządzeniu Paczkomat przed godziną graniczną, zgodnie z § 6 ust. 9-11 powyżej. Niedotrzymanie tych warunków wydłuża czas doręczenia o jeden dzień roboczy. Terminy doręczeń oblicza się wg. dni roboczych. Soboty, niedziele i dni ustawowo wolne od pracy wydłużają termin doręczenia o odpowiedni okres czasu.
A w skrócie. Inpostu nie interesuje kiedy kurier odebrał paczkę z urządzenia nadawczego, lecz to kiedy została ona tam umieszczona. Jeżeli nastąpiło to przed godziną graniczną, to paczka powinna dojść na drugi dzień.
Ważne. Termin deklarowany to nie jest to samo co termin gwarantowany. Termin deklarowany, to termin przewidywany, sugerowany.
Tak chciałem złożyć tutaj wszystkim konsultantom allegro i oczywiscie Działowi bezpieczenstwa transakcji troszeczkę wiecej empatii. W szczególności z całego serca życze wam konsultanci i pracownicy Działów Wszelakich allegro abyście w codziennym życiu byli tak samo traktowani na takim poziomie jak wy traktujecie w szczególnosci Sprzedawców na allegro ....
.....
chociaż z drugiej strony jakby wszyscy ludzie w Polsce tak sie traktowali w życiu codziennym to wg mnie mogłoby dojść do wojny domowej w tym kraju 😞
@w_kiwi Jeszcze raz zapytam, czy mogę prosić o odpowiedź na pytanie nr 2?
Jeśli nieodebranie paczek z paczkomatu (nadanych w godzinach granicznych) przez kuriera w danym dniu zawsze jest z winny inpostu i nie ma takiej opcji, aby zawinił sprzedawca, to może warto przekazać wyżej, aby allegro zmieniło procedurę i do weryfikacji tego typu zgłoszenia brać pod uwagę tylko godzinę nadania i godzinę graniczną.