Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupujący nie odebrał paczki z paczkomatu i zgodził się na wypłatę środków. Zawartość paczki wystawię ponownie na sprzedaż.
1. Lepiej będzie, jak sam zrobi zwrot (ale musi się trochę zaangażować). Ale czy nieodebranie paczki można nazwać "zwrotem"?
2. Czy zrobić mu wypłatę środków ( i kupujący nie musi się w to angażować)
Czy w przypadku wyboru drugiej opcji dostanę na sto procent rabat transakcyjny, jeżeli o to poproszę?
Dla wygody klienta wolałabym drugą opcję, bo to starszy pan i nerwowy jest 🙂
Możesz zwrócić ale kupujący powinien odstąpić od umowy zakupu, jeżeli byl to zakup na AL to do zwrotu rabatu, potrzebne jest jakieś potwierdzenie że nie doszło do zakupu, o zwrot piszesz tu: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=1b69d4ac-dd8e-4631-b724-47d66829753d&subjectId=71d604cc-a...
@CHECINIAKI, nieodebrana przesyłka nie jest równoznaczna z odstąpieniem od umowy, dlatego najlepiej, aby kupujący pisemnie odstąpił od umowy (może być to np. w formie mejlowej). Po tym możesz spokojnie zwrócić mu środki.
To, w jakich przypadkach przyznajemy rabat transakcyjny, opisaliśmy m.in. tutaj. 🙂
Napisałam takiego maila do kupującego i nie odesłał potwierdzenia. Wysłałam wiadomość przez Allegro i też nic. Przez telefon wytłumaczyłam o co chodzi i najwyraźniej nie zrozumiał:
W takim razie, myślę, że może na SMS mi odpowie.
Mogę mu napisać SMS:
"Czy zgadza się pan na zwrot środków 126,50 zł za nieodebraną przesyłkę?"
Proszę odpowiedzieć TAK Lub NIE.
Czy taki SMS wystarczy?
@CHECINIAKI, forma odstąpienia od umowy jest dowolna, natomiast najlepiej to zrobić pisemnie. Sądzę, że warto, aby kupujący wprost napisał, że zdecydował się na rezygnację z zakupu.
Kupujący zgodził się w rozmowie telefonicznej na zwrot środków. On niczego nie napisze. Napiszę SMS do niego, zadam pytanie, jak odpisze TAK, to powinno wystarczyć.
Fajnie, gdyby Allegro miało jakiś gotowiec na to, coś w rodzaju:
Nieodebrana przesyłka:
1. Zwrot środków na konto, lub:
2. Proszę o ponowną wysyłkę na koszt kupującego.
Kupujący wybierałby według gotowego szablonu, wszystko byłoby zrozumiałe.
@CHECINIAKI dlaczego utrudnisz sobie życie? Po prostu napisz kupującemu że abyś mógł zwrócić środki potrzebujesz potwierdzenia rozwiązania umowy zakupu - tzn pisemnego oświadczenia kkupującego.
Wiem że teoretycznie forma oswiadczenia jest dowolna lecz np do anulowania paragonu i pomniejszenia wartości sprzedaży nalezy mieć jakąś podstawę. Taka podsawą jest oswiadczenie kupującego o odstąpieniu od umowy które ja np załączam do dokumentów ksiegowych. Dlatego ja zawsze zwrot środkó zlecam po pisemnym odstąpieniu od umowy.
Jeśłi kupujący wie że to przyspieszy zwrot jego wpłaty to raczej nie ma najmniejszych problemów z oswiadczeniem na piśmie .
Kochany, ja nic sobie nie utrudniam. On wszystko wie, zgadza się, ale nie chce napisać nic. Jak go do tego zmuszę od 2- dni nie moge się doprosić :)?
@CHECINIAKI juz Ci pisalem: warunkiem zwrotu wpłaty jest pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
Jeśli nie mam takiego oświadczenia - nie zwracam wpłaty z dwóch powodów:
1) nie moge anulowac paragonu - bo nie mam dowodów na odstąpienie od umowy klienta
2) klient za dwa tygodnie mozę Ci sie zgłosic i żądać wysyłki towaru - jeki bedziesz miał/a dowód ze Kupujący odstąpił od umowy ????
Wiec: najpierw pisemne odstąpienie- potem zwrot wplaty
Nie ma odstąpienia- nie ma zwrotu wpłaty
Ja nie ma problemu z pisemnymi oświadczeniami. Z reguły sa one przysyłane dośc szybko. Oczywiście natychmiast po otrzymaniu ytakiego pisma zlecam zwrot i wszyscy sa zadowoleni 🙂
Jest sukces, jest już zgoda. Wypłata zlecona.
I pojawił się kolejny problem, nie widzę maila informującego o wypłacie.
Bardzo proszę moderatora o sprawdzenie, czy dyspozycja jest złożona prawidłowo:
@CHECINIAKI, chodzi o zwrot w wysokości 126,50 zł z 13:55? Z tego, co widzę, został zlecony prawidłowo. 🙂
Dziękuję, mail już dotarł z informacją. Dziękuję wszystkim za pomoc.
@mr_oma
Witam,
u mnie ta sama sprawa i mam pytanie czy wiadomość od kupującego w serwisie Allegro typu:
"Witam, rezygnuję z zamówienia, pozdrawiam" jest wiążąca czy jednak klient ma przesłać oświadczenie na maila?
Kupująca nie odebrała przesyłki. Przesyłka opłacona 8,99zł. Przesyłka już wróciła. I co dalej, zwracać całą kasę czy tyko za produkty bez wysyłki? Po naszych mailach kupująca napisała tylko tyle: "Witam, rezygnuję z zamówienia, pozdrawiam" Czy to wiążąca forma odstąpienia od umowy czy domagać cię pisemnego na maila?