Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Drodzy Sprzedający i Administracjo,
jak dużo tematów odnośnie ocen kupujących musi być założonych by zaszły jakieś zmiany w tym temacie? Jako sprzedawcy, dwoimy się i troimy by zadowalać klientów, ustawiamy dostawy za najniższe kwoty, sami płacąc za ich pakowania, koszty i czas wożenia paczek do kurierów etc.
Kilka złoty za przesyłkę to dużo w mniemaniu kupujących skoro mogą wystawiać subiektywne oceny od 1 do 5? Np. dwie gwiazdki za przesyłkę 5,90 zł? Do czego to dąży? Paczki są z reguły na następny dzień, są pakiety Smart za 0 zł, darmowe zwroty i dalej można zgłaszać niezadowolenie?
A Allegro dalej będzie stało po stronie Kupujących, biernie się przyglądając, tłumacząc, że nie ma podstaw do interwencji w takich błahych sprawach. Dla nas to nie są tylko "błahostki", bowiem stosując się do zasad uzyskania SuperSprzedawcy, gdzie próg jest i tak bardzo wysoki, można znowu odwlec na miesiąc zgłoszenie się, ponieważ jakiemuś Kupującemu nie pasuje przesyłka za 5 zł...
Moim zdaniem, mam nadzieję też jak i wielu sprzedającym, odpowiadałby pomysł stworzenia automatycznych ocen na 5, kiedy ustawia się najniższe, zryczałtowane kwoty przesyłek.
Skoro kupującym to wszystko jedno czy 1 gwiazda czy 5 w takich obszarach, to czemu tego nie zaaktualizować i wyjść na przeciw sprzedawcom?
Liczę na rzetelną dyskusję.
z poważaniem,
jednogwiazdkowy sprzedawca
@pinsplash "Nie wiem czy to nie przygotowania do walki z amerykańską firmą na A..." - mówisz, że jak to zwykle w dziejach bywało, duzi będą prowadzić swoją wojenkę rękoma małych, sami siedząc w swoich rezydencjach z dala od frontu?🤔
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Nie jest to możliwe Allegro chce być jak ama, zon 🙂
Allegro lokalnie to jakiś dziki pomysł dzikich ludzi. Dlaczego nie mogę nadawać tam paczek allegro inpost? Dlaczego nie mogę ustawić kosztów dostawy jak tradycyjnie?
Jest to pomysł, który przyciągać ma bez kosztowym wystawianiem i sprzedażą ale jak mam sprzedać stare książki mi zalegające w ilości 600 sztuk po przez tworzenie nowych aukcji bez automatu to ja dziękuje i wolę zapłacić 10%.
W tej chwili allegro lokalnie to głupota. Ten sam towar wystawiony na allegro i allegro lokalnie (znacznie taniej) sprzedaje się na allegro tradycyjnym.
Bez sensowna usługa.
@marky_20 zmartwię Cię, ale stare książki to 15 % prowizji .
@marky_20 i jeszcze zapomniałam dodać , że lada dzień tyleż samo prowizji od kosztów wysyłki 🙂
Jestem świadom podniesienia kosztów (sprzedaję jako nowe książki, które pochodzą z likwidacji działalności - omyłkowo nazwałem je starymi 🙂 )
Jeśli chodzi o koszty wysyłki to wiadomo, że allegro robi to aby chyba zabić małych sprzedawców, którzy i tak dopłacają do każdej paczki przez koszty kartony, taśmy, wypełnienia, pracy (czas na spakowanie).
Ja u siebie na szczęście mogę to olać i zrezygnować ze smarta, gdzie i tak większość klientów kupuje jedną sztukę, która na smarta się nie łapię, ale inni sprzedający robiący duży obrót to będzie masakra, bo przerzucenie kosztów wysyłki na sprzedającego spowoduje tylko podniesienie ceny produktów.
Przecież ani ja wcześniej, ani nikt kto sprzedaje zawodowo nie będzie dopłacał i rezygnował z marży aby tylko utrzymać cenę produktu.
Allegro od zmiany właściciela moim zdaniem robi wszystko aby zabić sprzedawców i samemu handlować tylko na swoim portalu.
Szkoda słów na działania jak twierdzi allegro (ustalenia biznesowe) nie ma wpływu a ceny prowizji doliczam do przedmiotu. Mnie sprzedam na allegro to mniej allegro zarobi. Są też inne możliwości sprzedaży.
Zgadzam się z twierdzeniem, że tej chwili allegro lokalnie to głupota. Kolejny poroniony pomysł ale daje możliwość kupowania poza allegro o czym jeszcze tempogłowi nie wiedzą. Jest super.
@pinsplash co to znaczy, że jest szansa, że Allegro usunie możliwość oceny kosztów wysyłki? Na jakimś konkretnym to etapie jest czy co?
Wywnętrzamy sie, zyjemy z siebie prujemy a nikogo to nie obchodzi poza nami, ani allegro ani tym bardziej kupujacego, szlag trafia, dostałam własnie negatywa za to, że ośmieliłam się zapytaC taka jedną, dlaczego obcieła GWIAZKI ZA OBSŁUGĘ?
Trzeba wysłać przedsądowe pismo do tej osoby, w którym znajduje się wniosek o usunięcie negatywa i zapłatę za wysłanie owego listu, najlepiej poleconego. Dać na to termin 7 dni, jeżeli nie ma odpowiedzi i działania zgłosić sprawę do sądu, by kupujący zastosował się do polecenia i opłacił koszty sądowe. Wasza strona się wywiązała się z umowy, prawo musi być prawem, trzeba zaryzykować i nie bać się walczyć z chamstwem. Sprzedający to nie sługus, który musi pełzać by ktoś go poklepał po plecach.
Takimi postami nie wnoszę o totalne lenistwo i atakowanie wszystkich za wszystko - chodzi o niesłownych i oszukujących kupujących. Trzeba to zwalczać bo będzie co raz gorzej. W swojej sprzedaży, zawsze najpierw staram się rozwiązać sprawę polubownie, oferuję dodatki, darmowe rzeczy kiedy są jakieś problemy (nawet jeżeli nie ze swojej winy), wysyłam szybciej niż deklaruję i jestem pod telefonem nawet do 22. Wy pewnie też.
Pozdrawiam i życzę sukcesów.
Myślę, że kilka wyroków publikowanych w sieci na korzyść sprzedawców ostudzi zapędy nieuczciwych kupujących.
Druga sprawa to, że allegro powinno zacząć pochylać się nad sprzedawcami i przyczynami tego typu ocen. Nie powinno dopuszczać się wystawienia negatywa bez dyskusji o przyczynie. Co to za negatyw który nie ma opisu jak u @AptekaNatolinska dla mnie nic on nie znaczy, co najwyżej, że sprzedawca wypadnie z SS lub smarta i gorzej dla potencjalnego klienta, który nie będzie mógł skorzystać z darmowej dostawy smart. Czyli działa to również na niekorzyść allegro. Bo jeżeli tylko jeden sprzedawca ma coś nietuzinkowego na allegro to klient zrezygnuje z zakupu lub poszuka w google innego miejsca do zakupu.
Opis oceny za wysyłkę wg. allegro za 5* - bardzo niski jest moim zdaniem zachętą dla kupującego aby obniżyć go do 4* gdzie podane jest jako akceptowalny. Tutaj powinno zostać to zmienione 5* jako " koszt zgodny z informacją na aukcji"! Może allegro pochyli się nad taką zmianą? @msniezek @cloudcloud
To mądra i rzeczowa uwaga. No cóż ale tempo głowi szefowie nic z tym nie zrobią bo mają to i nie tylko to poza ich systemem myślenia. Zawsze to samo - to są ich ustalenia biznesowe i tyle.
tez uważam ze powinno to być zniesione . skoro kupuje to zgadza sie na poniesienie kosztów dostawy i akceptuje to
@ goliatt A chętnie Ci odpowiem za co ten negatyw. Było to tak, Pani kupiła w grudniu parę rzeczy, w lutym wystawiła komentarz z obcięciem gwiazdek, no to sie zapytałam czemu je obcięła, czy zaistniały jakies konkretne przyczyny bo chyba nie ze złosliwości. No i tu się zaczęło, Za to jedno słowo, pani wytoczyła armaty, i zaczeła strzelac, no może nie dosłownie ale słownie.
Zablokowałam jej konto a to tylko wzmogło jej agresję, próbowała wymóc wręcz na allegro zablokowanie konta sprzedawcy czyli moje, co jej allegro odpowiedziało, możecie się domyślać. Własnie zaczęliśmy drugi miesiąc nierozwiązanej dyskusji , w międzyczasie zażądała zmiany wcześniejszego komentarza pozytywnego na negatyw co allegro zrobiło, ale na tym nie koniec bo właśnie pisze, ze zrobiło to wbrew regulaminowi i też zażądam usunięcia tego negatywa. Co będzie dalej, przy okazji.
Koszt wysyłki znany jest każdemu potencjalnemu kupującemu z góry i nie powinien podlegać jakiejkolwiek ocenie.
Klient ma dwie możliwości:
@AptekaNatolinska Ja doceniam trud sprzedawców, bo wiem, że muszą włożyć dużo pracy, by zarobić na swoje utrzymanie, a tu przyjdzie taki jeden z drugim i ot, obetnie, uszczknie po gwiazdce, bo coś się jemu nie spodobało.
Wyciągam wnioski i dlatego czytając negatywy sprzedawców biorę poprawkę na takich właśnie kupujących, o których piszesz.
Cóż, są ludzie i taborety 😕
Szczerze to oceny sprzedawcy niewiele wpływają na moją decyzję zakupową. Jeżeli chcę dany produkt kupić to po prostu to robię. Co mi po informacji o sprzedawcy gdy ma 20-30 tys komentarzy i 200 negatywów. Czy to wpłynie na moją decyzję? Nie bardzo. Kupują zawsze tam gdzie taniej z dostawą lub smartem (+-2-5zł). To są dwa czynniki decyzyjne. Jeżeli widzę ten sam produkt w różnych cenach ale różnice są groszowe. Czasami jak widzę różnicy 1-2 zł to daję po prostu mniejszemu sprzedawcy zarobić 🙂 ale wtedy sprawdzam czy jest mały czy jest duży z wyższą ceną.
Mi 2 zł nie ubędzie a ktoś może się ucieszyć z lepszej sprzedaży. Ale do tego dochodzi się z czasem będąc sprzedawcą na allegro. Niestety ale kupujący mają często sprzedawców za cwaniaków.
Ocena allegro nie powinna wpływać na dostępność smarta w ofercie. Allegro samo podcina gałąź na której siedzi. Nie mówimy o skrajnych przypadkach ale o normalnych przeciętnych sprzedających, którzy udzielają się tutaj na forum.
Właśnie miałem założyć podobny temat ale widzę że już jest gorąca dyskusja.
Przed chwilą właśnie dostałem ocenę koszt przesyłki 2/5. Klient wybrał pobranie 20 zł kurier. Do wyboru były smarty darmowe (zakupy za ponad 100 zł) ale zdecydował się na najdroższą przesyłkę. I co ma allegro na ten temat do powiedzenia? Napiszę że to nie pierwszy raz kiedy takie coś mi się zdarza. Ja rozumiem że jak ktoś kupuje za 2000 zł to woli mieć pobranie ale niektórzy potrafią zakupić 1 szt za 5 zł i wybrać pobranie i wpakować najniższą ocenę.
Halo Administracjo Allegro? Nie po to jest to forum, by dostać odpowiedź od jakiegokolwiek moderatora?
Ok, no tak, odpowiedź dostaje natychmiast wtedy kiedy mam pytanie czy warto kupić logotyp za 3000 zł.