anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Oszukujacy kupujący a sprzedajacy bez możliwości obrony

Lena-sport
#9 Pomysłodawca#

Witam serdecznie, czy tylko mnie denerwuje że jest coraz więcej klientów, którzy tylko myślą jak tu oszukać sprzedającego...Sprzedający powinni mieć możliwość jakiejś obrony przed nierzetelnymi kupującymi. Myślę że dobrym pomysłem, mogło by być przywrócenie opinii, które można było wystawić kupującym lub też może możliwość zamieszczania do ogólnego wglądu wszystkich sprzedających taką lista kupujących, którzy nie są "fair". Bardzo proszę może Administrator coś pomyśli w temacie...

oznacz moderatorów
32 ODPOWIEDZI 32

Wioletta2701
#13 Ambasador#

@_ulgi_ 

Zrobiłaś porządki i tych kilka ciuszków, par obuwia już nie nosisz i postanowiłaś sprzedać, bo są w dobrym stanie.

Tak możesz, jeśli sprzedaż Twoja nie jest ciągła i zorganizowana i nie prowadzisz firmy, a więc nie masz obowiązku przyjmowania zwrotu.

Masz obowiązek przyjęcia butów w ramach reklamacji.

Napisz w sporze, że przyjmiesz obuwie w ramach reklamacji, jeśli kupująca nie wysłała ich za pobraniem. Przesyłki pobraniowej nie odbieraj.

Potem tę reklamację rozpatrz i zadecyduj czy jest zasadna czy też nie i postąp, jak napisałam powyżej, a więc jeśli ją uznasz, zwróć jej  równowartość obuwia plus koszt obu przesyłek. Jeśli jej nie uznasz, poproś kupującą o przelew pieniędzy celem odesłania jej obuwia z powrotem.

Allegro nie stoi ponad prawem, by zmuszać Cię do uznania reklamacji. 

Policja nie ma nic wspólnego z reklamacjami, więc niech sobie straszy 🤣

Odpowiadaj tylko na wiadomości w ramach sporu, krótko i merytorycznie.

Nie wdawaj się w słowne utarczki, nie reaguj na obelgi itp. słownictwo. 

Wiola
oznacz moderatorów

_ulgi_
#8 Zapaleniec#

Uff co za ulga, już myślałam że ta baba stoi ponad prawem🙈 nawet wyszłam z propozycją żeby wzięła opinię rzeczoznawcy opisującą niby wadę, wiadomo że odmówiła. Bardzo dziękuję za odpowiedź, mam nadzieję że sprawiedliwość zwycięży 😄👍

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#13 Ambasador#

@_ulgi_ 

I jeszcze ważna kwestia.

Wrzuć kupującą na czarną listę, to nie kupi nic więcej od Ciebie z konta, z którego dokonała zakupu.

Wiola
oznacz moderatorów

Wioletta2701
#13 Ambasador#

@Lena-sport 

Zasady zwrotu towaru są jasne, tak samo, jak zasady reklamacji. Nikt nie ma prawa na więcej niż to, co ono stanowi  i ma obowiązek dostosowania się do ram czasowych i dotyczy to każdego bez wyjątku, prawników także.

To przywilej osób, które kupują towar w internecie "na odległość".

Reklamację możesz uznać, jeśli jest rzeczywiście zasadna - towar nie jest zgodny z opisem, ma wady, wady ukryte, usterki.

Jeśli jest bezpodstawna, a towar sprawdziłaś i wykluczyłaś wszelkie wady i usterki, reklamację odrzuć.

Pamiętaj, że aukcje są Twoje i  to Ty (w zgodzie z regulaminem Allegro) ustanawiasz zasady, do których kupujący mają się stosować.

W chwili zakupu je akceptują.

 

Wiola
oznacz moderatorów

Lena-sport
#9 Pomysłodawca#

@Wioletta2701  Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź 🙂 Dobrej i spokojnej nocki życzę.

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#13 Ambasador#

@Lena-sport  Dziękuję, wzajemnie 🙂

Wiola
oznacz moderatorów

glan-daw
#7 Wielbiciel#

Popieram przedmówcę jestem za przywróceniem wyrażania  opinii dla kupującego .

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#13 Ambasador#

@glan-daw Ja także jestem za przywróceniem opinii dla kupujących.

Poza pewnym odsetkiem użytkowników, którzy za nic mieli komentarze negatywne, inni liczyli się z tym, że także mogą otrzymać komentarz negatywny i to ich w pewnym stopniu dyscyplinowało.

Nie mniej jednak negatyw nie musi być krzywdzący, jeśli przedstawia sprawę w sposób merytoryczny, rzeczowy i rzecz jasna kulturalny, bez zbędnych "emocji" (wulgaryzmów, słów obelżywych, obelg itp.)

Z nich każda strona transakcji powinna wyciągać stosowne wnioski.

Wiola
oznacz moderatorów

Karolgdy1987
#7 Wielbiciel#

Niestety tak jest i to na coraz większej skali plus mylenie komentarza z opinią o danym produkcie bo dana rzecz nie zadziałała jak "myślała" że zadziała i czepianie się opisów gdzie one nie są tworem sprzedających bezpośrednio tylko producenta.

oznacz moderatorów

embur
#7 Wielbiciel#

A co ze sprzedawcami, którzy zbierają kasą za produkt, a potem na maxa zwlekają z wysyłką, lub nie wysyłają wcale zakupionych rzeczy. Co z takimi, którzy sprzedają produkty, których nie posiadają, a dopiero po opłaceniu przez kupującego towar zamawiają w innym miejscu? I zwlekają z przesyłką posiadając już na koncie gotówkę i obracając nią?

 

oznacz moderatorów

4u_net_pl
#7 Wielbiciel#

Podłączam się do tematu teżmam kilka klientów którzy za jakieś niuanse wystawiaja negatyw.
I co z tego że się z nimi dogaduje i są zadowoleni jak negatyw pozostaje u mnie 😞

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@4u_net_pl  Skoro negatywy pozostają, to chyba znaczy, że klienci nie do końca są zadowoleni z zakupów u Ciebie. Może musisz jeszcze trochę popracować nad jakością obsługi? Bo na razie, nawet w komentarzach pozytywnych, to wygląda tak sobie.

PS: W komentarzach i odpowiedziach nie wolno umieszczać loginów i danych kontaktowych Użytkowników, zwłaszcza w formule "Proszę unikać użytkownika X". Lepiej to popraw.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

AGD-SERVICE
#11 Animator#

A ja dziś otrzymałem info od "kupującego", wysłane na adres sklepu internetowego, że kiedyś coś u mnie kupił, sam nie wie co, i że przesyłka 2 miesiące czeka na odbiór w paczkomacie. Problem w tym, że kupujący nie potrafi podać numeru zamówienia, nie wie co kupił, a ja nigdy nie udostępniałem opcji odbioru w paczkomacie.

oznacz moderatorów