anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 
Highlighted

Oszukujacy kupujący a sprzedajacy bez możliwości obrony

#8 Zapaleniec#

Witam serdecznie, czy tylko mnie denerwuje że jest coraz więcej klientów, którzy tylko myślą jak tu oszukać sprzedającego...Sprzedający powinni mieć możliwość jakiejś obrony przed nierzetelnymi kupującymi. Myślę że dobrym pomysłem, mogło by być przywrócenie opinii, które można było wystawić kupującym lub też może możliwość zamieszczania do ogólnego wglądu wszystkich sprzedających taką lista kupujących, którzy nie są "fair". Bardzo proszę może Administrator coś pomyśli w temacie...

Highlighted

Odp.: Oszukujacy kupujący a sprzedajacy bez możliwości obrony

#13 Ambasador#

A na czym konkretnie polegają te oszukańcze praktyki?

Highlighted

Odp.: Oszukujacy kupujący a sprzedajacy bez możliwości obrony

#8 Zapaleniec#

@TomBanknoter  Oj dużo by mówić, np.:

1.Wymyślanie na temat produktu (który został doręczony do kupującego), czegoś co nie jest prawdą, a nóż może uda się coś z ceny urwać, albo może jakąś bonifikatę (co w późniejszej rozmowie wynika).

2.Ten różowy kolor tego produktu nie jest taki "różowato" różowy, więc zwrot, no tak ale nie zgodność z opisem bo klient myślał, że ten kolor, że on po prostu będzie bardziej różowy (więc zwrot na koszt sprzedającego a jak nie to negatyw od kupującego).

3.Najlepsze jest to jak ktoś pisze, że coś zwraca czekasz dany czas który masz czekać 14 dni (a może sprzedający się nie zorientuje i zrobi zwrot kasy, a ja jako klient stwierdzę że wysłałam produkt jakoś będzie) , a tu ni chuchu, po czasie piszesz o nr. przesyłki kiedy wysłane oczywiści "już dawno" nom ale zwykłym listem bo niby tańszy, bo brak kasy i w ogóle ( Gdzie list NIE MONITOROWANY wysłany na własne z danym produktem kosztuje 16 zł. a paczka MONITOROWANA 13zł.) Dziwna sprawa... a o "pobraniówkach" już nie wspomnę, bo to tez nie raz jest czeski film.

Highlighted

Odp.: Oszukujacy kupujący a sprzedajacy bez możliwości obrony

#17 Koryfeusz#

@Lena-sport  Nic to nie da. Jestem takim oszukującym klientem. Nazbieram 28 negatywów i otworzę sobie nowe, bo mogę 🙂 I znów będę oszukiwać 🙂

Ula

Ula
Highlighted

Odp.: Oszukujacy kupujący a sprzedajacy bez możliwości obrony

#8 Zapaleniec#

@WREDZIA-W1  Nom dobrze ale to może trzeba by było coś wymyślić a nie mówić, że to nic nie da...Można by było pomyśleć o czymś co stworzone będzie tylko dla sprzedających (np. kont firmowych) gdzie tylko Ci dani będą tam ostrzegać innych (taka informacja tylko między sprzedającymi), a nie dla ogółu, bo wtedy to na pewno kupujący będą usuwać konta i zakładać nowe.

Highlighted

Odp.: Oszukujacy kupujący a sprzedajacy bez możliwości obrony

#12 Orędownik#

@Lena-sport  Wiem i rozumiem, jak ważna jest reputacja sprzedawców. Nie mniej jednak nie można dawać sobie grać na nosie przez kupującego.

Aukcje są Twoje i to Ty ustalasz warunki i zasady (oczywiście w zgodzie z regulaminem Allegro), które kupujący akceptuje w chwili zakupu.

Opisujesz kolor rzeczy, załączasz fotografie. Trudno, byś odpowiadała za to, że ktoś ma źle ustawiony monitor i wydaje mu się, że odcień różu mu pasuje, a po otrzymaniu towaru rozsuwa nosem, bo to jednak nie ten odcień. 

Inaczej będzie wyglądał towar w świetle dziennym; w słońcu, a inaczej w świetle sztucznym.

Nie daj się szantażować. Allegro to poważna platforma, gdzie sprzedawcy wystawiają towar, a nie bazar, gdzie można się potargować.

Odpowiadasz za niezgodność towaru z opisem, za wady ukryte, ale nie za gust klienta.

Jeśli klientowi nie odpowiada odcień kupionego towaru, ma prawo go zwrócić. Jeśli oferujesz przesyłki InPost, klient może to zrobić za darmo.

Jeśli znów ktoś Cię będzie szantażował negatywnym komentarzem, zgłoś to pracownikowi, a w przypadku wystawienia krzywdzącego komentarza, złóż wniosek o jego usunięcie.

Możesz na końcu dodać takiego kupującego na czarną listę.

Wiola
Highlighted

Odp.: Oszukujacy kupujący a sprzedajacy bez możliwości obrony

#9 Pomysłodawca#

Chciałabym zapytać kupujących dlaczego odstępują od zakupu ostatniego możliwego dnia terminu oraz dlaczego odsyłają zakupione rzeczy w ostatnim możliwym dniu??? 

Czy jest to zwykła złośliwość czy roztargnienie ? Pani urzędniczka, która na pewno orientuje się w przepisach robi to złośliwie czy nieświadomie? W sumie minął miesiąc od zakupu a Pani ostatniego dnia się "odwidziało".

Najchętniej zrobiłabym czarną listę kupujących stosujących takie praktyki i wrzucała ich nicki żeby przestrzec innych. Uważam iż jest to bardzo słabe.

Highlighted

Odp.: Oszukujacy kupujący a sprzedajacy bez możliwości obrony

#12 Orędownik#

@_KORTER_  Trudno powiedzieć, dlaczego ludzie zwlekają ze zwrotem do ostatniej chwili.

Może zastanawiają się, czy przedmiot jednak zatrzymać, nie biec na pocztę..., podarować komuś.

Tak, czy siak kupujący ma 14 dni na zwrot i jeśli zrobi to w terminie, trudno mieć mu to za złe.

Są firmy, które umożliwiają zwrot towaru nawet do 30 dni.

Wiola
Highlighted

Odp.: Oszukujacy kupujący a sprzedajacy bez możliwości obrony

Moderator
Moderator

@Wioletta2701 bardzo treściwe podejście, dzięki 👌


Ktoś pomógł Ci w rozwiązaniu problemu?
Kliknij To jest rozwiązanie! i pomóż innym znaleźć najlepszą odpowiedź!

Klaudia
Allegro Gadane
Moderator
Highlighted

Odp.: Oszukujacy kupujący a sprzedajacy bez możliwości obrony

#12 Orędownik#

@cloudcloud Dziękuję za miłe słowa 🙂

Wiola
Highlighted

Odp.: Oszukujacy kupujący a sprzedajacy bez możliwości obrony

#13 Ambasador#

"Możesz na końcu dodać takiego kupującego na czarną listę" - raczej na początku 😋

Highlighted

Odp.: Oszukujacy kupujący a sprzedajacy bez możliwości obrony

#12 Orędownik#

@TomBanknoter 

Nie sądzisz, że sprawę wypada najpierw wyjaśnić, a potem dodać kupującego na czarną listę 😜

Wiola
Highlighted

Odp.: Oszukujacy kupujący a sprzedajacy bez możliwości obrony

#13 Ambasador#

@Wioletta2701  Trochę sobie sama zaprzeczasz 😊 Jeśli kupujący szuka dziury w całym, i jeszcze na dodatek próbuje Cię szantażować, to na czarną trzeba go dać od razu - bo gotów specjalnie coś jeszcze dokupić, żeby mieć większy bat na sprzedawcę. Potem ewentualnie można go zdjąć 😋

Generalnie problem polega na tym, że na rynku panuje nierównowaga. Obecnie klienci mają zbyt rozbudowane prawa  i to dotyczy oczywiście nie tylko Allegro. Całe ustawodawstwo odnośnie handlu w sieci zmierza ku wyeliminowaniu drobnych podmiotów - które po prostu nie będą w stanie udźwignąć tej koszmarnej biurokracji, związanej z podatkami, regulaminami, RODO, prawami konsumentów, regulacjami nt. odpadów, itd. Handluję w necie niemal od początku, więc ma porównanie, na ile warunki funkcjonowania firm się pogorszyły - i to nie ze względu na konkurencję, lecz przez nadmierne regulacje.

Highlighted

Odp.: Oszukujacy kupujący a sprzedajacy bez możliwości obrony

#12 Orędownik#

@TomBanknoter 

Jeśli taki ktoś chce dokupić, może tak czy siak, zwłaszcza, jeśli ma inne konto.

Co do reszty masz w pełni rację, ale największym problemem dla małych firm jest nieproporcjonalnie wysoki ZUS, który je wykańcza.

RODO to czysta fikcja. Idziesz do banku, musisz pokazać dowód osobisty, dzwonisz do przychodni, musisz się przedstawić...

Wiola
Highlighted

Odp.: Oszukujacy kupujący a sprzedajacy bez możliwości obrony

#8 Zapaleniec#

@Wioletta2701  To wszystko tak fajnie z boku wygląda, ale sami wiemy ile to nie raz nerwów i w ogóle. Wracając do tematu który poruszyłaś dokładniej o ten "kolor", to często tacy ludzie którzy pracują np. w kancelarii prawniczej itp. i myślą, że wszystko mogą i że wszystko im się należy 😞 A może mogłabyś/mógłbyś mi doradzić co do tego trzeciego podpunktu bo właśnie go przerabiam i mam odczucie że właśnie tak jest z tym danym klientem teraz którego mam na palecie i mam wrażenie, że ten klient ściemnia ile się da, nie zdziwiłabym się jak dostanę przedmiot tydzień po terminie,uszkodzony ,używany albo w ogóle i co wtedy? Jak mam się zachować? W sumie nie moja wina, że ktoś jest nie odpowiedzialny i odsyła rzecz wartą np. 150 zł. listem zwykłym NIEMONITOROWANYM, którego w tej aukcji nie mam dostępnego i nawet przestrzegam na allegro przed takim wysyłaniem. Co w takiej sytuacji??

Highlighted

Odp.: Oszukujacy kupujący a sprzedajacy bez możliwości obrony

#12 Orędownik#

@Lena-sport  

Jeśli klient odsyła Ci towar w ramach zwrotu przesyłką nierejestrowaną, to sam strzelił sobie w kolano, bo takiej przesyłki rzecz jasna ani on ani Ty nie możesz śledzić.

Abstrahując od tego, to wysyłka towaru listem nierejestrowanym w ogóle się nie kalkuluje. Taniej wychodzi paczka +, paczkomat InPost lub kurier.

Jeśli klient zdecyduje się jednak na taką formę wysyłki, zacytuj mu poniższe informacje i wskaż na możliwość złożenia skargi na poczcie.

Jeśli przesyłka do Ciebie dotrze, zwracasz równowartość za zwrot towaru, a jeśli przesyłka zaginie, nie zwracasz nic, czyli tak, jakby tego zwrotu w ogóle nie było.

"Niedoręczenie listu zwykłego

Jestem tradycjonalistą i zawsze kiedy tylko mogę wysyłam do rodziny, znajomych listy zwykłe. Niestety często nie są one doręczane. Czy poczta odpowiada również za zaginięcie listu zwykłego, skoro nadawca nie otrzymuje żadnego poświadczenia, że list wysłał?

W takiej sytuacji można złożyć na poczcie skargę. Mimo że list zwykły jest przesyłką nierejestrowaną i nadawca nie otrzymuje potwierdzenia, że go nadał, to konsumentowi przysługuje złożenie skargi na nienależyte wykonanie usługi przez pocztę. W razie niedostarczenia przesyłki nierejestrowanej klient nie składa reklamacji, lecz skargę w dowolnej placówce pocztowej. Powinien to zrobić najwcześniej piątego dnia od nadania listu zwykłego tzw. priorytetem lub siódmego dnia od nadania przesyłki listowej ekonomicznej. Skargi nie może złożyć później niż po upływie 30 dni od nadania przesyłki zwykłej.

Skarga powinna zawierać dane osoby, która ją składa (czyli jej imię, nazwisko oraz adres), określać rodzaj przesyłki, która nie została doręczona oraz uzasadniać złożenie skargi. Skarżący musi ją podpisać i opatrzyć datą.

Placówka pocztowa, w której została złożona skarga, ma obowiązek niezwłocznie przekazać ją do jednostki organizacyjnej właściwej do jej rozpoznania. Natomiast jednostka właściwa udziela odpowiedzi na skargę na piśmie w ciągu 14 dni od jej otrzymania.

Podstawa prawna:

ustawa z 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe (tekst jedn. Dz. U. z 2008 r., nr 189, poz. 1159 z późn. zm.)."

Wiola
Highlighted

Odp.: Oszukujacy kupujący a sprzedajacy bez możliwości obrony

#8 Zapaleniec#

Witam. Mam bardzo poważny problem z kupującą. Jestem osobą prywatną, sprzedaję rzeczy własne używane lub nowe. Pewna pani dokonała zakupu na kup teraz a następnie zaczęła się lawina pytań co do szczegółów zakupionych butów twierdząc że nie wie czy je kupi. Trwało to tydzień, codziennie odpowiadałam na kolejne pytania, wysyłałam dodatkowe zdjęcia podawałam wymiary o które pani prosiła nawet telefonicznie. Byłam naprawdę cierpliwa. Ostatecznie pani zdecydowała że chce buty nabyć i zapłaciła. Po otrzymaniu przesyłki był to piątek, pani napisała że niestety buty nie pasują, w kostce ich dopiąć nie może i odsyła. Żadnego zapytania czy zwrot jest możliwy itp. Poinformowałam że zwrotów nie uwzględniam ponieważ podałam wszystko informacje o jakie pani prosi. I tu się dopiero zaczyna jazda. W poniedziałek otrzymałam negatyw i wytoczony spór w którym pani oświadcza że na własną rękę dokonała wysyłki. Następnie że buty są mają rzekomą wadę bo cholewka nie pasuje na jej nogę, a wymiar miała podany, nie uznałam zwrotu od odstąpienia od umowy. Jak się nie udało osiągnąć pani celu wniosła o uwzględnienie reklamacji z tytułu niezgodności z opisem, i ukrytej wady. Zostałam oczerniona i oskarżona o oszustwo, pani nie ma żadnego dowodu że buty posiadają wadę oprócz swojego słowa. Allegro  stoi po stronie kupującej i wywiera na mnie presję że mam uznać reklamację. Jak mam się bronić bo to ja czuję się oszukana przez kupującą która rząda zwrócenia wszystkich kosztów przesyłek dodam że uprzedziłam panią jeszcze przed odesłaniem butów ze nie odbiorę tej paczki, zrobiła to nawłasną rękę.

Highlighted

Odp.: Oszukujacy kupujący a sprzedajacy bez możliwości obrony

#12 Orędownik#

@_ulgi_ 

Najważniejsze są wyczerpujące informacje w opisie aukcji, w tym informacje o ew. wadach, uszkodzeniach, rysach itp. oraz dokładne zdjęcia.

Allegro nie ma podstaw prawnych do zmuszania Cię do uznania reklamacji, bo tylko Ty o tym decydujesz czy reklamację uznasz czy nie.

Przed wysłaniem towaru w ramach reklamacji wypada oczywiście poinformować o tym sprzedającego.

Nie masz obowiązku przyjmowania przesyłki za pobraniem. Kupująca ma obowiązek przesłać reklamowany towar na swój koszt i powinna oprócz tego wysłać pismo reklamacyjne, w którym widnieje data zakupu, wada towaru i w tym przypadku żądanie zwrotu pieniędzy.

Po rozpatrzeniu reklamacji decydujesz, czy jest ona zasadna. Jeśli tak, wówczas zwracasz koszt obuwia plus koszt dwóch przesyłek do kupującej i od kupującej do Ciebie.  Jeśli nie, prosisz kupującą o przelanie równowartości zwrotnej przesyłki obuwia do niej.

 

Wiola
Highlighted

Odp.: Oszukujacy kupujący a sprzedajacy bez możliwości obrony

#8 Zapaleniec#

Chodzi o to że buty nie posiadają żadnej wady, kupująca poprostu robi wszystko żeby buty zwrócić nie ponosząc kosztów, co chwile wymyśla nowe argumenty. Straszy policją. Pani najpierw wysłała buty a później wytoczyła spór. Chciała zwrócić towar bez podawania przyczyny, później odstąpić od umowy a na koniec chce złożyć reklamację. Rozumiem że mam przyjąć reklamację i ją rozpatrzyć? A co z towarem w przypadku kiedy tą reklamację odrzucę? Mam je odesłać do niej na swój koszt? I tak w kółko Macieju?

Highlighted

Odp.: Oszukujacy kupujący a sprzedajacy bez możliwości obrony

#12 Orędownik#

@_ulgi_ 

Zrobiłaś porządki i tych kilka ciuszków, par obuwia już nie nosisz i postanowiłaś sprzedać, bo są w dobrym stanie.

Tak możesz, jeśli sprzedaż Twoja nie jest ciągła i zorganizowana i nie prowadzisz firmy, a więc nie masz obowiązku przyjmowania zwrotu.

Masz obowiązek przyjęcia butów w ramach reklamacji.

Napisz w sporze, że przyjmiesz obuwie w ramach reklamacji, jeśli kupująca nie wysłała ich za pobraniem. Przesyłki pobraniowej nie odbieraj.

Potem tę reklamację rozpatrz i zadecyduj czy jest zasadna czy też nie i postąp, jak napisałam powyżej, a więc jeśli ją uznasz, zwróć jej  równowartość obuwia plus koszt obu przesyłek. Jeśli jej nie uznasz, poproś kupującą o przelew pieniędzy celem odesłania jej obuwia z powrotem.

Allegro nie stoi ponad prawem, by zmuszać Cię do uznania reklamacji. 

Policja nie ma nic wspólnego z reklamacjami, więc niech sobie straszy 🤣

Odpowiadaj tylko na wiadomości w ramach sporu, krótko i merytorycznie.

Nie wdawaj się w słowne utarczki, nie reaguj na obelgi itp. słownictwo. 

Wiola