Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, otóż przydarzyła mi się nie miła sytuacja, kupiłem jedną rzecz na allegro, sprzedający wysłał do mnie paczkę, i na drugi dzień postanowiłem ją odebrać, i ku mojemu zdziwieniu pisze ze błędny kod, dzwonię na infolinie inpostu a pani mi mówi że paczka została odebrana 1 grudnia , a ja do niej mowie że to nie możliwe bo ja chciałem odebrać ale drugiego grudnia ! a nikt nie miał dostępu do kodu odbioru, pani kazała mi złożyć reklamacje, ale ona może trwać nawet 30 dni !!!! W inpoście mają taki sajgon ze nie wiem co, kiedyś chciałem nadać paczkę w paczkomacie, otwiera się skrytka chcę włożyć paczkę a w skrytce jest już jakaś inna paczka, jakaś inna np nie uczciwa osoba by mogła zakosić paczkę, ale ja przedzwoniłem na infolinie i przedstawiłem sytuacje, inni na forum pisali ze jak chcą nadać albo odebrać paczkę już nie pamiętam dokładnie, otwierają się nawet po 2-3 skrytki. Mi się wydaje że mogło być tak , ktoś chciał nadać paczkę otworzyła się pełna skrytka i mógł zakosić paczkę albo nie zauważył i włożył swoją paczkę, albo ktoś chciał nadać albo odebrać paczkę otworzyły się kilka skrytek np i moja zamknął tą skrytkę i jest odnotowana ze ją odebrałem. Jak czytałem jak inni składali reklamacje to powiedzieli ze ją odrzucili, sprawdzili kamery i powiedzieli ze została odebrana prawidłowo. Co mam teraz robić? Myślę aby poczekać na odpowiedz na inpost, jeżeli odrzucą reklamacje to zgłoszę się do allegro , oni mają ochronę kupującego ( wtedy trzeba zgłosić to na policje ) i wtedy chyba kasę zwracają, oczywiście nic nie mam do sprzedającego bo to nie jego wina, a jeszcze jedno poprosiłem inpost aby zabezpieczyli kamery.
@robert8523 napisz do sprzedawcy niech złoży reklamację paczki są ubezpieczone 🙂
@robert8523 Ale po co ty się szarpiesz z InPostem? Złóż pisemną reklamację sprzedawcy, to on odpowiada za przesyłkę do momentu, aż ją otrzymasz. Domagaj się wydania rzeczy, czyli ponownej, skutecznej wysyłki lub zwrotu wpłaty. Jeśli będzie problem, otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa
Pomoże Ci tam pracownik Allegro.
Jeżeli sprzedawca nie dostarczy Ci przedmiotu lub nie zwróci pieniędzy, możesz wystąpić o ich zwrot z Programu Ochrony Kupujących.
Poczytaj o odpowiedzialności sprzedawcy w necie. InPost nie jest dla Ciebie stroną, stroną jest sprzedawca, niech on składa reklamacje. Niezależnie od tego musi Ci niezwłocznie wydać towar ponownie lub oddać pieniądze. Powołaj się na art. 5431 Kc, jeśli termin dostawy podany w aukcji minął.
@xyz96 @kostas11 , no tak ale w statusie mam że niby odebrane, to sprzedawca może się na mnie wypiąć, bo powie że odebrałęm i że coś kręcę, ale jestem tak nastawiony ze jak po miesiącu dostane negatywną odpowiedz od inpostu to zgłoszę sprawe na policje , jeżeli by coś kręcił to sam na siebie bym zgłaszał na policje? przeciesz są kamery w paczkomatach inpost.
@robert8523 No tak, niech Ci sprzedawca udowodni, że odebrałeś. Sam status to żaden dowód.
@xyz96 będzie miał potwierdzenie kodem i jak udowodnisz że nie było w skrytce paczki ?, @robert8523 widzę żeś normalny i ugodowy kupujący więc nie wybiegaj w przód, napisz sprzedawcy jaka sytuacja oraz że poinformowałeś inpost, wszystko można załatwić 🙂
@kostas11 Nikt mu nic nie udowodni żadnym kodem i statusem. Tam są kamery. Jeśli towaru nie otrzymał, sprzedawca musi udowodnić wydanie rzeczy.
Tak, najlepiej wszystko zwalać na sprzedawcę który nadał przesyłkę i która dotarła do miejsca docelowego tylko jakiś system zawinił że pozwolił komuś innemu odebrać nie swoją paczkę ,jeszcze trochę to sprzedawca będzie odpowiadał za pogodę bo np.komuś przesyłka przemokła w skrytce.
A przepraszam, jak i na podstawie jakiego artykułu z którego kodeksu sprzedający ma to zrobić? Jak zawsze pytam z ciekawości😁
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Ponownie wprowadzasz w błąd kupującego, za przesyłki Smart odpowiada platnik,nadawca, czyli Allegro.
Za przesyłki Smart odpowiada nadawca, czyli Allegro.
Złóż reklamacje https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=713f3db7-e741-4fba-9404-09ee86a58e6c&subjectId=d5222a2f-4...
To jest nieprawda. Za wszystkie przesyłki, także Smart odpowiada przed kupującym sprzedawca. Mam stanowisko Allegro w tym temacie, które zresztą jest zgodne z prawem.
Za ewidentne zaniedbania w procesie dostawy takie jak w tym przypadku sprzedawca nie powinien odpowiadać gdyż nie ma na to żadnego wpływu tu wygląda na winę dostawcy ,który udostępniając swoją formę obsługi i kasując za to opłaty winien świadczyć swoje usługi tak by nikt niepożądany nie mógł innemu podebrać przesyłki .To że tak się dzieje wiem bo sam miałem przypadek że wkładając przesyłkę w skrytkę której kod otrzymałem otwarła się inna z paczką w środku.Takie przypadki nie powinny mieć miejsca i co ? winny sprzedawca?
Tak, przed kującym odpowiada za to sprzedawca. Przewoźnik odpowiada przed nadawcą.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawa-ogolne/odpowiedzialnosc-sprzedawcy-za-przesylke/
Może tego jeszcze nie wiesz ale allegro nie stanowi prawo w Polsce,za przesyłki odpowiada nadawca, czyli allegro.
https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/prawo-przewozowe-16791722/art-61
Art. 72. [Odpowiedzialność nadawcy przesyłki]
Względem kupującego za przesyłkę odpowiada sprzedawca - wyżej w linku masz podstawę prawną. To jest wiedza powszechna, niepodważalna. Dalsza dyskusja nie ma sensu.
Dzień dobry.
Zgodnie z art. 548 paragraf 3 Kodeksu cywilnego, sprzedawca jest odpowiedzialny za przesyłkę do czasu, aż kupujący ją otrzyma.
Czy jeśli kupujący wybierze dostawę Smart, sprzedający jest zwolniony z odpowiedzialności za przesyłkę do czasu, aż kupujący ją otrzyma i jego odpowiedzialność kończy się w momencie wydania przesyłki przewoźnikowi?
Dzień dobry,
dziękuję za wiadomość. Chętnie wyjaśnię.
Sprzedający nie jest zwolniony z odpowiedzialności za przesyłkę, niezależnie od tego czy dostawa jest realizowana w ramach pakietu Smart!, czy też nie. To oznacza, że jeśli Kupujący wybrał metodę dostawy udostępnioną w ofercie, to Sprzedający w każdym przypadku jest odpowiedzialny za przesyłkę do momentu dostarczenia.
Pozdrawiam
// Kinga K
Zespół Allegro
https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/prawo-przewozowe-16791722/art-61
Art. 72. [Odpowiedzialność nadawcy przesyłki]
Wczoraj był w necie artykuł że na trasie spłonęła naczepa z przesyłkami tysiące osób nie dostaną towaru i za to też ma odpowiadać sprzedawca?
Sprzedawca ma wydać rzecz kupującemu, wydanie to objęcie rzeczy w posiadanie przez kupującego. Dopóki to się nie stanie, sprzedawca odpowiada względem kupującego za przesyłkę. Może poć pożar, może być powódź, może być skradziony paczkomat 🙂
To może zgodne z regulaminem jaki ustaliło allegro ale kompletnie nielogiczne .Zrzucanie odpowiedzialności na niewinnego tylko po to by on musiał wszystko prostować a instytucje które powinny zadbać o dostarczenie czują się bezkarne.