anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Panowie idą zmiany, wiecie o tym ?

szary12376
#10 Popularyzator#

Może wreszcie się coś wyprostuje, od stycznia mają wejść 3 zmiany. Nie wiem na jakim etapie są, ale do 1 stycznia mało czasu, chyba uchwała gotowa jest.

A oto te zmiany:

1. Termin odstąpienia zmieni się z 14 na 30 dni.

2. Ceny towarów będzie widać i te z 30 dni przed. To w kontekście promocji/super ceny, faktyczna czy jednak nie.

3. Sztucznie nabijane oceny i gwiazdki. Tu utnie się serwisowi, ale i sprzedającym cwaniakom też. Oceny sztucznie nabijane przez boty i nie tylko wylecą w kosmos. 

Co wy na to ?

Serwis, idą zmiany będziecie mieszać. 

oznacz moderatorów
29 ODPOWIEDZI 29

az1rael
#21 Demiurg#

30 dni na zwrot no pieknie juz widze te stada roszczeniowych kupujacych wmawiajace mi ze zwrot mam przyjac bo on jest nieuzywany i nowka sztuka po miesiacu? To ja sie pytam co on robil z tym produktem trzymal nierozpakowany w szafie??? Juz nic nie bede w firmie robil tylko pisal uzasadnienia majace rece i nogi ze towar zostal uzyty i ze akurato tyle nalezy pomniejszyc kwote zwrotu masakra

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

jeśli odstąpienie będzie wydłużone do 30dni, to możemy liczyć tylko na nową grupę kupujących-cwaniaków, którzy będą darmowo użytkować przedmiot, po to, żeby go po miesiącu zwrócić jako "nowy". Dramat jednym słowem. Kolejny raz widać, że twórcy przepisów odpłynęli w kosmos.

Co do pozostałych zmian, to podejrzewam, że w praktyce będą one i tak nierealne do zrealizowania, więc to raczej martwy przepis.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

szary12376
#10 Popularyzator#

@az1rael powiem Ci jak mi serwis odpowiada, nie jesteśmy sądem, wyroków nie wydajemy, proszę samemu dochodzić swoich praw. Jak wprowadzali 14 dni też były takie komenti i jest nadal. Zazwyczaj jak ktoś ma zwracać to większość to robi od raz, te 30 to dla tych co mają mało czasu, zapominalskich lub jak dyskusja się przeciąga, albo serwis pisze aby pisać na sztukę i zmęczenie petenta/klienta.

@mikeza 2. do zrealizowania jest, co do 3 nie będziemy tego działania widać raczej. Skoro wprowadzą to w razie co poprawią i będzie. Serwis i sprzedający muszą się dostosować.   

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Powiem ci tak jako kupujacy na allegro a konto mam 17 lat zrobilem 1 zwrot bo jak cos kupuje to swiadomie i teraz bede mail zlozona pierwsza reklamacje; jako pracujacy u sprzedajacego na allegro na dziale obslugi klienta to mi wlos na glowie deba staje co kupujacy odjaniepawlaja wraz z sprzedajacymi i cala sytuacja wyglada tak ze mozna okreslic jakby tu ktos kogos probowal wyd.ac bez mydla. Odrzucalem juz tak **piiip**ycznie absurdalne reklamacje ze glowa mala, probowano mi zwracac towar nie z mojego sklepu wymuszajac pok, na poczatku dziennym jest zwawianie ze towar juz przyszedl uszkodzony a ja tylko taki odeslalem, ba nawet mialem przyklad odsysania samooplacza z puszki przy uzyciu igly oraz douzupelnianie go woda a potem wmawianie ze produkt jest lejacy ba klientka przeszla sama siebie bo po telefonie odemnie w sprawie reklamacji pomylila mnie z kolejnym sprzedawca ktoremu wykrecila taki sam numer i zaczela na mnie do mnie psioczyc myslac ze rozmawia z tamtym. Poziom chamstwa wzajemnego na tym portalu sprzedazowym wybija sufit wolalbym zeby obie strony byly uczciwe wzgledem siebie i traktowaly sie z szacunkiem i ani jedna ani druga nie lecialy sobie w wała po bandzie 

oznacz moderatorów

szary12376
#10 Popularyzator#

@az1rael ja konto mam tu 13 lat, dyskusje chyba 3, zwroty może 2. Nie umniejszam Twoim doświadczeniom, ale przykład jednego sklepu nie stanowi normy. Na te przypadki złe są w dużej ilości przykłady dobre. Sam wielu sprzedających miałem normal, a ostatnio trafiłem na dika prefidniaka jakiego 13 lat nie miałem. Zło tu to odsetek i statystycznie zawsze margines. Było kilku sprzedających, którzy mimo pytań i wiedzy o niezgodności wysyłali. Np. kupiłem jedną oponę używaną, pisałem odpowiedź cacy, dzwoniłem tak super stan cała. Przysłali i na boku miała jak ślady po nożu, dyskusja i sprzedający oddał wszystką kasę. Czas niestety zleciał. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Wiem ze nie mozna generalizowac bo wiekszosc jest ok kazdy chce sprzedac i zarobic i kazdy chce kupic by mu sluzylo. Warunki w pl coraz gorsze inflacja popyla kazdy oglada zlotowke z 10str zanim wyda. Jak klient jest ok wzgledem mnie to i ja sie staram byc ok wzgledem niego ale jak mi ewidentnie wciska taki kit ze to niemozliwe to mi sie zalacza terminator. Niektorzy kupujacy takie pytania sadza ze glowa mala np czy rolki wejda na stopy 13 latki (a skad ja mam wiedziec jaki gabaryt ma pani 13latka?), albo patrzy na aukcje hulajnogi i pyta czy to elektryk? Nie to zwykla hulajnoga tylko wyczynowa dlatego ma wieksze kola i amortyzator. Na nast dzien ten sam pyta gdzie ta hulajnoga ma baterie? Odpowiedz to nie jest elektryczna hulajnoga. Kolejny dzien i pytania a ladowarka w zestawie jest? Argh. Konsument nie wie co chce i se tak kupi i odsyla kupi i odsyla a ty pakujesz wysylasz przyjmujesz zwrot i na kolomacieju, dlatego mnie tu taki jeden zirytowal co kupuje uzywki laptopy i potem odsyla bo nie przeszedl 19 z serii 20 testow lub jak cytuje ma do sprzedawcy pytania o takiej komplikacji ze cyt go producent nie potrafil odpowiedziec. Jak dostaje zapytanie to klient dostaje odemnie rzeczowa odpowiedz ale ja nie jestem ekspertem od wszystkiego, szef mial na sklepie sprzet i odzywki oraz odziez sportowa bylo pytanie byla konkretna odpowiedz, obecnie asortyment sklepu na allegro wyglada jakby tajfun przeszedl bo ja nie wiem co ja bede wystawial za tydzien bo szef akurat trafi w markecie na promocje na walki do farby lub meble do ogrodu albo lalki barbie i ja mam sie potem rozeznawac z jakiego plastiku jest zrobiona kula do gry w bule albo insze **piiip**iste pytania? A najbardziej wkurza mnie to ze szef ma max ilosc punktow za obsluge klienta a ma do mnie pretensje ze szukam klientowi odpowiedz na pytanie i zapoznaje sie wtedy z produktem w robocie i oczywiscie pol godziny zmarnowane albo ze pisze zbyt szczegolowe i rozbudowane odpowiedzi i mam za duzo czasu na bzdury bo najlepiej bym zlal klienta i wystawil towar bo robic nie ma kim.

oznacz moderatorów

szary12376
#10 Popularyzator#

Powiem tak, ja kupujący po zapytaniu i podwyżce mam niesmak. Sprawa jest dokonana i fakt. A wy tu po informacji doszukujecie się jakiejś wypożyczalni. To są raczej skrajności i tak nie powinno być. Gdybym sprzedawał, to też nie chciał bym wypożyczać, ale nie podnosił bym ceny kupującemu po zapytaniu, tylko kolejnemu. Taki przypadek miałem raz na 13 lat, tylko po ostatnich przecierkach z serwisem, zastanawiam się czy to nie ich profilowanie, czy sprzedających zagrywki. Mało kto kupuje aby kupić i kogoś wycyckać. Na 99% potrzeba rodzi zakup i to nie jest tak, że ludzie mogą sprawę olać od tak. Szukam, pytam, tracę czas i bach, bo coś tam to towaru brak, albo cena wyżej. Naprawdę nie jestem wtedy zadowolony i lekką ręką nie macham a tam nie kupuję wcale. Znowu szukam z uprzedzeniami już i tracę kolejny czas. Wielu podwyższa ceny tylko z powodu tego, że coś innego w około drożeje, to sztuczny falowy proces, który powszednieje i ma wpływ na inflację. Najlepszy przykład, rękawiczki MerkatorM, normalnie kosztowały 12.5 za 100szt. paczkę. W pandemi zaraz im komponenty zdrożały i kosztowało to samo 120. Aż w taki skok nie uwierzę. A teraz 11.5 i obecnie 13.03. Bankowo firma wykorzystała sytuację, do tego ograniczyła sprzedaż i od tego czasu założyła tu sobie sklepik. To wszystko jest krótkowzroczne działanie, dziś ten podwyższy, powstaną falowe tendencje i sam gdzie indziej to samo odczuje. Niestety kupujący liczą na wiedzę o towarze, zamiast szukać gdzieś samemu info, a okazuje się że towaru masa i nikt nic nie wie. Wielu nie zna reali sprzedających, nie wie że infantylnych pytań jest masa i nie do ogarnięcia. Niestety to dwie strony medalu i interesu.       

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@szary12376 a gdzieś to zaczytał

oznacz moderatorów

ulaabc
#9 Pomysłodawca#

 30 dni na zwrot..porażka

oznacz moderatorów

Sojiro
#12 Orędownik#

Jakieś źródło?

oznacz moderatorów

szary12376
#10 Popularyzator#

@Client:44052296 @Sojiro Mówił to wczoraj rzecznik rządu w telewizji, to nie jest info z netu do których mam dużo większe wątpliwości.

Zaraz ktoś będzie się doszukiwał w jakiej stacji. To bez znaczenia bo nie mówił tego jakiś redaktor, czy ekspert tylko przedstawiciel władzy, która stoi nad tym serwisem także. Z racji małej ilości czasu przed wejściem, a opowiadaniem o tym, raczej jest na rzeczy. Co innego jak coś ma wejść z leżakowaniem 2 lata, na końcu może wyjść coś innego niż na początku było gadane.      

oznacz moderatorów

mudol
#11 Animator#

2. Ceny towarów będzie widać i te z 30 dni przed. To w kontekście promocji/super ceny, faktyczna czy jednak nie.

 

To jest Dyrektywa Omnibus, klient musi znać cenę z ostatnich 30 dni, to jest akurat dobre, cwaniaki podwyższające ceny a po chwili zmniejszające będą płakać.

 

No ale t 30 dni na zwrot? 😄 Samochody też tak można "kupować"? 😄 ale będzie zwrotów...

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Niektórzy sprzedający mają w swoich ofertach 30dni na zwrot np; oświetlenie, lampy także można używać 30dni i łatwo żeby nie było widać użytkowania (akumulatorowe). Sprzedający ma prawo obniżenia kwoty zwrotu- będzie wypożyczalnia, niestety.😁

oznacz moderatorów

szary12376
#10 Popularyzator#

Tak są i tacy pewni swego co mają już teraz 30 dni. Trzeba by odpowiedzieć czemu oni tak mają i się nie obawiają. Czyżby towar pewny i dobry.

Ale jest wiele towarów, które można jedynie wyjąć i obejrzeć bez testu działania. A są i takie w blistrze, gdzie sprzedający nie uzna wyjętego towaru z takiego opakowania. Przykład klakson do auta, blistr, można by styknąć i zobaczyć jaki daje sygnał, ale wyjęcie z blistra oznacza brak możliwości zwrotu. Wszystkiego nic nie rozwiąże.

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@szary12376  Ale te 30 dni na odstąpienie to dotyczy pokazów handlowych a nie sprzedaży na platformach.

Miesiąc na odstąpienie od umowy z pokazu handlowego

Ustawa przewiduje, że konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa podczas nieumówionej wizyty przedsiębiorcy w miejscu zamieszkania lub zwykłego pobytu konsumenta albo wycieczki zorganizowanej przez przedsiębiorcę, której celem lub skutkiem jest promocja oraz zawieranie umów z konsumentami, może w terminie 30 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów (powyższe uzupełniać będzie obecne regulacje upk o 14 dniowym terminie odstąpienia od umowy, liczonym od dnia jej zawarcia). Obydwa w/w terminy będą przy tym wydłużana do maksymalnie 12 miesięcy – w przypadku gdy przedsiębiorca nie poinformuje konsumenta o przysługującym mu prawie odstąpienia od umowy. Zawarcie umowy w związku z nieumówioną wizytą przedsiębiorcy w miejscu zamieszkania lub zwykłego pobytu konsumenta albo podczas wycieczki w większym niż obecnie zakresie wyłączało będzie możliwość zastosowania do takich umów ustawowych wyjątków od przysługującego konsumentowi prawa do odstąpienia od umowy.

Czytaj więcej na Prawo.pl:
https://www.prawo.pl/prawo/pokazy-handlowe-zmiany-w-prawie,515782.html

_____________
Kama
oznacz moderatorów

szary12376
#10 Popularyzator#

@Kaliope_Brzeg zestawili ze sobą słownie trzy sprawy, to przypadek pewnie. Miejmy nadzieję, że to całość.   

oznacz moderatorów

szary12376
#10 Popularyzator#

@mudol Będą prawdziwsze promocje, skończy się oczernianie fałszywe piątków i mniej będzie plakietek okazja/super cena. Dobry ruch dla kupujących, a sprzedający muszą bardziej pomyśleć, będzie trudniej oszukiwać. 

Samochody nie mieszajmy do aukcji detalu, raczej aut to nie obejmie, ale o tym nie gadali, więc zobaczymy. 🙂  

oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

@szary12376  i co z tego?

Prócz tego że zniknie część sztucznych promocji iróżnych blacków nic sie nie zmieni

Wiele sklepów juz od dawna udostępnia zwrotu w okresie dłuższym niż ustawowy i jakoś nie bankrutuja a wręcz odwrotnie. Jeśłi kupujący chce zwrócić produkt to czy to zrobi po w dniu 14 czy też 30 to nie ma znaczenia. Jeśli produkt przychodzi uszkodzony/używany nadal będzie można pomniejszyć wartość zwrotów.

Jak dla mnie to wiecej szumu wokół tych zmian niż faktycznego zmieniania. Z mojego punktu widzenia jako sprzedającego od dawna bez wykorzystwyania różnych sztuczny kombinacji cenowych to tak naprawde nic nie zmiena. Zmieni tylko w regulaminie czs na zwrot i tyle. Kto bedzie chciał zrobić zwrot to go zrobi a kto nie będzie chciał to go nie zrobi. Zupelnie tak jak do tej pory.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

A kto bedzie chcial pouzywac przez miesiac potem zwrocic i drzec lacha z sprzedawca o kwote zwrotu by potem odzyskac kase z pok i zostawic negatywa to tez zrobi tylko ile biurokracji bedzie z odpisywaniem dlaczego obnizasz kwote zwrotu i uzasadnianiem dlaczego akurat o tyle ze hej

oznacz moderatorów