Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czy allegro moze pomoc wyjasnic sprawe? Kupujacy idzie w zaparte, ze dokonal zwrotu tawaru na poczatku stycznia, my natomiast do dnia dzisiejszego tego zwrotu nie otrzymalismy. Probowalismy skontaktowac sie telefonicznie z kupujacym lecz bez skutku, poniewaz nie odbiera telefonu. Zalozyl dyskusje i zlozyl wniosek o rekompensate z programy ochrony kupujacych. Nie posiada zadnego potwierdzenia nadania zwrotu, twierdzi ze nadal zwrot darmowy poprzez paczkomat inpost. Czyli powinien miec kilka meili z potwierdzeniem nadania poniewaz allegro wysyla kilka takich meili od momentu wygenerowania Kodu Zwrotu. Co w takiej sytuacji zrobic zeby allegro nie zablokowalo nam konta? Ewidentnie wyglada na wymuszenie zwrotu pieniedzy przez kupujacego. Mial ktos podobna sytuacje? Prosze o pomoc Pozdrawiam Karolina
Klient grubo idzie... To i z klientem trzeba grubo. Na przykład tak:
Szanowny Panie, ponownie prosimy o podanie numeru przesyłki zwrotnej, ewentualnie o podanie jak najdokładniejszych szczegółów dotyczących zwrotu - np. którego dnia, o której godzinie i w którym paczkomacie dokonał Pan zwrotu. Informujemy, iż nieudzielenie powyższych informacji nie spowoduje odmowy dokonania zwrotu z naszej strony, spowoduje natomiast (po dokonaniu zwrotu środków) złożenie doniesienia o popełnieniu przez Pana przestępstwa z art. 286 par. 1 kodeksu karnego (oszustwo) - czynu zagrożonego karą pozbawienia wolności od 6 miesięcy do 8 lat. Mamy nadzieję, że cała sprawa wyjaśni się z korzyścią dla obu stron, jednak aktualna sytuacja - nieotrzymanie przez nas zwrotu towaru oraz brak numeru nadania umożliwiającego złożenie reklamacji u przewoźnika - pozwala domniemywać złą wolę z Pańskiej strony.
Albo coś w tym stylu...
A potem oddać kasę, nawet jeśli klient nie uprawdopodobni w najmniejszym stopniu dokonanego zwrotu. Masz to szczęście, że nie sprzedajesz towarów drogich jednostkowo, więc nie powinno Cię to zbyt wiele kosztować. I - oczywiście - złożyć zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa. Za mniej więcej półtora roku będziesz dysponować niezłym batem na następców w postaci wyroku skazującego za przestępstwo na Twoją szkodę.
@fhusportexxx Tak wiele wątków o tym że Allegro zwraca z POKu, ale jak kupujący ma dowód że odesłał to powinien przedstawić, w czym problem.?Poczekaj niech Cię All upomni, jak chcą zwrócić kasę to muszą mieć podstawy.
@fhusportexxx Poinformuj szanownego kupującego oficjalnie w dyskusji, że jeśli nie przedstawi potwierdzenia odesłania przedmiotu, to zgłaszasz na policji próbę wyłudzenia. Następnie czekaj na reakcję, bo po takiej informacji nagle może się okazać, że jednak zapomniał odesłać przedmiotu.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere może nie tyle wyłudzenia (bo nie wiadomo czy kupujący jest naciągaczem) tylko po prostu kradzieży paczki. Skoro kupujący ją umieścił w paczkomacie, po czym zapadła się ona pod ziemię to na jakimś etapie nastąpiła jej kradzież.
Ale to od momentu zamkniecia paczkomatu byl by chyba numer przesylki wygenerowany automatycznie i wyslany przez system na meila czy sie myle?
@fhusportexxx Nie, nr przesyłki jest nadawany po odebraniu paczki przez kuriera z paczkomatu nadawczego.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Kupujący pewnie naczytał się wcześniej na Gadane, „dobrych rad” jak okpić sprzedawcę. Dyskusja, POK. 😁
@fhusportexxx W takim razie czekajcie na rozwój wydarzeń w Dyskusji, tam wypowie się kupujący i wypowie się Allegro. Jeżeli kupujący jednak ma jakiś dowód lub taki dowód w systemie istnieje, trzeba będzie oddać pieniądze.
Tutaj, na forum, nikt tego nie rozstrzygnie.
Wiem, ze to nie tutaj rozstrrzygniecie sprawy, tylko prosze o rade bo psycha siada jak prowadzisz biznes uczciwie i chcesz miec dobre wyniki a nagle trafia sie jakich przekret, ktory podklada nogi i psuje ci twoja ciezka prace
@fhusportexxx Nie posiada żadnego dowodu zwrotu ani otrzymania potwierdzenia o dostarczeniu przesyłki to nie ma zwrotu. Każdy sobie może mówić co tylko zechce, bez jakichkolwiek potwierdzających dowodów będą to tylko zawsze słowa a Ty masz taki sam teraz dowód jak kupujący, czyli nie otrzymałeś zwrotu i nie masz na to dowodu bo takiego nie ma.
Na jakiej podstawie miałoby allegro blokować konto? zwróćcie się do allegro w dyskusji aby kupujący przedstawił jakieś dowody i będzie o czym dyskutować inaczej dyskusja nie ma dalszego sensu.
@fhusportexxx Na zwrot środków nasz 14 dni licząc od daty otrzymania odstąpienia.
Art. 32. 3 "Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej".
Poproś o dowód odesłania przesyłki. Bez dowodu nie zwracaj bo może to być próba wyłudzenia.
Ps. kod do paczkomatu to nie dowód.
@xyz96 tutaj nie wiadomo czy ma bo złożyć wniosek możesz zawsze, jak nie ma dowodów to zostanie odrzucony.
Prosilam za kazdym razem jak tylko kontynuowal dyskusje, Nie ma nic po za numerem zwrotu. Wyslal numer przesylki ktora zostala doreczona do jakiegos paczkomatu gdzies z drugiej str polski, Zwroty nigdy nie wracaja do nas "do paczkomatu" tylko przywozi kurier jak podjezdza po odbior paczek. darmowy zwrot klient odsyla paczkomatem ale jest doreczany pod adres firmy.
@fhusportexxx czyli podstaw do zwrotu nie ma. Zwroty smartowe idą na adres a nie do "jakiegoś paczkomatu". https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=214387b5-397a-4941-9f72-7d844023040c tutaj możesz próbować kontaktować się z allegro żeby ponaglili kupującego do wysłania potwierdzenia lub żeby sami to potwierdzili (skoro zwrot był smartem to mają informację). Jest nawet szansa że zamkną taką dyskusję jeżeli kupujący nie będzie się rzeczowo w niej wypowiadał.
Nam sie wydaje ze to wyludzenie , juz kilka razy spotkalismy sie z sytuacja tego typu, ze kupujacy straszyl negatywna ocena i zakladal dyskusje, Jak napisalismy ze bedziemy sprawdzac z Inpostem, bo paczkomaty maja kamery, ze prowdopodobnie sprawa trafi na policje to nagle dyskusje byly szybko rozwiazane i zamkniete.
Jak napisalismy ze bedziemy sprawdzac z Inpostem, bo paczkomaty maja kamery, ze prowdopodobnie sprawa trafi na policje to nagle dyskusje byly szybko rozwiazane i zamkniete.
I tego się właśnie trzymaj.
Dzieki tak zrobie napisze do allegro zeby oni sprawdzili, skoro zwrot byl smartem przez kod do paczkomatu to musi miec potwierdzenie nadania nawet kilka meili allegro wysyla za kazdym razem do kupujacego ze " paczka w paczkomacie czy ze wyruszyla w droge itp.."
"Skontaktuj się jak najszybciej z kupującym, aby wyjaśnić sprawę. Pamiętaj, że warunkiem przyznania przez nas rekompensaty jest zawiadomienie przez kupującego organów ścigania. Możemy także zablokować Twoje konto. "
To jak to w końcu jest? "zawiadomienie organów ścigania" jest warunkiem otrzymania kasy z POK czy Allegro tak tylko pisze, aby odstraszyć ewentualnych naciągaczy?
No wlasnie nie wiem , chyba tak bo jezeli kupujacy wie ze chce naciagnac sprzedawce to pewnie sam zrezygnuje..
@fhusportexxx Poprosiłam naszego pracowanika o zapoznanie się z dyskusją i zabranie głosu. Proszę Cię o jeszcze odrobinę cierpliwości.
@fhusportexxx a co masz tu ?
Znajdziesz go w szczegółach zwrotu w zakładce Zwroty. Wystarczy, że klikniesz podany numer i sprawdzisz informacje na stronie przewoźnika.