anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problem z reklamacją

eplecak-com-pl
#10 Popularyzator#

Cześć, 

zwracam się z prośbą o wyjaśnienie, bo nigdzie indziej nie znalazłam odpowiedzi na moje pytanie. Opiszę po krótce przebieg zdarzenia:

Klientka zgłosiła "Powód zwrotu (reklamacja): inna wada bądź niezgodność towaru z umową (Urwana cześć )" 15 listopada, towar dotarł dziś tj - 29 listopada.

Po otwarciu paczki, rzeczywiście widzę, że towar(samochodzik) jest uszkodzony, ale jestem pewna, że wysyłaliśmy go w 100% sprawnego i nieuszkodzonego w zapieczętowanym opakowaniu. Wykonałam więc telefon do klientki, chciałam uzyskać parę informacji takich jak, czy paczka nie przyszła zgnieciona, zdeformowany karton czy cokolwiek(wnioskowalibyśmy do przewoźnika o odszkodowanie z pomocą klientki) - ale od razu zderzyłam się ze ścianą. Klientka opryskliwa, powiedziała, że zgłosiła zwrot bo ma prawo do tego i że mamy jej zwrócić pieniądze. Dla mnie logicznym jest - jeśli składa reklamację to nie mamy formularza reklamacyjnego (szary przycisk, brak możliwości wygenerowania tego formularza jak w przypadku zwrotu) to wypadałoby napisać w formie papierowej reklamację z roszczeniami klienta; czy żąda kasy, wymiany, naprawy. I również przez telefon chciałam Panią poprosić aby wypełniła taki formularz i w formie zdjęcia nam wysłała ale skończyło się na tym, że Pani zaczęła rzucać krótkimi sformułowaniami że "w takim razie otwieram dyskusję i szybko zwrócicie kasę, do widzenia" tak więc otworzyła dyskusje pisząc "sprzedawca nie chce uznać zwrotu mówi ze reklamowałam towar a to nieprawda zwracam i zadam zwrotu kosztów dołączam zdjecia uszkodzonego towaru"

Proszę więc o wskazanie;

1. Czy klientka powinna wypełnić taki formularz reklamacyjny? Czy wystarczy, że zgłosiła "zwrot reklamacyjny" - jeśli tak, w jaki sposób mamy rozliczyć ewidencję zwrotów towarów i uznanych reklamacji towarów i usług? Z allegro nie da się nic wygenerować, a potrzebujemy choć wypełniony formularz aby podpiąć go do ewidencji... (oczywiście klientka nie ma obowiązku zwrócić paragonu, więc tego nie zrobiła... )

2. Od kiedy liczy się rozpatrywanie reklamacji? od dnia zgłoszenia reklamacji, czy od dnia dostarczenia do nas towaru? Tu są różne daty, bo zgłosiła "zwrot reklamacyjny" 15 listopada, a towar dotarł do nas dzisiaj... Jeśli od dnia zgłoszenia, to jest tu coś nie halo - jak mamy rozpatrzyć reklamację do dnia 29 listopada, skoro dzisiaj do nas towar reklamowany dotarł.. 

 

Proszę, uświadomcie mnie w tych kwestiach, bo czytałam już na różnych stronach i pogubiłam się w przepisach. Jedno jest w ustawach, drugie w regulaminie allegro. 

Aha, no i jeszcze jedno - oczywiście chcemy zwrócić tej kupującej pieniądze, ale chciałabym również odzyskać podatek należny za ten towar; bo nadaje się do utylizacji, a kasę oddamy. Skoro kupująca nie była w stanie zgłosić protokołu szkody(bo jestem pewna, że do uszkodzenia doszło w transporcie), to chociaż fajnie byłoby odzyskać ten naliczony 23% podatek vat..

Dzięki... 

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17

az1rael
#21 Demiurg#

Odebrała a nie zglosiła w ciągu tygodnia zastrzeżeń że paczka przyszła uszkodzona to zgodnie z prawem pocztowym towar przyszedł cały chce odstąpienia a towar zepsuty zastosuj art 34.4 ustawy konsumenckiej pomniejszenie wartości zwrotu do min 1grosza bo towar do utylizacji nie nadaje się do odsprzedaży naprawy i tyle oddaj. Tyle że nega zalapiesz bo kupującym wszystko wolno. @eplecak-com-pl 

oznacz moderatorów

eplecak-com-pl
#10 Popularyzator#

Klientka nie twierdzi, że paczka przyszła uszkodzona tylko, że jeden towar z paczki jest uszkodzony; zamawiała 2 produkty. Z resztą, nic nie twierdzi; bo zgłosiła tylko powód zwrotu(reklamacja) i wysłała towar do reklamacji 14 dni później niż zgłoszony zwrot. Próbowałam podpytać; ale Pani tylko krzyczała przez telefon, że ona zwraca, że ona ma prawo i że otwiera dyskusję. (Pomijam już fakt, że mimo tego, że samochodzik przyszedł uszkodzony to również był używany przez jakiś czas, bo na kółkach było jakieś włosie pewnie z dywanu, kurz i sierść). 

Nie chcę bawić się w tego typu sprawy, które opisałeś, żeby zastosować jakieś pomniejszenie kosztów. Możliwe, że dotarł do niej uszkodzony (ale powinna nam to zgłosić od razu i ew. zgłosić formularz szkody) ale nie zrobiła tego; klientka zgłosiła reklamację I CHCEMY JĄ ROZPATRZYĆ i pytam o zasady jej rozpatrywania jak wyżej. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jak reklamacja to musisz ja rozpatrzeć i masz na jej rozpatrzenie 14dni, możesz uznać albo nie, możesz naprawić albo oddać kasę.

oznacz moderatorów

eplecak-com-pl
#10 Popularyzator#

??? 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

1. powinna , ale nie zmusisz , do zwrotu środków przymusi Cię allegro , postawisz się klientce to zerwiesz negatywa , a wiesz pewnie jak leci po tym pozcjonowanie  ,tu https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/zwroty generujesz sobie szczegóły zwrotu i to powinno wystarczyć księgowemu .

2. 14 dni od zgłoszenia   ,to jest max. , przegapisz z góry zostanie uznany za zasadny .

aha . towat masz na stanie  ,klientka odstąpieniem od umowy przeniosła prawo własności na Ciebie , jeśłi masz dobrego księgowego będzie wiedział co z tym zrobić .

oznacz moderatorów

eplecak-com-pl
#10 Popularyzator#

Nie interesuje mnie negatyw. Chcę rozpatrzeć reklamację zgodnie z prawem; pierwszy raz mam sytuację, że ktoś zgłosił reklamację i odesłał bez dokumentów(formularz reklamacyjny - nie wiem czy kobieta chce nowy towar czy siano) i to 14 dnia, w którym mija teoretycznie czas na rozpatrzenie reklamacji... 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Trochę dziwne pytania zadajesz, zwrot reklamacja. więc zwrot tak mówi kupujący a więc musisz go przyjąć jak został zgłoszony w 14dniowym czasie, i ma 14dni na odesłanie ty musisz środki zwrócić niezwłocznie ale masz 14dni od czasu zwrotu- nie odesłania, zwrot środków masz prawo pomniejszyć o tyle ile jest towar wart po zwrocie, musisz to uzasadnić a nie że tyle sobie wymyślisz zwrot pomniejszony, może to być tylko 1zł. Kliknięcie w formularz zwrot na allegro kupującemu wystarczy niczego innego nie musi wypełniać.

oznacz moderatorów

eplecak-com-pl
#10 Popularyzator#

Jakie dziwne pytania? Dziwnie odpowiadasz na pytania; "zwrot reklamacja" i co? co to jest zwrot reklamacja? Allegro sobie wymyśliło swoje zasady zgłaszania zwrotu jako reklamację... Pytam mądrzejszych, chyba po to jest te forum?

Nigdzie nie napisałam, że chcę pomniejszyć jej zwrot, skąd te informacje, skoro nie o to pytałam? 

 

Może w takim razie potrafi ktoś wytłumaczyć co to jest ZWROT REKLAMACJA? 🙂

oznacz moderatorów

eplecak-com-pl
#10 Popularyzator#

@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

 

Proszę o wskazanie czy "Powód zwrotu (reklamacja): inna wada bądź niezgodność towaru z umową (Urwana cześć )" - traktować jako ZWROT konsumencki czy jak REKLAMACJĘ? 

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@eplecak-com-pl Podaj proszę numer zamówienia, którego sprawa dotyczy. Skonsultuję to. 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

eplecak-com-pl
#10 Popularyzator#

zamówienie: eb65f4e1-82d0-11ee-af79-d91f81b5e73d 

 

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@eplecak-com-pl Wyjaśnię Twoje wątpliwości z zespołem wyspecjalizowanym w tym obszarze i wrócę z odpowiedzią. 🙂

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@eplecak-com-pl nie chcesz umniejszać zwrotu środków i po mojemu słusznie , wydrukuj szczegóły zwrotu opisz ,, nie zwrócono paragonu ,, i, podepnij potwierdzenie zwrotu środków i tak oddaj księgowemu .

oznacz moderatorów

eplecak-com-pl
#10 Popularyzator#

Wciąż rozbija się o to samo; w szczegółach zwrotu jest informacja o reklamacji - powód zwrotu reklamacja. Może jest to czas na zmianę księgowości bo przy reklamacji - wymagają formularza reklamacyjnego podpisanego przez klienta, przy zwrocie bez paragonu wymagają informacji o braku paragonu, przy nieodebranej przesyłce, screen z dowodem, że klient nie odebrał.. 

Z waszą pomocą doszłam do wniosku, że lepiej chyba po prostu zwrócić jej kasę i potraktować to jak zwykły zwrot bez ujęcia tego w ewidencji; a ten "podatek" niezwrócony wrzucić sobie w koszta, bo przecież sama tego formularza za klientkę nie napiszę.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@eplecak-com-pl zwrot to zwrot , oddaj kasę i zapomnij , podatek odliczasz na podstwie formularza zwrotu ..... zmień księgowego , wymogi jakie Ci stawia przypominają mi lata 90-te ub. wieku .

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Wszyscy tu tak mają, kupujący klika w zwrot i tyle.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@eplecak-com-pl  generalnie wygląda to tak

Klient może:

1 ) reklamować towar

2) ODSTĄPIĆ OD UMOWY - musi to jasno określić

SkutKiem obydwu tych czynności ( zupełnie od siebie różych ) często jest  ZWROT produktu.

W przypadku reklamacji od 01-2023 to sprzedający decyduje czy towar naprawia, wymienia , obniża wartość czy zwraca całą wpłate - tutaj kupujący w przypadku pierwszej reklamacji nie moze podejmowac decyzji ( oczywiści może sugerować jakie rozwiązanie by wolał). Pamietac nalezy że kupującemy nalezy sie takze zwrot wszystkich kosztów przesyłek

Natomiast w przypadku odstąpienie od umowy - nalezy sie zwrot cąłej wpłaty + koszt najtanszej przesyłki w jedną strone. Jednakże w przypadku odstąpienia sprzedający ma prawo potrącić za zmniejszenie wartości rzeczy . Skoro klient nie reklamuje lecz odstepuje od umowy należy przyjąć że produkto otrzymał w stanie bez zastrzeżeń. 

Wiec najpierw dopytałbym kupujacą czy odstepuje od umowy czy składa reklamacje. A dopiero potem wiedząc z jakiego prawa kupujący chce skorzystać dostosowałbym swoje działania tak aby były zgodne z prawem.

Oczywiście zawsze najlepiej sie dogadac

 

oznacz moderatorów