Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Funkcja Urlopu na Allegro wzbudza wiele kontrowersji. Konieczność planowania go z wyprzedzeniem, możliwość składania zamówień pomimo faktu, że sprzedający zaplanował Urlop powodowały nieporozumienia, dodatkową pracę i niezadowolenie wielu z Was.
Między innymi dlatego rezygnujemy z tej funkcji i wyłączymy ją już 31 sierpnia. Oznacza to, że po tym terminie nie ustawicie Urlopu. Równocześnie wprowadzamy jednak narzędzie, które pomoże Wam radzić sobie z nieobecnościami: Przerwę w sprzedaży.
Jak działa Przerwa w sprzedaży?
Przerwa w sprzedaży umożliwia Wam zakończenie wszystkich trwających ofert za pomocą jednego kliknięcia, dzięki czemu będą one niewidoczne dla klientów i nie zostaną przez nich zakupione. Wcześniej również mogliście zakończyć i wznowić oferty, natomiast należało robić to pojedynczo. Aktywne licytacje skończą się zgodnie z zasadami działania licytacji, z wynikiem aktualnym na moment zawieszenia sprzedaży. Mamy nadzieję, że to usprawnienie pozwoli Wam sprawniej zarządzać swoimi ofertami i cieszyć się czasem wolnym podczas urlopu.
Przerwę w sprzedaży utworzycie w zakładce Moja sprzedaż, a następnie Ustawieniach sprzedaży. Przejdźcie do sekcji Przerwa w sprzedaży i kliknijcie w przycisk [Zawieś sprzedaż]. Ostatnim krokiem jest potwierdzenie zmiany statusu ofert na “zakończone”.
Aby ponownie aktywować sprzedaż, kliknijcie w przycisk [Aktywuj sprzedaż]. Macie na to 60 dni. Po tym czasie zakończone oferty trafią do archiwum i nie będziecie mogli ich aktywować.
Pamiętajcie, że mimo ustawienia Przerwy w sprzedaży, powinniście zrealizować złożone wcześniej zamówienia oraz na bieżąco odpowiadać w otwartych Dyskusjach.
@mr_oma wiecie że nie dogodzicie wszystkim, zaraz odezwą się Ci co wolą urlop z informacją i dalszą sprzedaż 🙂
Czy po takim zawieszeniu będzie jakaś informacja dla kupujących ????
A tak serio nie lepiej było zostawić urlop ale dostosować do tego odpowiedzi, statystyki + jasna automatyczna informacja w zapytaniach, dyskusjach że po urlopie sprzedawca odpisze ?
@kostas11, jeśli ustawisz Przerwę w sprzedaży, kupujący zobaczą obecnie informację: "Ten użytkownik nic teraz nie sprzedaje". 🙂 Wyświetlimy ją na karcie sprzedającego i na liście jego ofert.
@mr_oma Zmiana praktycznie nie wnosząca nic nowego, (skoro nadal trzeba "na bieżąco odpowiadać w otwartych Dyskusjach" i zapewne odpowiadać na pytania użytkowników), poza tym że nic się w tym czasie nie sprzeda.Informacja o urlopie też była widoczna w aukcjach, zatem kupujący liczyli się z tym, że w przypadku ewentualnego zakupu wysyłka nastąpi po jego zakończeniu.
Miałoby to sens, gdyby tak jak napisał @kostas11 "dostosować do tego odpowiedzi, statystyki + jasna automatyczna informacja w zapytaniach, dyskusjach że po urlopie sprzedawca odpisze"
@ART_FOTO przede wszystkim po włączeniu Przerwy w sprzedaży nie wpadną ani żadne nowe zamówienia, ani pytania od kupujących, bo do obu tych rzeczy potrzebne są aktywne oferty. A takich nie będzie. Funkcja Urlopu umożliwiała zarówno kupowanie, jak i wysyłanie pytań. Po drugie, Przerwę w sprzedaży włączysz jednym przyciskiem - do tej pory, aby zakończyć wszystkie oferty, trzeba było się sporo naklikać (a potem ponownie, przy ich aktywacji).
Jedyne, co zostaje do obsługi, to ewentualne Dyskusje.
@msniezek Zgadza się, żadne nowe zamówienia nie wpadną, co akurat jest minusem.To że nie wpadną również zapytania nie zmienia faktu, że pocztę tak czy inaczej trzeba będzie kontrolować ze względu na obowiązek odpowiedzi w ewentualnych dyskusjach.Równie dobrze można byłoby odpowiedzieć na pytania.Nie ma ich aż tak wiele przy solidnych opisach.Co do zamówień, przy funkcji urlopu wystarczyłby tylko wydłużyć czas wysyłki o czas jego trwania, aby nie miało to wpływu na statystyki, bo tylko o to wszystko się rozbija.
@msniezek Wystawiając każdą aukcję ponoszę koszty wystawienia . Jak to będzie wyglądać jak włączę sobie tę przerwę usuwając wszystkie aukcje i będę je po pewnym czasie chciał wznowić ? Czy poniosę drugi raz koszty wystawienia jak czas do ich zakończenia nie minął przed ich czasowym usunięciem?
@mwmonety jeśli chodzi o opłaty, będzie to działać analogiczne jak w przypadku wstrzymania ofert w zakładce Mój Asortyment - gdy wznowisz ofertę, wznowimy też opłaty:
Dzięki za wyjaśnienie .
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Jeszcze jeden niuans mnie ciekawi . Dużą wagę przykładam do wystawiania swoich przedmiotów w licytacjach w konkretnych godzinach i jak to będzie wyglądać gdy przed urlopem je zamknę a potem będę chciał wznowić wszystkie razem -czy zostaną zachowane czasy w jakich miały się kończyć czy będzie to czas w którym je automatycznie wznowiłem .
U mnie z kolei co trzecia oferta nie chce się wznowić bez ręcznej zmiany kategorii, wydawnictwa czy innego parametru. Ciekawe jak to będzie działać przy wznowieniu po takim urlopie 😂
@Kaliope_Brzeg Osobiście póki co nie wystawiam nic co by się miało automatycznie wznawiać . Sprzedaję nie tylko tu a każdy przedmiot jest inny i nie chcę sobie robić problemów . Zanim coś wznowię muszę sprawdzić czy nie jest już sprzedany na innym portalu czy w moim sklepie. Obecnie sprzedaż poza allegro jest sporo większa od tej na portalu i jakoś już mnie to nie dziwi.
@mwmonety wszystkie licytacje rozpoczną się w momencie kliknięcia przycisku Aktywuj sprzedaż (i do kilkudziesięciu minut później, w zależności od liczby ofert).
@msniezek No to jest dla mnie złe rozwiązanie i niestety ale nie będę mógł z tego korzystać . Potrzebuję aby w takim przypadku wszystkie wznawiane aukcje kończyły się w czasie jaki sam ustaliłem i nie w ciągu godziny tylko kilku dni . Co mi to da jak sobie kliknę wznowienie np. o 20-tej a chciałbym aby kończenie było od 17-tej do 22. Widzę ,że tak jak teraz obecnie jak mi się kończy urlop w wolnych chwilach ponawiam niesprzedane pozycje pojedynczo planując daty ich zakończenia .
@msniezek przewiduję problemy nie ułatwienia
czy ponowne włączenie sprzedaży będzie możliwe jak nie są uzupełnione parametry obowiązkowe czy prduktyzacja
czy allegro gwarantuje 100% powrót do stanu ofert przed tzw "przerwą w sprzedaży"?
Wróciłam po 7 dniowym urlopie - zawiesiłam sprzedaż i ja wznowiłam. Z10 zamówień dziennie dostaję po 2 zamówienia 😞
Super zmiana.
Sprzedaż po urlopie spadła mi na łeb i na szyję. Widocznie tygodniowa przerwa w sprzedaży zwala mnie z statystyk i lecę w dół w ofertach
Dokladnie mam to samo. Z 70 zamowien na 25... Na allegro jestes niewolnikiem, kara za urlopy
Żeby zadać sprzedającemu jakieś pytanie przez CW wcale nie musi on mieć aktywnych ofert. Rozumiem, że takie pytania nie liczą się do jakości i nie musimy na nie odpowiadać podczas urlopu po nowemu?