anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Przerwa w sprzedaży zastąpi funkcję Urlop

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

Funkcja Urlopu na Allegro wzbudza wiele kontrowersji. Konieczność planowania go z wyprzedzeniem, możliwość składania zamówień pomimo faktu, że sprzedający zaplanował Urlop powodowały nieporozumienia, dodatkową pracę i niezadowolenie wielu z Was. 

mr_oma_0-1658923647181.png

Między innymi dlatego rezygnujemy z tej funkcji i wyłączymy ją już 31 sierpnia. Oznacza to, że po tym terminie nie ustawicie Urlopu. Równocześnie wprowadzamy jednak narzędzie, które pomoże Wam radzić sobie z nieobecnościami: Przerwę w sprzedaży.

Jak działa Przerwa w sprzedaży?

Przerwa w sprzedaży umożliwia Wam zakończenie wszystkich trwających ofert za pomocą jednego kliknięcia, dzięki czemu będą one niewidoczne dla klientów i nie zostaną przez nich zakupione. Wcześniej również mogliście zakończyć i wznowić oferty, natomiast należało robić to pojedynczo. Aktywne licytacje skończą się zgodnie z zasadami działania licytacji, z wynikiem aktualnym na moment zawieszenia sprzedaży. Mamy nadzieję, że to usprawnienie pozwoli Wam sprawniej zarządzać swoimi ofertami i cieszyć się czasem wolnym podczas urlopu.

Przerwę w sprzedaży utworzycie w zakładce  Moja sprzedaż, a następnie Ustawieniach sprzedaży. Przejdźcie do sekcji Przerwa w sprzedaży i kliknijcie w przycisk [Zawieś sprzedaż]. Ostatnim krokiem jest potwierdzenie zmiany statusu ofert na “zakończone”.

mr_oma_1-1658923681474.png

Aby ponownie aktywować sprzedaż, kliknijcie w przycisk [Aktywuj sprzedaż]. Macie na to 60 dni. Po tym czasie zakończone oferty trafią do archiwum i nie będziecie mogli ich aktywować.

mr_oma_2-1658923681524.png

Pamiętajcie, że mimo ustawienia Przerwy w sprzedaży, powinniście zrealizować złożone wcześniej zamówienia oraz na bieżąco odpowiadać w otwartych Dyskusjach.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów
231 ODPOWIEDZI 231

Busu
#8 Zapaleniec#

Wystarczyło dać wielki czerwony napis przy próbie zakupu: "Sprzedawca ma urlop i wyśle towar dopiero za x dni".  Następnie wielki przycisk Anuluj i maleńki Potwierdź, że możesz zaczekać na wysyłkę do dnia ....

To by było najlepsze i najprostsze rozwiązanie. Chodzi przecież o to żeby stali klienci wiedzieli, że sprzedający ma urlop, a nie "zawinął" się ze sprzedażą. Do kupującego powinna należeć decyzja czy może kliknąć sobie zakup i poczekać x dni na dostawę czy ewentualnie kupi gdzieś indziej.

Wcześniejsza informacja o planowanym urlopie też miała sens gdyż stali klienci mogli dzięki temu kupić sobie towar na zapas.

oznacz moderatorów

nikl
#14 Krzewiciel#

Musi być informacja do kiedy ta przerwa, a przy wyłączaniu opcja automatycznego uruchomienia o zadanej dacie i godzinie. Przykładowo w poniedziałek biorę urlop do piątku, ale wracam w niedzielę wieczorem. W piątek jestem na pustyni w Maroko, ale aukcje mogą uruchomić się automatycznie w piątek o 18:00. Podczas przerwy, oferty odpalane z linków, reklam, ulubionych, oraz z listy ofert sklepu powinny być widoczne w całości z informacją o chwili wznowienia.

oznacz moderatorów

ArekKarp
#10 Popularyzator#

Widocznie tak robią, bo sprzedaż moja po 7 dniowym urlopie we wrześniu, spadła z 10 szt. do 2 szt. W ofertach tez spadła mi pozycja moich wystawianych produktów

oznacz moderatorów

zevaco2022
#7 Wielbiciel#

 Witam, a można coś takiego zrobić w Allegro Lokalne? Mam wyjazd na 8 dni  ( od 20-go tego miesiąca )  i jak mam poinformować potencjalnych klientów że mam przerwę czy urlop? Pozdrawiam

oznacz moderatorów

nikl
#14 Krzewiciel#

Wymaganie odpowiadania podczas pobytu w szpitalu, choroby, w czasie pogrzebu, lub w czasie urlopu jest niezgodne Kartą Praw Podstawowych, z Konstytucją, z Prawami Człowieka. Można tego wymagać od firm pracujących zmianowo 365 dni w roku, a nie można wymagać od firm jednoosobowych. W JDG właściciel jest jednocześnie pracownikiem, ale nie niewolnikiem. Nie wolno naciskać na to, aby wykonywał pracę non stop. Nie wolno karać za urlop. Każdy człowiek ma zagwarantowane prawo do opieki medycznej, urlopu i wypoczynku. W interesie Allegro jest umożliwienie informowania Klientów o przyczynie przerwy i terminie zakończenia, ułatwienie wznowienia działalności po urlopie, bez karania gorszymi statystykami, bez odbierania SS.

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@kostas11 

I masz rację. Dla mnie zmiana na wielki minus. Najlepiej zlikwidować i po ptokach. Tak jakby nie mógł zostać urlop plus nowa funkcja.

Ja tam zawsze ustawiałam sobie urlop, klienci kupowali i czekali bez szemrania na wysyłkę. Taką zmianę jak ta to można, że tak powiem o kant tyłka potłuc.

_____________
Kama
oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

FAQ:

  1. Dlaczego wprowadzacie zmianę?

    Chcemy, aby sprzedający na urlopie mogli cieszyć się wolnym czasem. Włączenie starej funkcji Urlop nie zwalnia sprzedającego z konieczności odpowiedzi na pytania o produkt, a także nie blokuje możliwości składania nowych zamówień. Brak reakcji w odpowiednim czasie może obniżyć ocenę w panelu Jakość mojej sprzedaży czy spowodować utratę statusu Super Sprzedawcy. Nowa funkcja Przerwa w sprzedaży rozwiązuje ten problem. Dodatkowo odpowiada na często zgłaszaną przez sprzedających trudność - konieczność uciążliwego zamykania i wznawiania ofert. Teraz sprzedający może zrobić to jednym przyciskiem. Z czasem będziemy rozwijać tę funkcję o nowe możliwości, tak by planowanie i ustawianie Przerwy w sprzedaży było jeszcze wygodniejsze.

  2. Mam zaplanowany urlop na wrzesień i nie chcę zamykać swoich ofert. Co mam zrobić?

    Jeśli urlop jest krótszy niż 60 dni, zamknięcie sprzedaży jest najwygodniejszym rozwiązaniem. Lepiej odpoczniecie, nie musząc odpowiadać na pytania o produkt czy obsługiwać nowych zamówień. Pamiętajcie jednak, aby przed urlopem zrealizować wszystkie wcześniejsze zamówienia, nadal też powinniście (również w trakcie wolnego) obsługiwać założone dyskusje.

  3. Czy po zamknięciu ofert mam możliwość zarządzania nimi? Czy jednocześnie uniemożliwi to wystawianie nowych?

    Jeśli skorzystacie z opcji Przerwa w sprzedaży i wyłączycie wszystkie oferty, nadal możecie je edytować oraz dodawać nowe. Pamiętajcie, że nowo wystawione oferty nie będą objęte tą funkcją - jeżeli będziecie chcieli je zakończyć, zróbcie to ręcznie (po powrocie z wolnego będziecie musieli również ręcznie je wznowić). Alternatywnie, aby objąć Przerwą w sprzedaży również nowe oferty, można aktywować sprzedaż i od razu ponownie ją zakończyć.

  4. Czy mogę wydłużyć deklarację czasów dostaw, jeśli nie chcę kończyć ofert?

    Tak. Jednak nasz algorytm korzysta z kilku źródeł i może nie uwzględnić nowej deklaracji w 100%. W efekcie jest możliwość, że kupujący zobaczą krótszy czas dostawy niż ten ustawiony przez Was.

  5. Skąd mam wiedzieć, z jakiego powodu zatrzymano różne oferty? Czy planujecie dodać dodatkowe filtry w zakładce Mój Asortyment z powodem zamknięcia oferty?

    Jeśli skorzystacie z Przerwy w sprzedaży, zatrzymamy wszystkie aktywne w danym momencie oferty. Jeśli po tej czynności chcecie dodać nowe oferty i jasno to rozróżnić, możecie użyć etykiet.

  6. Mam kilka ofert zamkniętych poprzez Przerwę w sprzedaży, a kilka zamkniętych ręcznie. Czy przy grupowym wznawianiu wszystkie zmienią swój status na aktywne?

    Po kliknięciu w [aktywuj sprzedaż] wznowimy wszystkie oferty, które zawieszono wcześniej poprzez funkcję Przerwa w sprzedaży. Nie wznowimy ofert dodanych później, dlatego należy je wznowić samodzielnie.

  7. W jaki sposób wstrzymanie ofert przy użyciu Przerwy w sprzedaży wpłynie na popularność moich ofert?

    Tak samo jak w przypadku samodzielnego wstrzymania ofert na stronie Mój Asortyment. Popularność to liczba zakupów w ofercie z 30 ostatnich dni. Jeśli wznowicie ofertę zanim minie 30 dni od jej wstrzymania, jej popularność zostanie proporcjonalnie zachowana. Gdy wznawiacie ofertę po 20 dniach od skorzystania z Przerwy w sprzedaży, naliczymy popularność z ostatnich 10 dni jej trwania.

  8. Czy jeśli będę na urlopie przez 30 dni to mój wynik w panelu Jakość mojej sprzedaży się wyzeruje?

    Jeśli w ciągu ostatnich 30 dni nie mieliście aktywnych ofert, nie wyświetlimy w Jakości mojej sprzedaży żadnych wyników. W panelu weryfikujemy jakość sprzedaży za ostatnie 30 dni, dla przynajmniej jednej aktywnej oferty. Pamiętajcie, że w panelu Jakość sprzedaży wyniki dotyczą dnia poprzedniego.

  9. Co się stanie jeśli wstrzymam oferty przy użyciu opcji Przerwa w sprzedaży, a następnie wznowię ręcznie część ofert przez zakładkę Mój asortyment? Czy przechodząc później do opcji Przerwa w sprzedaży będzie można wznowić sprzedaż, czy system wykryje aktywne oferty i będzie ponownie opcja zatrzymania sprzedaży.

    Ręczne wstrzymanie ofert i Przerwa w sprzedaży to niezależne od siebie opcje. Po skorzystaniu z Przerwy w sprzedaży (zawieszeniu ofert), w zakładce Mój asortyment nadal możecie wznawiać oferty ręcznie. Jednak aby móc ponownie skorzystać z możliwości Przerwy w sprzedaży, należy wybrać [aktywuj sprzedaż], wtedy wznowią się pozostałe oferty (te, których nie wznowiono ręcznie - we wcześniej wznowionych nic się nie zmieni). A jeśli nie aktywujecie sprzedaży, przycisk [zawieś sprzedaż] będzie ponownie dostępny dopiero po 60 dniach.

  10. Co zobaczy kupujący na moim koncie lub na moich ofertach?

    Obecnie kupujący zobaczą informację "Ten użytkownik nic teraz nie sprzedaje".

  11. Czy mogę zaplanować automatyczne wstrzymywanie i aktywowanie sprzedaży?


    Na razie nie udostępnimy takiej możliwości. Wiemy jednak, że jest ona potrzebna. Pracujemy nad tym, abyście mogli wskazać datę wstrzymywania i aktywowania sprzedaży z wyprzedzeniem. 

  12. Dlaczego mam kończyć oferty, przecież stracę przez to klientów?

    Przerwa w sprzedaży pozwala na spokojniejszy odpoczynek w czasie urlopu - bez odpowiadania na zapytania klientów czy realizowania zamówień. Jeśli z niej nie skorzystacie, będziecie zobowiązani do bieżącej obsługi sprzedaży. Alternatywnie ryzykujecie niezadowolenie kupujących, a to może skutkować negatywnymi opiniami, spadkiem wskaźników w ramach Jakości sprzedaży i utratą statusu Super Sprzedawcy. 

  13. Na jak długo mogę wstrzymać sprzedaż?

    Maksymalnie na 60 dni. Po tym czasie oferty trafiają do archiwum i nie będzie już można ich przywrócić.

  14. Mam już ustawiony Urlop, czy będę musiał też wstrzymać sprzedaż?

    To zależy od terminu Twojej nieobecności. Jeśli jest ona zaplanowana przed 31 sierpnia - nie musisz korzystać z Przerwy w sprzedaży. Mimo tego zachęcamy do skorzystania z tej opcji - zmniejszy to ilość pracy podczas wolnego. Jednak po 31 sierpnia informacja o Urlopie nie wyświetli się już w Twoich ofertach, zachęcamy Cię więc do włączenia Przerwę w sprzedaży.

    Przykład: jeśli zaplanowałeś/łaś Urlop od 25 sierpnia do 5 września, to:

    • 25-31 sierpnia - w te dni informacja o Urlopie będzie widoczna w Twoich ofertach zgodnie z planem,
    • 1-5 września - jeżeli nie włączysz Przerwy w sprzedaży, Twoje oferty będą się wyświetlały bez informacji o nieobecności.

     

  15. Co z licytacjami? Również zostaną zakończone? Jeśli tak - czy dojdzie do sprzedaży w ofercie?

    Aktywne licytacje skończą się zgodnie z zasadami działania licytacji, z wynikiem aktualnym na moment włączenia Przerwy w sprzedaży.

  16. Ile czasu zajmuje zatrzymywanie wszystkich ofert w przypadku Przerwy w sprzedaży?

    Od kilku do kilkudziesięciu minut.

  17. Jakie macie dalsze plany na rozwijanie narzędzia?


    Będziemy rozwijać narzędzie o kolejne elementy. Już teraz pracujemy nad opcją planowania automatycznej aktywacji i dezaktywacji Przerwy w sprzedaży. A jeżeli macie swoje pomysły na usprawnienia - możecie również zgłaszać je na Gadane 🙂

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

Zaraz zaraz...

> nasz algorytm korzysta z kilku źródeł i może nie uwzględnić nowej deklaracji w 100%. W efekcie jest możliwość, że kupujący zobaczą krótszy czas dostawy niż ten ustawiony przez Was.

Dlaczego? Przecież skoro zadeklaruję czas wysyłki na 14 dni, to taki termin powinien widzieć kupujący. Przecież właśnie dlatego deklarujemy dłuższy czas wysyłki, nie może to działać w taki sposób.

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@DarkStoorM 

Ten algorytm to mieli czasy dostawy przez 90 dni. Zdążyłabym pół świata objechać a on pamiętałby nadal, że wysyłam w ciągu 24 godzin.

_____________
Kama
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@mr_oma @msniezek ale oplułem monitor 😄

Chcemy, aby sprzedający na urlopie mogli cieszyć się wolnym czasem

Pamiętajcie, że mimo ustawienia Przerwy w sprzedaży, powinniście zrealizować złożone wcześniej zamówienia oraz na bieżąco odpowiadać w otwartych Dyskusjach.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@kostas11 

Miało być lepiej a wyszło jak zawsze.

_____________
Kama
oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@kostas11 wierzę, że wyczyścisz 🙂

Złożone wcześniej zamówienia najlepiej zrealizować PRZED wolnym. Ustawiając Urlop musiałeś liczyć się z 1. pytaniami od kupujących, 2. nowymi zamówieniami, 3. dyskusjami. Przy Przerwie w sprzedaży zostaje Ci 1 z tych 3 elementów, to powoduje, że gorzej wypoczniesz?

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@msniezek opiszę jak ja to widzę bo mam porównanie nad komfortem pracy na sklepie internetowym i na allegro równocześnie startowałem z jednym i z drugim prawie 15 lat temu, w mojej branży dopiero teraz zaczynają stawiać sklepy a ja jestem milion lat świetlnych prze nimi i tu wygrałem 😄

Co do Twoich punktów, wcześniej jak nie liczyliście statystyk ustawiałem urlop i spokojnie jechałem po powrocie pakowałem i wszystko grało, zero problemów, zero negatywów, zero pretensji, sprzedaż leciała 🙂

Po zmianach już się nie da, więc teraz ustawiłem urlop i zakończyłem aukcje, sprzedaż Wam spadła kilku klientów patrząc że nic nie sprzedaje znalazło mój sklep i zakupiło dla mnie plus 😉

Porównując ze sklepem internetowym ustawiam urlop na czerwono, mail po zakupie z informacją, wysyłam po powrocie, brak problemów 🙂

Mam wrażenie że nikt tu nie patrzy na takich malutkich sprzedawców jak większość co tu piszą, bo wielkie korporacje czy molochy, mają setki pracowników i im ten urlop do niczego nie jest potrzeby 😞 

Udajecie troszku że nas słuchacie a i tak robicie odwrotnie ( przykład z formularzem reklamacyjnym przy zwrocie, miały być dwa a zrobiliście bałagan ) wracając do urlopu wystarczyło by zostawić, automatycznie zmienić na czas urlopu czas wysyłki, wysłać automatyczną odpowiedź kupującemu w dyskusji czy zapytaniach że sprzedawca ma urlop i nie psuć statystyk jak człowiek raz w roku na tydzień wyjedzie z obawą że nie będzie miał do czego wrócić jak walniecie blokadę, a to jest główny powód dla którego nie rozwijam tu sprzedaży 😞

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

ArekKarp
#10 Popularyzator#

wróciłam po 7 dniach urlopu i sprzedaż spadła drastycznie  🙂 fajnie allegro zrobiło mi jeszcze  URLOP 🙂 tylko nie wiem do kiedy 😞

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@mr_oma wszystko dobrze tylko trzeba dać sprzedawcy możliwość ustalenia ram czasowych przerwy i ten zakres dat powinien być widoczny dla kupującego wraz z informacją o czasowej przerwie ,który poszukuje tegoż wlaśnie sprzedawcy czy dokonując zakupu tak jak ja w większości przypadków  z zakładki ,, moje zakupy ,, przechodzę do strony oferty .

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@mdrogeria to świetna sugestia i niewykluczone, że będzie jedną z pierwszych, nad którą będziemy pracować. Dzięki.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności
oznacz moderatorów

brand2buy
#9 Pomysłodawca#

@mr_oma @msniezek 

 

Prosze o rozwinięcie konsekwencji użycia tej funkcji dla licytacji z funkcja automatycznego wznowienia (gdy nie zostaną wylicytowane)?

 

Czy nie będzie tak ,że takie licytacje zostaną zakończone i i tak same się wznowią i sens tej funkcji będzie żaden w tym przypadku?

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@brand2buy z całą pewnością nie będziemy wznawiać licytacji, w których były już oferty. One po zawieszeniu sprzedaży po prostu się zakończą, a wygra je osoba, która w danej chwili oferuje najwięcej.

Natomiast co się stanie z licytacjami, w których nie ma żadnych ofert - dowiem się i wrócę do Ciebie.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności
oznacz moderatorów

brand2buy
#9 Pomysłodawca#

No własnie.

Przed chwilą konsultant odpisał mi ,że oferty licytacji zakończone przez nową funkcje nie wznowią się automatycznie i na odwrót system przy wznawianiu wznowi tylko te zamknięte przez tą funckje a nie jakies stare zakończone licytacje...

ale to musiałby być b ineligentny system:)

 

Prosze Cie o zweryfikowanie tego bo przy kilknastu/kilkudziesięciu tysiącach licytacji zrobiebie sobie bałaganu byłoby samobójstwem i to po powrocie z urlopu:)

oznacz moderatorów

brand2buy
#9 Pomysłodawca#

Info od Waszego konsultanta:

Dzień dobry,

dziękuję za oczekiwanie.

Po konsultacji z Zespołem wracam do Państwa z odpowiedzią.

Pragnę poinformować, że oferty nie zostaną pomylone. Jeśli zdecydują się Państwo na przywrócenie sprzedaży, wznowią się tylko te oferty, które zostały zakończone podczas jej zawieszenia.

Chciałbym dodać, że na Państwa adres e-mail może zostać wysłana krótka ankieta dotycząca mojej pracy. Zachęcam do jej wypełnienia.


W razie dodatkowych pytań służę pomocą.

oznacz moderatorów