anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Przerwa w sprzedaży zastąpi funkcję Urlop

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

Funkcja Urlopu na Allegro wzbudza wiele kontrowersji. Konieczność planowania go z wyprzedzeniem, możliwość składania zamówień pomimo faktu, że sprzedający zaplanował Urlop powodowały nieporozumienia, dodatkową pracę i niezadowolenie wielu z Was. 

mr_oma_0-1658923647181.png

Między innymi dlatego rezygnujemy z tej funkcji i wyłączymy ją już 31 sierpnia. Oznacza to, że po tym terminie nie ustawicie Urlopu. Równocześnie wprowadzamy jednak narzędzie, które pomoże Wam radzić sobie z nieobecnościami: Przerwę w sprzedaży.

Jak działa Przerwa w sprzedaży?

Przerwa w sprzedaży umożliwia Wam zakończenie wszystkich trwających ofert za pomocą jednego kliknięcia, dzięki czemu będą one niewidoczne dla klientów i nie zostaną przez nich zakupione. Wcześniej również mogliście zakończyć i wznowić oferty, natomiast należało robić to pojedynczo. Aktywne licytacje skończą się zgodnie z zasadami działania licytacji, z wynikiem aktualnym na moment zawieszenia sprzedaży. Mamy nadzieję, że to usprawnienie pozwoli Wam sprawniej zarządzać swoimi ofertami i cieszyć się czasem wolnym podczas urlopu.

Przerwę w sprzedaży utworzycie w zakładce  Moja sprzedaż, a następnie Ustawieniach sprzedaży. Przejdźcie do sekcji Przerwa w sprzedaży i kliknijcie w przycisk [Zawieś sprzedaż]. Ostatnim krokiem jest potwierdzenie zmiany statusu ofert na “zakończone”.

mr_oma_1-1658923681474.png

Aby ponownie aktywować sprzedaż, kliknijcie w przycisk [Aktywuj sprzedaż]. Macie na to 60 dni. Po tym czasie zakończone oferty trafią do archiwum i nie będziecie mogli ich aktywować.

mr_oma_2-1658923681524.png

Pamiętajcie, że mimo ustawienia Przerwy w sprzedaży, powinniście zrealizować złożone wcześniej zamówienia oraz na bieżąco odpowiadać w otwartych Dyskusjach.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów
231 ODPOWIEDZI 231

nikl
#14 Krzewiciel#

Te wszystkie wyjaśnienia upewniają mnie, że projektanci Allegro są złośliwi i nie chcą, aby system odzwierciedlał realne potrzeby użytkowników, ani odpowiadał praktyce handlu i prawdziwym sytuacjom życiowym. Nie uznajecie konstytucyjnych praw człowieka do wypoczynku, czy dostępu do służby zdrowia. Cały czas naciskacie, żeby to był wyścig szczurów. To są dziesiątki uciążliwości i wymuszeń dla małych firm, oraz liczne kary za urlop czy chorobę. Nie bierzecie pod uwagę, że jednoosobową działalność prowadzi jedna osoba i że prawa człowieka są ponad prawem gospodarczym i konsumenckim. Człowiek ma prawo prowadzić jednoosobową działalność i jednocześnie ma prawo do wypoczynku. Allegro nie ma prawa do nakładania za to kar, ani stosowania nacisków, aby pracować na urlopach. Niestety do tego zmierzacie.

oznacz moderatorów

Skill_Player
#14 Krzewiciel#

Tutaj muszę się zgodzić - albo urlop albo sprzedaż. Niechaj sprzedawcy nie będą tacy jak niektórzy kupujący, że "chcą mieć ciastko i chcą zjeść ciastko" w przypadku gdy chodzi o zwrot kasy i możliwość nieodesłania towaru 😅

Sklep stacjonarny jak ma urlop to nie sprzedaje, jest zamknięty na 3 kłódy. 

Przydała by się tylko informacja, że jest urlop, sprzedaż zostaje zawieszona "od - do", tak aby nie straszyć klienta.

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@Skill_Player  

Ale Ty prowadzisz jakiś sklep na Allegro czy piszesz z pozycji prywatnego sprzedawcy z czterema aukcjami?

_____________
Kama
oznacz moderatorów

ART_FOTO
#14 Krzewiciel#

@Skill_Player "Sklep stacjonarny jak ma urlop to nie sprzedaje, jest zamknięty na 3 kłódy. "

Zgadza się.Nie udziela również żadnych informacji, nie odpowiada na pytania itp.Na Allegro nadal będziesz musiał pilnować czy nie masz nowej dyskusji, tak że wiele to nie zmienia.Kontrolowanie poczty kilka razy dziennie.Dla mnie akurat bez różnicy, czy będę odpowiadał w dyskusji czy na pytanie ewentualnego zainteresowanego zakupem.

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@ART_FOTO aby utrzymać Neutralny status w Jakości, wystarczy przynajmniej w 90% Dyskusji odpowiadać w ciągu 24 godzin. Nie są to jakieś wyśrubowane warunki w dzisiejszych czasach powszechnego internetu (przypominam, nie trzeba Dyskusji rozwiązać, wystarczy w niej odpowiedzieć). Oczywiście inaczej sprawy się mają, jeżeli zależy Ci na wyższym wyniku - ale wtedy organizujesz sobie zastępstwo...

Warto też mieć na uwadze, że Jakość sprzedaży bierze pod uwagę dane z ostatnich 30 dni. Więc opóźnienie odpowiedzi w Dyskusji przestanie się liczyć do punktacji po 30 dniach od jego wystąpienia.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności
oznacz moderatorów

ART_FOTO
#14 Krzewiciel#

@msniezek Oczywiście że zależy mi na jak najwyższym wyniku w jakości sprzedaży, bo nie wiadomo co wydarzy się jutro (wypadek, szpital, brak dostępu) i leci wszystko na pysk w mgnieniu oka.Z drugiej strony Wasz Algorytm w dziwny sposób zlicza.Poniżej screen z prywatnego konta.

Zrzut ekranu (10).png

Utworzone dyskusje 0 - Dobry

Nierozwiązane dyskusje 0%  - Super

Skąd ocena tylko "Dobry", skoro nie było i nie ma żadnej dyskusji?

Jak to jest zliczane?

"ale wtedy organizujesz sobie zastępstwo..." Przy jednosobowej działalności gospodarczej ciężko o zastępstwo😁, a co do udostepnienia konta osobie trzeciej, to chyba jest to niezgodne z regulaminem Allegro, czyż nie prawda?

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@ART_FOTO 

Utworzone dyskusje 0 - Dobry - miałbyś "Super" (i dodatkowe punkty), gdybyś miał więcej niż 10 zamówień. W przypadku 1-9 zamówień jest 0 punktów i Dobry. W przypadku 0 zamówień jest 0 punktów i Neutralny. Z drugiej strony w przypadku 500 zamówień jest 50 punktów i Super. To logiczne: trudniej jest utrzymać stan 0 Dyskusji przy większej liczbie zamówień.

Co do udostępniania konta - to od jakiegoś czasu nie do końca tak. Posiadając konto firmowe, możesz dać do niego dostęp również pracownikowi.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności
oznacz moderatorów

ART_FOTO
#14 Krzewiciel#

@msniezek "Posiadając konto firmowe, możesz dać do niego dostęp również pracownikowi."

Tak jak napisałem wyżej "Przy jednosobowej działalności gospodarczej ciężko o zastępstwo" Powodu chyba podawać nie muszę 😁

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@ART_FOTO nie jestem prawnikiem, ale z tego co wiem, rodzina może Ci pomagać? Allegro nie będzie Was prosić o dowód pokrewieństwa 🙂

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności
oznacz moderatorów

ART_FOTO
#14 Krzewiciel#

@msniezek Urlopu raczej nie spędzam sam 😁, a innej rodziny w pobliżu nie mam.Staruszkom nie powierzę, bo komputer dla nich jest jak Tesla dla mnie.Widziałem, wiem co to ale nie jechałem 🤣.

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@msniezek Z dyskusjami to wygląda różnie . Ja jakbym się spóźnił w czasie wolnym z jedną odpowiedzią to leżałbym i kwiczał , bo średnio mam takową założoną jedną na kwartał . Jestem teraz na urlopie ,aukcje w trakcie urlopu wstrzymane ale pytań i dyskusji muszę pilnować ,by po powrocie jeszcze istnieć .

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@mwmonety jeżeli aukcje wstrzymane, to pytań nie musisz pilnować (a przynajmniej nie w celu utrzymania Jakości) - liczymy czas odpowiedzi wyłącznie dla pytań zadanych przez "Zadaj pytanie sprzedającemu". A ten link, o ile mi wiadomo, można znaleźć wyłącznie w aktywnych ofertach.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności
oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@msniezek Mimo wszystko lepiej pilnować i się odezwać bo potem po powrocie przy jakiś zakupach klient sobie przypomni że nie chciał być wysłuchany ,coś kupi i nie o mieszka tego uwzględnić w komentarzu.

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@Skill_Player jak rozumiem, chodzi o stałych klientów, tak? Bo inni nie trafią w ogóle na Twoją stronę, jeżeli nie masz ofert.

Planowanie Przerw w sprzedaży (konkretnych dat) mamy na tapecie jako pierwsze usprawnienie, dzięki.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_   No i teraz mam problem. albo za bardzo sie przejąlem i nie doczytałem. Mamy planowany urlop w okresie 1-5.08 ( przyszły tydzień). Już idzie info o urlopie. ( niestety raz w roku calą firmą musimy sie przeszkolić wiec to nieuniknione) 

Niemniej wiadomo ze w przypadku urlopu jeśłi kliencie dokonają zakupów to oczywiscie jakość sprzedaży ( szybkośc wysyłki)  bedziemy potem w statystykach poprawiać minimum miesiąc.

Wiec chciałbym dopytać: czy możemy dziś wyłączyć info o urlopie i skorzystać z opcji przerwy w sprzedaży już od 30-07 ? 

Czy też technicznie bedzie to możliwe dopiero od 01-09 a obecny "urlop" musimy wykorzystac zgodnie ze starymi zasadami ?

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@_Likos_ możesz już teraz zarówno wyłączyć zaplanowany Urlop, jak i zawiesić sprzedaż 🙂 Wrzesień to tylko data graniczna dla Urlopów (od września ich nie będzie).

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@msniezek  Super dziekuje 🙂 to nie powinno popsuć statystyk 🙂

Chciałbym jeszcze tylko dopytać: moge zaweiesić sprzedaż z dnia na dzień?

Tzn jeśli dzis wyłącze info o urlopie to w piątek jednym kliknięciem będe mógł zawiesić sprzedaż? No i jeszcze jedna rzecz. Mam kilk produktów z białoruskim EANem ( zabawki) czy te oferty także bede mógł wznowić po powrocie? czy tez na nich zadziała blokada i nie beda mogły zostać wznowione? 

 

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@_Likos_ Tzn jeśli dzis wyłącze info o urlopie to w piątek jednym kliknięciem będe mógł zawiesić sprzedaż? 

Tak właśnie ma to działać 🙂

Mam kilka produktów z białoruskim EANem ( zabawki) czy te oferty także bede mógł wznowić po powrocie? czy tez na nich zadziała blokada i nie beda mogły zostać wznowione?

Nie wiem jakie dokładnie to produkty, więc nie odpowiem Ci ze 100% pewnością. Z tego co pamiętam, wykluczaliśmy konkretne marki (nie EANy). Dla pewności możesz spróbować je teraz wystawić na próbę, żeby zobaczyć czy przejdzie.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@msniezek  ehh nie przejdzie. To zabawki wader i Polesie- wiec sa na liście. Wiec mimo wszystko póki co musimy zostawić ten urop 😞 w przeciwnym razie aukcjie z zabawkami sie nie wznowią. A chcemy je wysprzedać bo póki co na dalszą ich sprzedaż sie nie zanosi. 😞

Po prostu liczyłem na to że system potraktuje je jako aukcje wystawione przed sankcjami i je wznowi razem z innymi. 

Ok dzieki za szybka reakcje 🙂 W tym wypadku musimy zostawic "urlop" w starej wersji

oznacz moderatorów

Skill_Player
#14 Krzewiciel#

@Kaliope_Brzeg widzę, że piszesz z pozycji szydery w moją stronę mimo, że zawsze będę bronił "pozycji sprzedawcy" na obecnym Allegro bo to co się teraz wyprawia nie miało praktyki w przeszłości. Widzę też, że konto masz od około 2011r., ja natomiast jestem z Allegro od początku 2004r.

Jeżeli chcesz tak dociekać co do wielkości sprzedaży. to powiedz ile musisz wysłać swojego oferowanego towaru aby uzyskać kwotę np. 3tys. zł? (tu pewnie będzie zdziwko dla ciebie jeżeli powiem o swoich statystkach ^^)

Jestem zdania, jako prywatny sprzedający, że sprzedawcy na allegro nie powinni narzekać z tej zmiany którą allegro chce zaproponować. I co więcej na forum czytałem nie raz tematy w przeciągu ostatnich 10msc, że taka zmiana by się przydała. Po prostu zamknięcie wszystkie aukcje aby mieć przez powiedzmy żądane 2tyg. spokoju od klientów, pytań,zamówień, wysyłek i też  zysków oraz przychodów ;). (nie można mieć ciastka i zjeść ciastka tak jak klienci)

Stacjonarne sklepy na pewno muszą taką przerwę wliczać w swoją działalność, ale oczywiście na Allegro jak zwykle jest narzekactwo!

oznacz moderatorów