anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 
Highlighted

"Zwrotu nie przyjmujemy" Czy można uzyć zwrotu?

#8 Zapaleniec#

Sprzedaję na koncie formowym przedmioty personalizowane jak i wytwarzane dopiero po zamówieniu (często klient wybiera kolor, kształt, materiał). Wszystko jest opisane w aukcji. Zgodnie z prawem(art. 38 Praw Konsumenta) nie muszę przyjmować zwrotów, mimo to zdarza się, że kupujący wysyłają bez podania przyczyny i wcześniejszego kontaktu. Co robić w takiej sytuacji? Czy odbierać zwroty? Czy można zamieścić w treści aukcji tekst: "Przedmioty wykonywane są po zamówieniu. Zwrotu nie przyjmujemy" ?

Highlighted

Odp.: "Zwrotu nie przyjmujemy" Czy można uzyć zwrotu?

#10 Popularyzator#

Nie przyjmuj zwrotów więc, jeśli jest odstępstwo od standardowych przepisów u ciebie 🙂
Oczywiście pod warunkiem, że w aukcji nie ma opcji ZWROT 14 DNI 😛

___________________________________________________________________
ZANIM OCENISZ SPRZEDAJĄCEGO, WYPRÓBUJ DYSKUSJĘ ALLEGRO
Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: "Zwrotu nie przyjmujemy" Czy można uzyć zwrotu?

#12 Orędownik#

Nie możesz napisać na koncie firmowym, że nie przyjmujesz zwrotów. Możesz podać przepis z ustawy, który dotyczy wyłączenia ze zwrotów towarów nieprefabrykowanych; "

"w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;"

Nie powinno się też narzucać kupującemu, co to oznacza Twoim zdaniem.

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: "Zwrotu nie przyjmujemy" Czy można uzyć zwrotu?

#8 Zapaleniec#

A czy można w takim razie w "Warunkach zwrotu" ustawić czas nie 14 a 0 dni? Czy mimo to trzeba dać te 14 dni a jedynym warunkiem nie przyjęcia zwrotu jest przepis ustawy?

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: "Zwrotu nie przyjmujemy" Czy można uzyć zwrotu?

#12 Orędownik#

Na koncie firmowym nie można napisać 0 dni na odstąpienie. Moim zdaniem możesz napisać w odpowiednim miejscu, także w zakładce Zwroty, że jeśli zamówiony towar nie podlega zwrotom na podstawie podanego wyżej przepisu, zwroty nie będą przyjmowane. Zacytuj też odpowiedni fragment ustawy.

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: "Zwrotu nie przyjmujemy" Czy można uzyć zwrotu?

#10 Popularyzator#

Na prywatnych też nie można 😮

___________________________________________________________________
ZANIM OCENISZ SPRZEDAJĄCEGO, WYPRÓBUJ DYSKUSJĘ ALLEGRO
Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: "Zwrotu nie przyjmujemy" Czy można uzyć zwrotu?

#12 Orędownik#

musisz iść duchem wskazań @xyz96 i bardzo uważać by w swoim regulaminie nie umniejszać praw konsumenta lub sugerować mu odstąpienia od czynności do których ma prawo

ale jak pisze @ELMIX-SHOP , gdy przyjmiemy,  że po uzgodnieniu szczegółów z Kupującym wykonamy produkt wg jego indywidualnej specyfikacji - to wtedy od tego konsument nie będzie mógł wykonać zwrotu

niestety ale w tej sytuacji może być jeszcze jeden problem - samo allegro, jego regulamin,

format prezentacji oferty, opcje wyboru i itp

bo może się okazać, że taka oferta nie jest indywidualna tylko polega na wyborze odgórnie narzuconych wzorów

a wtedy będzie trzeba przyjąć zwrot

 

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: "Zwrotu nie przyjmujemy" Czy można uzyć zwrotu?

#12 Orędownik#

często klient wybiera kolor, kształt, materiał

Tylko WYBIERA z tych opcji co oferujesz? To moim zdaniem nie jest to przedmiot spersonalizowany. I nie ma znaczenia, że produkujesz go dopiero po zamówieniu.

Zatem - zwrot jest prawnie możliwy , o ile zakupił konsument.

 

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: "Zwrotu nie przyjmujemy" Czy można uzyć zwrotu?

#8 Zapaleniec#

Dziękuję wszystkim za podpowiedzi. exoryna tutaj nie mogę się zgodzić. Jeśli na aukcji jest napisane, że wykonywane są po zamówieniu, do tego według podanych specyfikacji(wymiar, kolor itp.) to w 100% spełnia Art.38 ustawy.  RegDos_eu tutaj nie jestem pewien czy tak można, podejrzewam, że odebrana przesyłka jest równoznaczna z przyjęciem zwrotu.

 

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: "Zwrotu nie przyjmujemy" Czy można uzyć zwrotu?

#9 Pomysłodawca#

Będzie, jeśli na aukcji zostanie umieszczona informacja, że przedmioty są wytwarzane w/g wskazań klienta.

Czyli np. grzejnik - klient wybiera ilość żeberek, kształt żeberek i kolor - z dostępnych opcji.

Na aukcji jest info, że towar jest wytwarzany dopiero po zamówieniu w/g wskazań klienta.

I nikt nie zmusi tego sprzedawcy do przyjęcia zwrotu - celowo napisałem , że grzejnik, gdyż widziałem niedawno wyrok sądu przyznający rację sprzedającemu w tej akurat sprawie.

Ale taka sama sytuacja będzie z innymi produktami.

Sprzedawca może wskazać wybór poprzez opcje Allegro lub poprzez wskazanie wyboru opcji w opisie aukcji - na jedno przecież wychodzi.

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: "Zwrotu nie przyjmujemy" Czy można uzyć zwrotu?

#12 Orędownik#

Jakiegoś linka z wyrokiem grzejnikowym masz? Chętnie rzucę okiem. 

 

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: "Zwrotu nie przyjmujemy" Czy można uzyć zwrotu?

#12 Orędownik#

@PATOPOLO jeśli robisz obrazy na zamówienie to wpisujesz w regulamin i przy zwrotach że produkty zgodnie z ustawą nie podlegają Odstąpieniu jak klient odeśle po prostu nie odbierasz i informujesz go żeby zapoznał się z zakładką zwroty i regulaminem sklepu 🙂

Zapisu takiego w opisie że nie przyjmujesz nie możesz dać 😞 

 

 

________
Κώστας
Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: "Zwrotu nie przyjmujemy" Czy można uzyć zwrotu?

#9 Pomysłodawca#

Zaraz zaraz....ale musisz odebrać, bo nie wiesz czy w środku jest np. reklamacja (wada, uszkodzenie, itp). Dopiero jak odbierzesz i jest to odstąpienie poinformuj o braku takiej możliwości i jeżeli klient chce abyś odesłał poproś o opłatę za transport (no chyba że smart)

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: "Zwrotu nie przyjmujemy" Czy można uzyć zwrotu?

#10 Popularyzator#

o reklamacji powinien poinformować, o zwrocie nie musi 🙂

___________________________________________________________________
ZANIM OCENISZ SPRZEDAJĄCEGO, WYPRÓBUJ DYSKUSJĘ ALLEGRO
Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: "Zwrotu nie przyjmujemy" Czy można uzyć zwrotu?

#10 Popularyzator#

Nie można, ale trzeba. Konsument musi zostać poinformowany w sposób jasny i zrozumiały PRZED zakupem m.in. o:

braku prawa odstąpienia od umowy na podstawie art. 38 lub okolicznościach, w których konsument traci prawo odstąpienia od umowy;

art.12 ustawy

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: "Zwrotu nie przyjmujemy" Czy można uzyć zwrotu?

#8 Zapaleniec#

Czy twoim zdaniem zakładka ZWROTY jest wystarczającym poinformowaniem ? 

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: "Zwrotu nie przyjmujemy" Czy można uzyć zwrotu?

#10 Popularyzator#

Tak. Do tego właśnie służy.

Jasno i zrozumiale może zawierać sformułowanie: na podstawie art .... nie przyjmujemy zwrotów towarów wykonanych na indywidualne zamówienie lub cóś w tym stylu

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: "Zwrotu nie przyjmujemy" Czy można uzyć zwrotu?

#10 Popularyzator#

@akcesoria-net-pl, tylko, że tam nie da się nic wpisać, można tylko wybrać z opcji 🙂

Patryk0701_0-1590153248711.png

 

___________________________________________________________________
ZANIM OCENISZ SPRZEDAJĄCEGO, WYPRÓBUJ DYSKUSJĘ ALLEGRO
Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: "Zwrotu nie przyjmujemy" Czy można uzyć zwrotu?

#10 Popularyzator#

@Patryk0701 to super. Tzn., że allegro pomyślało o tym przypadku.

Na miejscu @PATOPOLO  dodałbym taką informację również w treści aukcji. Większość nie czyta dolnych zakładek. 

Odpowiedz
Ładowanie...
Highlighted

Odp.: "Zwrotu nie przyjmujemy" Czy można uzyć zwrotu?

#12 Orędownik#

@Patryk0701 

Art. 38 Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:

3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

@_HolaOla_ , @nat_not , @cloudcloud  Czyżby tego art. nie można wymienić w opisie aukcji? Znając życie mało kto czyta informacje i zagląda do zakładek. Uważam, że to bardzo ważny przepis prawa i kupujący powinni wiedzieć, że towar wykonywany na indywidualne zamówienie klienta; wedle wyboru materiału, koloru, rozmiaru, kształtu... nie podlega zwrotowi, a jedynie reklamacji, jeśli posiada wady.

 

Wiola
Odpowiedz
Ładowanie...