Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@szafagabu z Twojej wiadomości wynika, ze reklamacja do przewoźnika została już zrobiona. Teraz musisz poczekać na odpowiedź od przewoźnika.
Tak, tak wiem. Ale czy mam jakoś zgłosić to do allegro, a jeśli tak to gdzie że paczka nie została dostarczona z winy przewoźnika. I czy jakoś zgłosić to kupującemu?
Tak, żebym nie miała niedostarczonej paczki na czas. I żeby kupujący wiedział co się stało.
Na odpowiedź na reklamacje mam czekać 30 dni
@szafagabu tak, powiadom proszę kupującego o tej sytuacji. Podaj proszę numer zamówienia, którego to dotyczy.
Numer zamówienia
a122b4f0-a514-11ef-913f-bd1f9c74725d
I rozumiem że nie muszę zwracać za ten zakup kupującemu? Tylko muszę poinformowac co się stało, i że jest złożona reklamacja?
Jaka jest dalsza procedura? Ma czekać aż dostanę odpowiedź od przewoźnika na reklamacje?
@szafagabu w przypadku zakupu konsumenckiego (czyli osoba prywatna kupuje od przedsiębiorcy), sprzedający jest odpowiedzialny za towar do momentu otrzymania go przez kupującego. Zgodnie z art. 548 Kodeksu cywilnego § 3. sprzedawca przy umowie zawieranej na odległość z kupującym odpowiada za towar do momentu wydania go "do ręki" kupującemu, nawet jeżeli przy dostarczeniu paczki korzystał z usług listonosza czy kuriera.
W takim przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie zwrot wpłaty dla kupującego lub ponowne wysłanie zamówienia.
A co gdy w przypadku sprzedaży umowa była zawarta między osobami prywatnymi?
@DjAudio W takim przypadku odpowiedzialność za towar najczęściej przechodzi na kupującego w momencie przekazania rzeczy przewoźnikowi. Najczęściej, ponieważ strony mogą zastrzec inaczej. Zależy to od umowy między sprzedającym a kupującym (zawartej w momencie zakupu).
Normalna sprzedaż na allegro.