Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam!
Co zrobić jeśli sprzedany został telefon przez osobę prywatną (w opisie była wzmianka o tym, iż miał wymienianą tylną fabryczną klapkę). Kupujący po kilku dniach stwierdził, że klapka "nie przylega idealnie" i będzie mu to przeszkadzać i chciałby telefon zwrócić. Od razu po tym założył dyskusję zaznaczając "Reklamacja - przedmiot uszkodzony, dobrze zabezpieczony". Sprzedający oznajmił, że w opisie była informacja iż klapka została wymieniona i nie jest ona już fabryczna. Kupujący powiedział iż przeprasza za kłopot ale telefon musi zwrócić po czym wysyła zdjęcie etykiety już nadanej spowrotem do Sprzedającego nie prosząc nawet o adres, na który odesłać. Sprzedający aktualnie nie przebywa w kraju więc nie jest w stanie odebrać przesyłki pod adresem, na który Kupujący telefon odesłał... Przesyłka została awizowana i leży na poczcie, a aktualnie mija 14 dni od złożenia "reklamacji" przez Kupującego. Sprzedający poprosił o jakieś dowody w jaki sposób klapka odstaje w przeciągu tych 14 dni, ale Kupujący nie zrobił żadnych zdjęć więc zostaje "wierzyć na słowo", bo telefon został przez niego przecież odesłany. Reklamacja została rozpatrzona negatywnie przez Sprzedającego, po czym Kupujący stwierdza po 13-tym dniu reklamacji, że telefon jeszcze miał jeden problem - aparat nie nagrywa wideo tak jak powinien po przez "nieprawidłową wymianę klapki"...
Allegro nie czytając nawet odrzucenia przez Sprzedającego reklamacji - w trybie natychmiastowym każe się wypowiedzieć i odnieść do reklamacji Kupującego. Wygląda na to, że nie czytają wiadomości w dyskusji, a jest tylko kopiuj-wklej na ostatnią wiadomość, która w niej jest.
Co można tutaj zrobić?
@wolnasfera odrzucić reklamację a na zwrot się nie zgadzać paczka wróci tam skąd przyszła kupujący sobie nie odbierze to będzie szukał paczki w magazynie rzeczy niedoręczalnych. Skoro z 1 reklamacji wynika że klapka była zamontowana prawidłowo to telefon działa prawidłowo, a najlepiej jakby miał dowód opłacenia serwisu co do zrealizowania wymiany klapki przed sprzedażą np serwis markowy producenta dokonał wymiany jest paragon etc faktura więc wymiana byłą przeprowadzona prawidłowo
Albo nie odebrać 1 paczki i po tym jak wróci a sprzedawca siedzi za granicą długo i tam siedział będzie to kazać sobie wysłać na reklamację za granicę telefon na 99% nie wyśle i odrzucić reklamację z powodu niedostarczenia przedmiotu reklamacji do ekspertyzy reklamacyjnej
@wolnasfera mówiąc wprost jeśli 1 odesłanie telefonu zostało przeprowadzone bez konsultacji ze sprzedawcą i wskazania przez sprzedawcę adresu do wysłania towaru to można reklamacje odrzucić bo nie wyslano towaru na ekspertyzę reklamacyjną pod wskazany adres ergo osoba uprawniona do rozpatrzenia reklamacji nie ma i nie będzie miała jak zapoznac się z usterka i wydać decyzji reklamacyjnej.
Uzasadnienie sprzedający nie jest firmą i wedlug przepisów nie musi mieć podanej i zarejestrowanej siedziby firmy. Adres z którego nadano sprzedany towar był adresem przebywania sprzedawcy w kraju w chwili nadania a ten może się zmienić ponieważ osoba prywatna nie jest zobowiązana przepisami do stałego zamieszkania lub przebywania w danym miejscu. Kupujący nie odesłał towaru pod wskazany przez sprzedającego adres ani nie skonsultował decyzji o odesłaniu ze sprzedawcą. Sprzedawca nie wyraża zgody na zwrot a towar należy mu dostarczyć pod wskazany przez niego aktualny adres pod którym przebywa w celu przeprowadzenia prawidłowego procesu reklamacji. Nie dostarczenie przedmiotu reklamacji do sprzedawcy w terminie 14 dni od zgloszenia awarii aparatu skutkować będzie negatywnym rozpatrzeniem reklamacji z powodu nieodesłania przedmiotu na reklamację.
@wolnasfera Masz 14dni na rozpatrzenie reklamacji i możesz ją uznać albo odrzucić, jeżeli nie zrobisz tego to reklamacja jest uznana, Możesz rozpatrzyć na odległość albo prosić o odesłanie przedmiotu, Jeżeli ta reklamacja jest niezasadna, towar jest zgodny z opisem odrzuć, jeżeli nie- zaproponuj coś kupującemu. Tutaj jak odrzucisz reklamację nie musisz odbierać towaru skoro został wysłany bez uzgodnienia.
Sprzedający w terminie 14 dni od rozpoczęcia dyskusji (reklamacji) wydał DWA RAZY decyzję reklamacyjną, cytuję:
"
Reklamacja rozpatrzona negatywnie, gdyż Kupujący stwierdza, że telefon jest uszkodzony - natomiast telefon NIE JEST USZKODZONY. Jest w 100% zgodny z opisem. Posiada wymienioną tylną, fabryczną klapkę co zostało opisane w ogłoszeniu. Nie jest to ani wadą ani uszkodzeniem, ale stanem faktycznym, który zaakceptował Kupujący decydując się na zakup i tym samym na zawarcie umowy.
"
cz. dalsza:
"
Tak jak wspomniałem wyżej reklamację rozpatrzam negatywnie. Powodem jest odesłanie telefonu bez wcześniejszego uzgodnienia ze mną adresu, a osoba uprawniona do rozpatrzenia reklamacji nie ma i nie miała możliwości zapoznać się z usterką.
"
Po tych wiadomościach pracownik Allegro nadal pisze swoje kwiatki i wzywa do kolejnych wyjaśnień, zacytuję:
"
Panie Kupujący bardzo mi przykro, że napotkał Pan na problemy przy reklamacji telefonu. Panie Sprzedający telefon został do Państwa wysłany na rozpatrzenie reklamacji. Nie mogą Państwo odmówić jego przyjęcia oraz nie rozpatrzyć reklamacji. Jest to Państwa obowiązek przez 2 lata, od momentu zakupu przez kupującego. Proszę o informację, czy przedmiot ma być ponownie wysłany na rozpatrzenie reklamacji, oraz o wydanie decyzji reklamacyjnej. Panie Kupujący jeżeli sprzedający będzie wymagał odesłania przedmiotu na rozpatrzenie reklamacji, proszę o wysłanie go. W momencie gdy reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie, sprzedający będzie musiał oddać Panu koszty wysyłki na reklamację, łącznie z przesyłką która nie została przez niego odebrana. Gdyby były dodatkowe kwestie, które wymagają wyjaśnienia, proszę nas wezwać poprzez przycisk [poproś o pomoc Allegro]
"
Co zrobić? Mimo wydania negatywnej opinii reklamacyjnej Oni nadal dążą "wyjaśnień"? Jak Sprzedający ma odebrać przesyłkę skoro Kupujący wysłał telefon na błędny adres bez dogadania tego ze Sprzedającym? W ogóle na jakiej podstawie Allegro naciska by wydać pozytywną decyzję? Dwa razy Sprzedający wydał negatywną decyzję reklamacyjną, a oni nadal swoje.
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
szanowna moderacja zerknie na tą dyskusję bo to co odwala konsultant to ludzkie pojęcie przechodzi "REKLAMACJA została 2 krotnie rozpatrzona Negatywnie", wysyłanie przedmiotu na reklamację pod nieprawidłowy adres bez konsultacji z sprzedawcą czy ma on być wogóle wysłany. A najlepszy tekst "Nie mogą Państwo odmówić jego przyjęcia oraz nie rozpatrzyć reklamacji. Jest to Państwa obowiązek przez 2 lata, od momentu zakupu przez kupującego." Precież została wydana odmowna decyzja reklamacyjna!!! 2 krotnie. Spacyfikujcie tego pracownika bo wali herezje prawne i popisuje się niekompetencją.
Pracownik się pogubił.
Sprzedający myślał, że reklamacja już dawno dobiegła końca - natomiast tak się nie stało. Allegro nadal dąży mimo, że od rozpoczęcia dyskusji ("reklamacji") minęło już niecałe 4 tygodnie, a od wydania decyzji niecałe DWA TYGODNIE... Po dwóch rozpatrzonych przez Sprzedającego decyzji reklamacyjnych (Jakby jedna miała nie wystarczyć :)) co jakiś czas dostaje wiadomości:
" Tak jak wspominał poprzedni doradca, z dyskusji wynika, że sprzedający reklamację na tym etapie oddalił. Wskazał także, że nie może odebrać przesyłki nadanej do niego bez wcześniejszego uzgodnienia. Panie Sprzedający proszę jednak o odniesienie się do wady jaką opisał kupujący, proszę ustosunkować się do opisanej wady do 13.02.2024 do godziny 7:00.
Panie Kupujący jeśli wada jest widoczna na zdjęciach proszę kupującego po otrzymaniu zwrotu telefonu o zamieszczenie w dyskusji zdjęć które to zobrazują - aby sprzedający mógł się do nich odnieść."
Mimo wydania decyzji Sprzedający ma jakieś terminy 24-godzinne na odpisanie w dyskusji?!! W dodatku na NOWE zarzuty, o których nie była mowa na początku, i które nie dotyczyły rozpoczęcia reklamacji tylko napisane w jeden dzień przed minięciem 14-stu dni od jej złożenia?!
Dzisiaj kolejna wiadomość:
"Przykro mi że sprawa nadal nie została rozwiązana. W pierwszej kolejności konieczne jest doprowadzenie procesu reklamacji do końca. Proszę obie strony o ustalenie sposobu odesłania towaru jak i jego odbioru. Sprzedający po odbiorze telefonu będzie miał możliwość zapoznania się z wadą i wydania uzasadnionej decyzji reklamacyjnej."
Nadal Sprzedający ma rozpatrywać reklamację?! Czy ktoś tu czegoś nie rozumie czy to jakaś kpina?
Proszę o pomoc. Reklamacja oczywiście już dawno została odrzucona, kilka razy. Dyskusja została zakończona przez Allegro automatycznie, ponieważ "Kupujący nie określił, czy udało mu się rozwiązać problem".
Minęło 2 dni od jej zakończenia przez Allegro i reklamacja została przywrócona na nowo. Kupujący zmienił powód zgłoszenia problemu z: "produkt uszkodzony, ale paczka jest cała" na "sprzedający nie chce przyjąć zwrotu". Opisał problem o rzekomych "dziwnych liniach wewnątrz soczewki aparatu" - wysłał jakieś dziwne zdjęcia o rzekomym problemie - przypominam, że Kupujący wspomniał o tym ok. 12 dni po rozpoczęciu poprzedniej dyskusji, więc nie było to powodem jej założenia PIERWOTNIE natomiast na to się teraz powołuje?! Wysłał też zdjęcie o widocznych lekko śladach kleju przy boku tylnej klapki (przypominam, że w opisie była informacja o tym iż nie jest fabryczna i była wymieniona). Allegro proponuje Kupującemu wybranie roszczenia (wymiana, naprawa, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy). Nadal Sprzedający ma 14 dni na rozpatrzenie "przywróconej" reklamacji w dyskusji?!? W dodatku Sprzedający dostaje e-maile o wypowiedzeniu się w dyskusji w ciągu najbliższych godzin, bo grozi to naruszeniem regulaminu i zablokowaniem konta???? Co zrobić, czy te reklamacje będą przywracane w kółko i ciągle będą jakieś terminy i nakazywanie odpowiedzi Kupującemu?
Wygooglaj sobie paragraf o nękaniu i wklej w dyskusji powtórz że reklamacje odrzucasz 3 raz i jak jeszcze raz zostanie wznowiona dyskusja to pójdziesz z tym na policję zgłosić nękanie
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ ile razy można wznawiać dyskusję o reklamację? Podpada to już pod nękanie czy jeszcze nie bo za chwilę będzie nowa dyskusja że kolor nie taki jak na zdjęciu
@wolnasfera odpisz proszę w dyskusji, powinieneś zrobić to w ciągu 24h. Tak jak napisaliśmy możesz odrzucić reklamację, natomiast powinieneś udzielić tam odpowiedzi.
Tak jak użytkownik wyżej wspomniał Sprzedający musi udzielać odpowiedzi w dyskusji w nieskończoność i być ciągle informowany mejlowo i przez Allegro iż ma określony czas na odpowiedź mimo odrzucenia reklamacji już kilkukrotnie? Mam nadzieję, że odrzucenie reklamacji po raz trzeci jak nie czwarty wystarczy.
@wolnasfera polecam skorzystanie z bezpłatnego poradnictwa prawnego np na uczelniach wyższych są bezpłatne poradnie prawne i porad udzielają studenci pod okiem prawników. Można się wstępnie rozeznać czy warto zainwestować ze 200pln w wizyte u fachowca i napisanie wezwania z pieczątką kancelarii do zaprzestania nękania przykladowo czy co można do jakich służb zgłosić bo to jest już przeginanie pały i jakieś wymuszanie określonego działania na sprzedawcy pod przykrywką prawa
Trzy razy reklamacja została rozpatrzona negatywnie (oczywiście rozpatrzenie reklamacji po raz pierwszy w wyznaczonym do tego terminie powinno wystarczyć natomiast tak się nie stało - przez co Sprzedający musiał zrobić to trzy razy). Allegro zaproponowało Kupującemu określenie kosztów naprawy towaru po czym wypełnienie formularza do "Allegro Protect". Allegro poinformowało Sprzedającego finalnie iż "miał prawo rozpatrzyć reklamację odmownie, dlatego nie będą wymagali spłaty"!!! Aż niemożliwe!!! Ale to nie koniec historii 🙂
Po około tygodniu od tej informacji Allegro wypowiedziało się w dyskusji po raz kolejny:
"Sprzedający złożył wniosek o zwrot pieniędzy z Allegro Protect do tego zamówienia, wkrótce go rozpatrzymy.
Prosimy Sprzedającego o ostateczne stanowisko w sprawie, którą zgłosił Kupujący.
Panie Sprzedający, jeżeli nie dostarczyłeś towaru lub nie rozpatrzyłeś reklamacji Kupującego to kwotę zaakceptowanego wniosku doliczymy do Twoich rozliczeń z Allegro."
Czy to jakaś kpina? Może ktoś wyjaśnić co się dzieje w tej dyskusji czy Sprzedający czegoś nie rozumie ?? Bo z tego wynika iż zatrudnieni Konsultanci nie zapoznają się z wątkiem dyskusji dalej niż ostatnia wiadomość.
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ znowu? Proszę powiedzcie że bot to pisze
@wolnasfera @az1rael Jest to automatyczna wiadomość po złożonym wniosku przez kupującego.