anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

reklamacja

ev0201
#7 Wielbiciel#

Witam. Kupująca chce złożyc reklamacje, bo uważa, że produkt był używany, co jest nieprawdą, bo produkt posiada wszystkie metki. Na czym polega dokładnie reklamacja? Czy najpierw kupujący odsyła produkt i wtedy rozpatruję reklamację? Dodam jeszcze, że jestem prywatnym sprzedawcą i napisałam Pani wcześniej, że nie przyjmuję zwrotów.

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

komis-bell
#21 Demiurg#

@ev0201 Reklamację musisz rozpatrzyć - uznać lub odrzucić.

Jeśli masz dostateczne dowody i argumenty to możesz rozpatrzyć reklamację bez odsyłania produktu.
Jeśli chcesz możesz jednak poprosić o odesłanie i dopiero wtedy wydać decyzję.


Pamiętaj, że na rozpatrzenie reklamacji masz 14 dni - Jeśli tego nie zrobisz to zostanie ona uznana na korzyść kupującego.

oznacz moderatorów

ev0201
#7 Wielbiciel#

A co w przypadku gdy odeśle mi towar a ja rozpatrzę reklamacje negatywnie? Bedę musiała jej zwrócić pieniądze? Czy jak to wygląda?

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@ev0201 Jeśli reklamację odrzucisz to towar pozostaje własnością kupującego i wtedy prosisz go o odbiór towaru - np. podesłanie opłaconej etykiety lub kodu zwrotu.

oznacz moderatorów

ev0201
#7 Wielbiciel#

ok, czyli lepiej rozpatrzyć reklamację bez odsyłania towaru. Co na to Allegro jak dostanę od kupującego negatywny komentarz? Będę ponosić jakieś konsekwencję skoro nie rozpatrzyłam reklamacji pozytywnie i nie chce przyjąć zwrotu?

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@ev0201 Reklamację możesz rozpatrzyć bez odsyłania ale pamiętaj, że powinnaś to dobrze uargumentować.
Generalnie powinno obyć się bez większych konsekwencji chociaż... przy takiej jakości sprzedaży jaką masz teraz kolejny negatyw może doprowadzić do nałożenia ograniczeń na Twoje konto.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Prywatny sprzedawca ma komentarze? @komis-bell

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@az1rael Nie tylko komentarze ale też aktywne 1902 oferty.

Więc czy aż taki prywatny to nie wiem 😉

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@ev0201 nie musi odsyłać niech zrobi zdjęcia i napisze zaznaczy strzałką w którym miejscu ma wynikać że używane było tj po czym tak twierdzi potem odrzuć na podstawie zdjęć ci wysłanych jeści towar jest nowy. Kupiła ciucha za małego i kwik że nie może oddać pewnie.

oznacz moderatorów

ev0201
#7 Wielbiciel#

Wysłała mi zdjęcie, że niby jest jakaś plama i po tym stwierdziła, że ciuch był używany, mimo, że ma przypięte wszystkie metki. Nie wiem jak się teraz do tego ustosunkować

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Kręcić filmy z pakowania towaru wtedy odpisujesz plamy na filmie nie było proszę se uprać reklamacja odrzucona 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@ev0201 pojęcie produkt używany ma różne pojęcie wg polskich przepisów oraz definicji allegro

ciekawe jaką definicję ma używania ma osoba składająca reklamację? - może jakąś inną

 

oznacz moderatorów

ev0201
#7 Wielbiciel#

Więc co radzicie zrobić? Bo oczywiście już mam założoną dyskusje. A w dodatku Pani kupująca jest niezbyt miła, wręcz powiedziałabym, że trochę chamska

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@ev0201 złóż reklamację w dyskusji napisz co nie tak z towarem i popros o procedurę dalszego procedowania reklamacji. Oni mają 14dni by to przemielić powinni jako firma wysłać ci oplacpną etykietę nadawczą jeśli towar jest wadliwy lub poprosić cię o dokumentacje do reklamacji jeśli przewoźnik cos z nim zrobił. Napisz dokladnie co się stało to napiszemy ci co masz robić jak zlożyć na jakie art prawa sie powołać etc

oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@ev0201 po stronie sprzedającego jest wydanie decyzji reklamacyjnej. Nikt tu nie może ci powiedzieć, jaką decyzję powinnaś podjąć. Tak jak pisali @az1rael i @komis-bell możesz rozpatrzeć reklamację bez odsyłania towaru przez kupującą, możesz poprosić o podesłanie zdjęć w celu weryfikacji zgłoszonej wady. Oczywiście swoją decyzję powinnaś uargumentować. Pamiętaj też o dotrzymaniu terminów, na rozpatrzenie reklamacji masz 14 dni od jej zgłoszenia przez kupującego.

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów